Значна частина козаків-запорожців (близько 5 тисяч) після ліквідації Січі подалися в турецькі володіння. Колишні запорожці просили турецького султана прийняти їх під свою протекцію і надати землі для будівництва Січі. Султан задовольнив це прохання, унаслідок чого виникла
Хто очолив ІІ Малоросійську колегію?
В якому році Катерина ІІ узаконила кріпосне право на українських землях?
Коли відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела?
«І для того з обов’язку, що належить нам, піклування про благо і велич Вітчизни, прагнучи користь і безпеку його утвердити, як і рівно мати засіб, назавжди віддаляючий неприємні причини, що збурюють вічний мир між імперіями Російською і Османською укладений, який ми назавжди зберегти щиро бажаємо, не менш і в заміну і відшкодування збитків наших, вирішили ми взяти під державу нашу півострів Кримський, острів Тамань і всю Кубанську сторону».
За підсумками російсько-турецької війни 1768—1774 рр. Кримське ханство:
Російсько-турецькі війни ХVІІІ ст. спричинили:
1. колонізацію земель Північного Причорномор’я та Криму українськими селянами
2. припинення татарських набігів на українські землі
3. ліквідацію Задунайської Січі
4. вибух антикріпосницьких виступів селян
5. розширення кордонів Запорозької Січі
6. заснування нових портових міст — Миколаїв, Херсон, Одеса та ін.
7. об’єднання Правобережної і Лівобережної Гетьманщини
У завданнях розташуйте події в хронологічній послідовності.
Установіть послідовність подій XVIII ст.
А утворення Правління гетьманського уряду
Б початок гетьманування К. Розумовського
В початок діяльності Другої Малоросійської колегії
Г перший поділ Речі Посполито
Запорожжя поділялося на адміністративно-територіальні округи, які називалися - ...
Останній кошовий отаман Війська Запорозького:
У ХVІІІ ст. більшість нових міст на території України було засновано на:
«Пакти й Конституція прав і вольностей Війська Запорозького» – угода, укладена між гетьманом П. Орликом і
Після зруйнування Січі останній кошовий отаман був заарештований і за наказом Катерини II засланий до монастирської тюрми :
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома