Контрольна робота №2. Лексикологія

Додано: 15 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 358 разів
15 запитань
Запитання 1

1. Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях ужиті тільки в прямому значенні:

варіанти відповідей

усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.

усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;

Запитання 2

2. Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.

варіанти відповідей

У неділю рано зілля копала (Народна пісня);

Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);

Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови);

У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини

   (І. Нечуй-Левицький).

Запитання 3

3. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

варіанти відповідей

Лагідний, дивний, сумирний;

безмежний, безкрайній, безконечний;

дбайливий, старанний, жагучий;

цікавий, привабливий, привітний.

Запитання 4

4. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

варіанти відповідей

височина, вершина, високий, височінь;

мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

слово, словник, словотвір, словниковий;

мовити, говорити, кричати, слухати.

Запитання 5

5. Позначте пару слів, що є антонімами:

варіанти відповідей

велетень, гігант;  

мужній, сміливий;

велетень, силач;

велетень, карлик.

Запитання 6

6. Укажіть рядок, у якому прислів’я містить антоніми:

варіанти відповідей

Хто ошпарився на молоці, той і на воду дме.

Добре роби — добре й буде!

Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.

Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.

Запитання 7

7. Позначте рядок, у якому в словосполученнях використано омоніми:

варіанти відповідей

крило літака — крило лелеки;

моторний хлопець — моторний цех;

палаючий степ — палаюче сонце;

радісний погляд — сумний настрій.

Запитання 8

8. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

варіанти відповідей

абрикос, балет, голос, прикметник;

біологія, бігти, говорити, дивуватися;

голова, золотий, іти, ручка;

орфографія, кипіти, важкий, гарячий

Запитання 9

9. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано 

    правильно: 

варіанти відповідей

Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;

гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, чесний - брехливий;

боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

заснути — прокинутись, добро — підлість,   відкрити — закрити.

Запитання 10

10. У реченні «Лице в Орисі було оригінальне: зверху широке, внизу вузьке» (І. Нечуй-Левицький) виділені слова є:

варіанти відповідей

омонімами;

синонімами;

антонімами;

спільнокореневими

Запитання 11

11. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами слова старанний:

варіанти відповідей

Ретельний, дбайливий, сумлінний, пильний;

поважний, серйозний, солідний, статечний;

лагідний, тихий, смирний, сумирний;

запопадливий, добросовісний, працьовитий, уважний

Запитання 12

12. Слова " лікувати та лічити" за значенням є

варіанти відповідей

синонімами

антонімами

багатозначними

паронімами

омонімами

Запитання 13

 13. Установіть відповідність між словами і лексичною групою за значенням, до якої вони належать.

Слова:

1 Холодно, спекотно

2 лише, тільки

3 мати (іменник), мати (дієслово)

4 адресент, адресат

Група за занченням:

А синоніми

Б багатозначні

В пароніми

Г омоніми

Д антоніми

варіанти відповідей

1-В, 2-А, 3-Г, 4- Д

1-Д, 2- А, 3- Г, 4- В

1-Д, 2- Г, 3-А, 4-В

1-А, 2-Д, 3-Г, 4-В

Запитання 14

14. Виберіть речення, у якому немає лексичної помилки.

варіанти відповідей

Сергійко не вмів закрити вікно.

Василько часто на уроках мішає іншим.

По радіо звучала його любима мелодія.

Усі діти взяли участь у змаганнях з тенісу.

Запитання 15

15. Позначне лексичне значення слова "редактор"

варіанти відповідей

той, хто регулює дорожній рух

той, хто редагує, вносить зміни та поліпшення без суттєвої переробки тексту

той, хто друкує книги в друкарнях

той, хто продає книги, газети, журнали

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест