Питання ролі митця у суспільстві було актуальним завжди: і століття тому, і у вирі сьогочасної дійсності. Для Лесі Українки митець (поет) - взірець
Бертольдо і поет з "Давньої казки" мають приналежність до якої країни (національності)?
Визначте тему "Давньої казки" Лесі українки: зображення боротьби трудящих проти своїх поневолювачів та ролі і місця поета у визволенні народу від гніту.
Визначте проблематику "Давня казка" Лесі Українка Проблеми твору:
А) роль митця в суспільстві;
Б) служіння музі й народові;
В) суть людського щастя, вдячності;
Г) війни заради збагачення.
За жанром "Давня казка -
Рима (гр. rhythmos — мірність, сумірність, узгодженість) — суголосся закінчень у суміжних та близько розташованих словах. Інакше кажучи, — це співзвучність закінчень слів у віршових рядках, яка охоплює останній наголошений голосний і наступні за ним звуки.
У рядках ми
Золотих не хочу лаврів,
З ними щастя не здобуду,
Як я ними увінчаюсь
То поетом вже не буду
ми відстежуємо що?
«Сумна діброва», «сонечко червоне заховалось за діброву», "шум зелений", "в таємні світи надхмарні" - художні засоби
«Сонечко червоне заховалось за діброву», «розливався людський стогін всюди хвилею сумною», "виступає слово право" - вжиті художній засіб
«В мужика землянка вогка
В пана хата на помості;
Що ж, недарма люди кажуть,
Що в панів біліші кості!
У мужички руки чорні,
В пані рученька тендітна;
Що ж, недарма люди кажуть,
Що в панів і кров блакитна!
Мужики цікаві стали,
Чи ті кості білі всюди,
Чи блакитна кров поллється,
Як пробити пану груди?».
Визначте розмір віршованих рядків
Композиція:
1. експозиція;
2. зав’язка:
3. розвиток дії:
4. кульмінація:
5. розв’язка
а звернення до читачів, розповідь про поета;
б. знайомство поета з лицарем;
в. на прохання Бертольда поет складає серенаду для Ізідори;
поет очолює народне повстання й не йде на компроміс із вельможею
г. лицар одружується; поетова допомога під час війни; граф Вертольдо заводить нові порядки в краї;
д. ув’язнення та загибель поета; смерть Бертольда.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома