Перша поетична збірка Лесі Українки називалася
«По дорозі в казку» Олександра Олеся за жанром
Вірш «Блакитна Панна» М. Вороного належить до лірики
Назвіть ліричного адресата строфи О. Олеся: ...будь мечем моїм! Ні, сонцем стань! вгорі спинися, Осяй мій край і розлетися Дощами судними над ним
Циклічність природи у драмі-феерії Лесі Українки «Лісова пісня» (початок любові Мавки і Лукаша — рання весна; зрада Лукаша і перші страждання Мавки — пізнє літо; трагічний фінал — глибока осінь; у кінцевій ремарці твору починається весняне буяння природи, яким відкривається перша дія п'єси) символізує
Характеристику Невеликий за обсягом віршований твір, в якому поєднуються жанрові форми драми та ліро-епічної поеми. В основі — конфлікт світоглядних і моральних принципів при відсутності панорамного тла зовнішніх подій, перевазі ліричних чинників над епічними та драматичними має жанр
До патріотичної лірики Олександра Олеся належить вірш
Увідповідніть героя твору і цитату.
1 Лукаш
2 Мавка
3 Лісовик
4 Килина
А Але минай людські стежки, дитино, бо там не ходить воля, – там жура тягар свій носить. Обминай їх, доню: раз тільки ступиш – і пропала воля!
Б Щоб наші людські клопоти збагнути, то треба справді вирости не в лісі.
В Зрубай її, як хочеш, хіба я бороню? Ось на сокиру.
Г Я обізвуся до них шелестом тихим вербової гілки, голосом ніжним тонкої сопілки.
Д Я, небоже, знаю, як з чим і коло чого обійтися: де хрест покласти, де осику вбити, де просто тричі плюнути, та й годі.
В уривку з поезії М. Вороного «Інфанта» Акордами проміннострунними, День хвилював і тихо гас. Над килимами вогнелунними Венера кинула алмаз. У завивалі мрійнотканному Дрімала синя далечінь, — І от на обрії туманному Замиготіла ваша тінь
виділено
Визначте головну тему драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»
Виберіть із названих віршів О. Олеся твір, який називають ода молодості і кохання
Увідповідніть назву твору та уривок із нього
1 «Лісова пісня» Лесі Українки
2 «Contra spem spero!» Лесі Українки
3 «Чари ночі» Олександра Олеся
4 «Блакитна Панна» М. Вороного
А Я на вбогім сумнім перелозі Буду сіять барвисті квітки, Буду сіять квітки на морозі, Буду лить на них сльози гіркі.
Б Сміються, плачуть солов’ї І б’ють піснями в груди: «Цілуй, цілуй, цілуй її, – Знов молодість не буде!»
В О, не журися за тіло! Ясним вогнем засвітилось воно, чистим, палючим, як добре вино, вільними іскрами вгору злетіло
Г І уже в душі моїй В сяйві мрій В’ються хмелем арабески, Миготять камеї, фрески, Гомонять-бринять пісні Голосні І сплітаються в гротески.
Д Будь мечем моїм! Ні, сонцем стань! Вгорі спинися, Осяй мій край і розлетися Дощами судними над ним.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома