У приймальне відділення доставили хворого з підозрою на гострий панкреатит. Які із нижче приведених лабораторних досліджень найбільш інформативно підтверджують діагноз:
Укажіть характер болю при кишковій непрохідності:
В лікарню звернувся хворий зі скаргами на біль в ділянці промежини та відхідного каналу, лихоманку, температуру тіла до 380С. Біль посилюється при рухах та дефекації. Обєктивно: Гемодинаміка РS - 98/хв., ритмічний, AD - 130/70 мм РТ. В легенях - легеневий звук, дихання везикулярне. При огляді промежини: хворий на спині, справа на 3 см від ануса овальної форми червоне випинання, різко болісне, з розмякшенням в центрі. Який із лікувальних заходів являється найбільш ефективним в даному випадку?
До приймального відділення доставлено хворого з підозрою на перфорацію виразки шлунка. Який із методів діагностики може підтвердити діагноз?
Яке із захворювань прямої кишки відноситься до передракових станів і підлягає обовязковому диспансерному спостереженню та лікуванню.
До лікарні поступив пацієнт зі скаргами на тупий біль в правій здухвинний ділянці, підвищення температури тіла до 37,2°С, нудоту. Які першочергові дії фельдшера?
У хворого перелом правої стегнової кістки. Фельдшер підготував для транспортної іммобілізації:
З місця аварії доставлено хворого із скаргами на біль в ділянці таза, який посилюється при рухах ногами. Хвора загальмована, на запитання відповідає односкладне. При пальпації болісність в проекції лонного сполучення. Спостерігається симптом "прилиплої пяти". Визначитись з діагнозом.
У жінки 60 років, після порушення дієти зявився сильний оперізуючий біль у верхній половині живота, який поширювався на поперекову ділянку, ліву половину грудної клітки. Біль супроводжувався нудотою, багаторазовим блюванням, що не приносило полегшення. У пацієнтки виражені геодинамічні порушення: тахікардія, аритмія, зниження артеріального тиску. Який найімовірніший діагноз, який аналіз підтвердить дане захворювання.
Хворий К., 35р., скаржиться на часте похолодання стоп, біль в литкових мязах, що посилюється при ходьбі. Вважає себе хворим останні 3 роки. Палить. При огляді - шкіра на ступнях холодна, бліда. Пульсація артерій стоп послаблена на обох ногах. Про що свідчать данні симптоми, ваші дії.
До хірурга на травмпункті звернувся хворий, який розповів, що 7 діб тому він наступив на цвях. До лікаря не звернувся, рану обробив йодом. Тепер його турбують тягнучі болі в рані. Сіпання мязів навколо рани, надмірна пітливість. Про що можна подумати в першу чергу
Ви фельдшер ФАП при обстежені пацієнта з підозрою на гострий апендицит відмічено посилення болю при раптовому відняті руки. Як називається цей симптом.
На ФАП звернувся чоловік зі скаргами на біль у підпахвинній ділянці. Хворіє 3 дні. Шкіра не змінена, при пальпації виявлений щільний, болючий, зі шкірою не спаяний інфільтрат. При розпитуванні зясувалось, що тиждень тому хворий поранив II палець правої кисті, рана загоїлась. Попередній діагноз. Вид лікування.
"Швидка допомога" викликана до хворої Н. 22 років. Хвора скаржиться на біль у лівому плечовому суглобі. Зі слів хворої годину тому вона впала зі сходів. При огляді: ліва рука відведена в сторону. В ділянці дельтовидного мязу спостерігається западина, рух в суглобі неможливий. Надайте невідкладну допомогу.
Вас викликали до хворого, 70 років, який скаржиться на затримку випорожнення, повторне блювання, переймоподібні болі в животі. Живіт в здутий, болючий при пальпації в усіх відділах, посилену перистальтику чути на відстані. Що потрібно призначити в першу чергу перед транспортуванням хворого в лікарню?
На виробництві робітник отримав рану грудної клітки. Скаржиться на загальну слабкість, запаморочення, різкий біль в місці ушкодження, задишку, кашель. При огляді: шкірні покрови бліді, AT - 70/60 мм.рт.ст. в ділянці рани чути хлюпотіння. Про наявність якого невідкладного стану свідчать ці ознаки?
Хворий з рвано-забійною раною нижньої треті гомілки звернувся в здоров пункт. Йому провели промивання рани розчином антисептика. Краї рани обробили йодонатом і наложили аcептичну повязку. Через тиждень після травми хворий став жалітись на загальне недомагання, посіпування жувальних мязів, мімічних мязів обличчя, забруднення при жуванні. Які помилки допущено?
Робітник на виробництві отримав опік опік стегна ІІ-III А ст. Яка послідовність дій при наданні першої допомоги на догоспітальному етапі?
Ви - фельдшер ФАПУ. Вас викликали до пацієнта, який отримав поранення грудної клітки. Скаржиться на тупий біль у грудях, утруднене дихання, кровохаркання. При обстеженні Ви виявили: аускультативно - різко ослаблене дихання, перкуторно - коробковий звук. Ваш діагноз ?
Ви - фельдшер ФАПу, заповнюєте медичну документацію на пацієнта С., 34 р., який 1 рік назад лікувався в хірургічному відділенні з приводу травми з великою крововтратою. Він повідомив Вам, що після переливання біля 1000 мл одногрупної резус-сумісної консервованої крові у нього відмічались серцебиття, судоми мязів, порушення дихання, занепокоєння. Яке ускладнення гемотрансфузії мало місце у хворого?
Хвора 22 років звернулась на ФАП зі скаргами на підвищену температуру тіла до 38,5 - 39 °С, біль у грудній залозі, слабкість, головний біль. Обєктивно: грудна залоза збільшена в обємі, шкіра гіперемована, пальпаторно - болюча, збільшені підпахвові лімфатичні вузли. Ваш діагноз:
Вас, фельдшера швидкої допомоги, викликали до чоловіка 42 р. зі скаргами на різкий "кинджальний" біль у животі, який зявився раптово. В анамнезі - виразкова хвороба шлунка. При огляді: живіт болючий, напружений, обличчя загострене, язик сухий. Перкуторно: відсутність печінкової тупості. Симптом Щоткіна - Блюмберга позитивний. Що з хворим ?
На ФАП звернувся пацієнт зі скаргами на тягнучий біль у рані, сіпання мязів навколо рани правої ступні. Зі слів хворого, захворів гостро: зявилась значна стомлюваність жувальних мязів і їх напруження. З анамнезу - 4 дні назад отримав колото-різану рану правої ступні. За допомогою не звертався. Що з хворим ?
До Вас на ФАП звернувся пацієнт 44 р. зі скаргами на біль та почервоніння в ділянці сідниці. Зі слів хворого, 4 дні назад йому було введено внутрішньомязово магнезії сульфат. Обєктивно: пальпаторно - місцеве підвищення температури, позитивний симптом флуктуації. Ваш діагноз ?
До вас на ФАП звернулась пацієнтка зі скаргами на загальну слабкість, головний біль, озноб. При обстеженні: права гомілка набрякла, почервоніння шкіри з чіткими межами, місцями пухирі різної величини, наповнені серозно-гнійним ексудатом. Ваш діагноз ?
Ви - фельдшер ФАПу. На прийомі хворий 56 р. скаржиться на розпираючі болі в правій гомілці, значне посилення болю при ходьбі. Обєктивно: візуально - збільшення обєму кінцівки, пальпаторно - біль по ходу литкових мязів правої гомілки. В анамнезі: варикозна хвороба н/кінцівок. Ваш діагноз ?
На ФАП звернувся хворий 40 р. зі скаргами на сильні болі у поперековій ділянці, які виникли раптово, з іррадіацією в пах та статеві органи. Скаржиться на розлади сечовипускання, слабкість. Болі виникли після фізичного перевантаження. Обєктивно: позитивний симптом Пастернацького. Ваш діагноз ?
Ви - фельдшер ФАПу ознайомлюєтесь з випискою пацієнта Н., 48 р., який лікувався в хірургічному відділенні і був оперований. У виписці, зокрема, вказано, що при підготовці хворого до оперативного втручання була проведена премедикація. Які препарати і в який термін вводять для премедикації за призначенням лікаря ?
Ви - фельдшер ШМД на виклику. Потерпілий скаржиться на виражені болі в правому плечі, які значно посилюються при рухах в кінцівці. Зі слів потерпілого - мала місце побутова травма. Обєктивно: візуально - деформація в с/3, набряк, пальпаторно - локальний біль і крепітація. Ви встановили діагноз - закритий перелом с/3 правого плеча. Надайте першу медичну допомогу:
До вас на ФАП звернувся хворий 27 р. зі скаргами на різкі, тягнучі болі в нігтьовій фаланзі ІІ пальця правої кисті. Хворіє протягом 3-х днів. Обєктивно: дистальна фаланга набрякла, гіперемована, пальпаторно - різко болюча. Ви встановили діагноз: панарицій. Яке знеболення необхідно провести перед розтином панарицію ?
До ФАПу звернувся хворий. Обєктивно: температура 38-390С скарги на різкий біль в ділянці ануса? При ректальному дослідженні фельдшер виявив гіперемію, набряк, біль, щільнення з ділянкою флуктуації. Ваш попередній діагноз?
Фельдшер ФАПу перевіряючи набір для трахеостомії виявив в наявності: скальпель гострокінцевий, кровозупинні затискачі, голкотримач, гачок гострозубий, канюлю. Який інструмент відсутній у наборі?
На здоровпункт підприємства доставили потерпілого, що отримав травму голови під час робіт. Втратив свідомість на 5-10 хв. Обставини травми не памятає. При огляді потерпілий блідий, частота дихання 20/хв., РS-96/хв., АТ-125/80 мм.рт.ст. Ваш попередній діагноз?
До фельдшера ФАПу звернувся хворий 28 років, зі скаргами на біль в правій здухвинній ділянці, нудоту одноразове блювання. Обєктивно: живіт бере участь в акті дихання, при пальпації болючий в правій здухвинній ділянці, є незначне напруження мязів живота, слабо позитивний симптом Ровзінга, Щоткіна-Блюмберга. Дії фельдшера.
Ви фельдшер швидкої медичної допомоги у постраждалого, 35 років, правосторонній відкритий пневмоторакс. Першочергові дії фельдшера.
До фельдшера ФАПу звернувся потерпілий зі скаргами на біль в ділянці грудної клітини праворуч.Травму отримав при падінні з драбини. Обєктивно: набряк шкіри, біль і крепітація відламків на рівні VІ-VІІІ ребер праворуч, задишка. Ваш попередній діагноз?
Фельдшера швидкої медичної допомоги викликали до хворої 45 років, яку у ліву гомілку клюнув півень. Обєктивно: у сереній третині лівої гомілки рана 0,5-0,8см, з нерівними краями, з рани повільно витікає темна кров, хвора бліда. Тактика фельдшера.
До фельдшера ФАПу звернулась хвора, яку вкусив бездомний пес, який утік. Обєктивно: в ділянці правої гомілки кілька ран з нерівними краями з незначною кровотечею. Першочергові дії фельдшера на дошпитальному етапі.
Фельдшер ФАПу обробляя інфіковану рану, застосовує механічну антисептику, до неї відносять:
Ви фельдшер ФАПу. До Вас звернувся чоловік 45 років, зі скаргами на біль в потилиці, підвищення t тіла до 390С, головний біль. При огляді в області потилиці відмічається почервоніння шкіри болісне ущільнення, гаряче на дотик з декільками гнійниками. Ваш попередній діагноз.
Ви фельдшер здоровпункту. До Вас звернувся робітник зі скаргами на біль в середній третині передпліччя. Травма дві години потому. При огляді в середній третині передпліччя відмічається локальний біль, набряк, припухлість, обмеження обємів руху в кінцівці, деформація. Межі іммобілізації при наданні першої допомоги:
Ви фельдшер ШМД. Вас викликали до постраждалого в автомобільній аварії, який знаходиться в тяжкому травматичному шоці. Який з кровозамінників необхідно застосувати при наданні першої допомоги?
До фельдшера ФАПу звернувся хворий 30 р., який протягом 7 років страждає виразковою хворобою шлунка. У впродовж останньої доби відчував слабкість, запаморочення. Сьогодні вранці вставши з ліжка, на кілька секунд знепритомнів. Після цього спостерігалося одноразове блювання "кавовою гущею" і "мілена". Шкіра бліда, живіт мякий, безболісний. Який ваш попередній діагноз:
Про що говорить симптом Щоткіна-Блюмберга:
У жінки 50 років, хворої на варикозну хворобу нижніх кінцівок, внаслідок поранення виникла кровотеча. Кров темного кольору. Як зупинити кровотечу в даному випадку?
При масивних переливаннях крові необхідно проводити профілактику цитратного шоку. Який препарат застосовується при цьому?
Пацієнтка через 7 годин після операції скаржиться на відсутність сечовиділення .Сечовий міхур переповнений, мають місце позиви до сечовипускання. Яка Ваша тактика ?
У пацієнта поранення черепа з вибуханням головного мозку. Шкіру навколо рани обробили йодонатом, на вибухання наклали стерильну серветку з ізотонічним розчином. Що ще необхідно накласти, щоб не відбулося стискання головного мозку?
До фельдшера звернулася жінка 38 років. Після четвертої вагітності варикозне розширення підшкірних вен обох гомілок. Дайте рекомендації:
До фельдшера звернувся пацієнт, який годину тому отримав травму правого плечового суглобу. При огляді суглоб деформований, відмічається суглобова западина, рухи в суглобі обмежені. Назвіть попередній діагноз:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома