«ЛИТЕРАТУРА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА»

Додано: 4 грудня 2022
Предмет: Зарубіжна література, 8 клас
17 запитань
Запитання 1

Про яку функцію мистецтва йде мова?

" іі також називають кассандрівською (пророчою) – митці узагальнюють інформацію про навколишній світ, комплексно передають її й можуть виступати «пророками» – передбачати ті чи інші події". 

варіанти відповідей

сугестивна функція

виховна функція

гедоністична функція

гносеологічну функцію

Запитання 2

аксіологічна (ціннісна) функція літератури полягає в ...

варіанти відповідей

навіюванні людині певного роду думок, почуттів, що впливають на психіку людини, функція пов’язана з певною гіпнотичною дією.

створюваннія власних ідеалів, що базуються на цінностях суспільства.

в тому, що розвиток людини обмежено багатьма факторами – суспільством, місцем проживання та ін. Мистецтво руйнує ці обмеження, відновлює цілісність, повноту особистості.

формуванні художніх смаків, здібносейі й потреб людини, додає значущості світу в цілому і всім його проявам

Запитання 3

Функції художньої літератури як виду мистецтва:

варіанти відповідей

комунікативна

сугестивна

гедоністична 

адмінистративна

Запитання 4

 Констатутивні ознаки мистецтва правильно вказані у рядку:

варіанти відповідей

предметність і конкретність,емоційність,стислість і місткість,змістовність

предметність і конкретність,стислість і місткість,змістовність

предметність і конкретність,емоційність,стислість і місткість,змістовність, логічність

предметність і конкретність,емоційність,стислість і місткість,гумористичність

Запитання 5

Трагедія -

варіанти відповідей

ліричний жанр, виражає настрої смутку, журби, задуми, меланхолії

драматичний твір, в основу якого покладено гострий, непримиримий і життєво важливий для певної епохи конфлікт, а трагічний герой потрапляє в безвихідне становище, вступає в боротьбу з нездоланними в даній ситуації силами й часто гине

призначена для напису на надгробку

В основу жанру хоч і покладено гострий життєвий конфлікт, напружену боротьбу й  складні переживання персонажів, але розв’язка не має трагічного характеру, так само як відсутня й свідома настанова на сатиричне висвітлення подій та персонажів

Запитання 6

Ода

варіанти відповідей

вірш, у якому в прикрашеному вигляді змальовується безтурботне й щасливе життя простих людей – пастухів, селян, рибалок – на фоні чарівної природи

ліричний вірш на тему кохання з компліментами, похвалами й перебільшенням позитивних якостей адресатки; е

похвальний ліро-епічний вірш, присвячений важливим історичним подіям, видатним особам і написаний в особливо урочистопатетичному тоні;

старовинна канонічна форма вірша; строфа з 14 рядків.

Запитання 7

– літературний рід, у якому життя відображається через почуття, переживання, думки людини під впливом певних подій, це – суб’єктивне саморозкриття внутрішнього світу ліричного героя.

варіанти відповідей

епос

лірика

драма

ліро-епос

Запитання 8

Жапри епосу

варіанти відповідей

казка, легенда, оповідання, повість, роман,епопея

оповідання, повість, роман,поема

епітафія, іділія, ода, легенда

казка, легенда, оповідання, повість, роман, трагедія

Запитання 9

Жанр драми, пов’язаний з народними іграми й обрядами -

варіанти відповідей

трагікомедія

фарс

комедія

трагедія

Запитання 10

Яку функцію літератури можна проилюструвати, цим висловлюванням Гегеля:

"Справжні безсмертні твори мистецтва залишаються доступними і доставляють насолоду всім часам і народам".

варіанти відповідей

комунікативну

виховну

гносеологічну

сугестивна

Запитання 11

Про сугестивну функцію мистецтва йдеться в висловлюванні:

варіанти відповідей

Коли знищена людяність, немає більше мистецтва. З’єднувати красиві слова – це не мистецтво. Бертольд Брехт

Проникнення в те, що відбувається в пориві осяяння, становить основу мистецтва. Адам Міцкевич

Мистецтво має бути засобом виховання, але мета його задоволення. Бертольд Брехт

Мистецтво – це мудрість в образі краси. Хорхе Анхель Ліврага

Запитання 12

Критерії поділу мистецтв за характером поєднання художніх засобів правильно названо у рядку:

варіанти відповідей

часові, просторові, часовопросторові

слухові, зорові і видовищні

прості, синтетичні

зображальні / незображальні

Запитання 13

Оберіть правильне значення слова "мистецтво"

варіанти відповідей

одна із форм індивідуальної та суспільної свідомості

вид людської діяльності, що відображає (створює) дійсність у конкретночуттєвих образах, втілюючи духовні ідеали (митця, народу, епохи, людства)

досконале вміння в якійсь справі або галузі, майстерність.

всі відповіді вірні

Запитання 14

Художня література -

варіанти відповідей

вид людської діяльності, що відображає (створює) дійсність у конкретночуттєвих образах, втілюючи духовні ідеали (митця, народу, епохи, людства)

різновид мистецтва, що відображає дійсність у художніх образах і створює нову художню реальність засобами слова

об’єктом є теоретична та історична поетика літературного твору і літературного процесу в єдності форми і змісту

вивчає історичний розвиток літературного процесу в єдності традицій і новацій художньої творчості, зокрема персоналіях окремих майстрів слова.

Запитання 15

Українські лірики -класики у рядку:

варіанти відповідей

Д. Павличко, В. Симоненко, Ліна Костенко, П.Куліш

П. Тичина, М. Рильський, В. Сосюра, А. Малишко, Д. Павличко, В. Симоненко, Ліна Костенко.

М. Стельмах, О. Гончар, Т. Шевченко, І.Франко

Д. Павличко, В. Симоненко, Ліна Костенко, Марко Вовчок

Запитання 16

Міметична (імітативна) теорія походження мистецтва полягає у

варіанти відповідей

мистецтво було необхідно людству для виживання і збереження себе як роду, оскільки потреба в творчості закладена в природу людини

тому,  що мистецтво виникає з безпосереднього наслідування тварин.

тому, що саме духовне начало людини зумовило появу мистецтва, його зв’язок з ідеями Бога. 

тому, що гра, як мистецтво, є діяльність невимушено-спокійна та творча. Елементи гри містяться у різноманітних народно-пісенних ритуалах, обрядах, святкуваннях, коли карнавальна гра зливається із самим життям.

Запитання 17

В історії західноєвропейської та вітчизняної науки відбувалося постійне протистояння концепцій мистецтва. Укажіть яких:

варіанти відповідей

об’єктивістської ((аристотелівської)

ігрової (спенсеровської)

суб’єктивістської (гегелівської)

карнавальної (бахтінської)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест