Лексикологія (6 клас)

Додано: 1 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Копія з тесту: Лексикологія (6 клас)
Тест виконано: 366 разів
22 запитання
Запитання 1

Лексичне значення слів пояснюється у

варіанти відповідей

орфографічному словнику

етимологічному словнику

тлумачному словнику

фразеологічному словнику

Запитання 2

Перекручені, спотворені слова літературної мови називаються

варіанти відповідей

діалектними

просторічними

професійними

термінами

Запитання 3

Позначте рядок, у якому цсі слова - архаїзми

варіанти відповідей

плуг, рать

перс, ланіти

кріпак, кошовий

князь, лучник

Запитання 4

До власне української лексики належать слова:

варіанти відповідей

ожеледь, філе, таксі

пюре, радіус, джинси

вітер, штаб, майстер

небо, мати, пшениця

Запитання 5

З інших мов запозичено слова:

варіанти відповідей

синтаксис, джинси, фізика

штаб, лисеня, плаксій

суниці, вуаль, лелека

гарний, скеля, паляниця

Запитання 6

Позначте рядок, у якому всі слова - діалектні

варіанти відповідей

стіл, сорочка, буханка

ровер, бульба, кошуля

квітка, бузьок, гомін

піїт, квітка, сорочка

Запитання 7

Позначте рядок, у якому всі слова - просторічні

варіанти відповідей

транвай, калідор

дискотєка, коридор

упослі, когут

слєсарь, трамвай

Запитання 8

Лексикологія вивчає:

варіанти відповідей

лексичне значення та вживання слів

слова як члени речення

слова як частини мови

будову слів

Запитання 9

Синонімом до слова кемпінг є:

варіанти відповідей

мотель

база відпочинку

готель

торгівельний майданчик

Запитання 10

Слова, що називають предмети й поняття минулого - це

варіанти відповідей

жаргонізми

діалектні

просторічні

історизми

Запитання 11

Слова, недавно утворені в мові, називаються

варіанти відповідей

діалектними

неологізмами

жаргонізмами

історизмами

Запитання 12

Укажіть антоніми

варіанти відповідей

Спить-дрімає

Веселий-сумний

Картопляники-деруни

Замок (будівля)

замок (до дверей)

Запитання 13

Слова АДРЕСАТ і АДРЕСАНТ є

варіанти відповідей

синонімами

омонімами

паронімами

антонімами

Запитання 14

Обидва прикметники вжито в прямому значенні у рядку:

варіанти відповідей

 залізна покрівля, залізна воля;

гарячі страви, гарячі кольори.

 чиста криниця, чиста совість;

золотий перстень, золотий ланцюжок;

Запитання 15

Усі пари слів – пароніми:

     

варіанти відповідей

 А адрес-адреса; компанія-кампанія;

 Б далекий– близький; рахманний-спокійний;

   В свіжий- черствий; заможний- бідний;


 Г радісний – похмурий; туристський- туристичний

Запитання 16

Багатозначними є слова, що:

варіанти відповідей

мають кілька лексичних значень

 позначають велику кількість одних і тих самих предметів

 позначають великі за розміром предмети або явища

позначають подібні предмети

Запитання 17

Омоніми є в реченні:

варіанти відповідей

Той розум не шляхетний, а шляхетський

Бридкого бруду із холодних душ не змиє навіть і холодний душ

Князь Костянтин мав талант і талан

У пеклі наших доль не знаєш сам : ти бранець чи обранець

Запитання 18

Оберіть рядок історизмів

варіанти відповідей

ватра, чічка, швендяти

корогви, панщина, жупан

дивитися, виглядати, навшпиньки

обрій, горизонт, виднокіл

Запитання 19

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

Більша частина.

Увімкніть світло.

Мені повезло.

Запитання 20

Установіть відповідність між іншомовними словами і їх українськими відповідниками:

1.інвестиція_______А.недолік

2.дефект__________Б.воротар

3.голкіпер________В. вкладення

4.коаліця_________Г.об'єднання

варіанти відповідей

1Г, 2А, 3Б, 4В

1А, 2В, 3Б, 4Г

1В, 2А, 3Б, 4Г

Запитання 21

Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми

варіанти відповідей

курінь, сільський, потоки

газда, когут, пательня

куций, батько, беркут

глаголити, зелений, бриль, увага

Запитання 22

Установіть відповідність між архаїзмами і їх сучасними відповідниками:

1. зигзиця________А. права рука

2. свічадо________Б. військо

3.десниця________В. зозуля

4.рать___________Г. дзеркало

варіанти відповідей

1В, 2Г, 3А, 4Б

1Б, 2В, 3А, 4Г

1А, 2Б, 3Г, 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест