Природоохоронні території: заповідники, парки, заказники

Додано: 23 травня 2022
Предмет: Природознавство, 5 клас
Тест виконано: 76 разів
28 запитань
Запитання 1

3. Наука про взаємозв’язки живих організмів між собою та з навколишнім середовищем називається:

варіанти відповідей

А) екологія

Б) біологія

В) географія

Г) хімія

Запитання 2

9. Навіщо вчені створили Червону книгу України?

варіанти відповідей

А) щоб розповісти про найкращі рослини і тварини України

Б)  щоб повідомити, яких рослин і тварин найбільше в Україні

В) щоб урятувати види рослин і тварин, які перебувають на межі зникнення

Г) щоб повідомити, які організми людина знищила назавжди

Запитання 3

7. Територія, де заборонена господарська діяльність, обмежене відвідування; тут проводять наукові дослдження - це

варіанти відповідей

А) національний парк

Б) заказник

В) заповідник

Г) зоопарк

Запитання 4

10. Що означає "охороняти природу"?

варіанти відповідей

А) раціонально використовувати природні багатства

Б) використовувати природні багатства для промисловості

В)  зберігати природні багатства

Г) відтворювати природні багатства

 використовувати ліси для вирубування

Запитання 5

Що НЕ належить до джерел забруднення?

варіанти відповідей

степові пожежі

 промислові викиди

 сміттєзвалища

лісосмуги

Запитання 6

Під впливом господарської діяльності людини температура повітря на Землі

варіанти відповідей

знижується

підвищується

не змінюється

Запитання 7

Як треба поводитись в природі, щоб не завдати шкоди рослинам і тваринам? Вибери правильні варіанти.

варіанти відповідей

Не займайте пташиних гнізд.

Не топчіть трав'янисті рослини.

Галасуйте в лісі.

Зривайте трав'янисті рослини у букети

Запитання 8

Зникнення прісних вод виникає через

варіанти відповідей

осушення боліт

знищення лісів

сміттєзвалища

Запитання 9

Що природа дає людям ?

варіанти відповідей

їжу

повітря

пластик

сміття

сонячне світло

воду

забруднені річки та озера

Запитання 10

Екосистема -- це ...

варіанти відповідей

територія з домінуванням тваринного світу

територія де поширені тільки рослини

сукупність території та організмів, що проживають на ній та взаємодіють між собою.

територія з глобальним поширенням мікроорганізмів

Запитання 11

До екологічних проблем відносять:

варіанти відповідей

Пожежі

Вибухи на промислових зонах

Проростання пшениці

Забруднення водойм від роботи промзон

Запитання 12

З метою збереження природи людина ...

варіанти відповідей

створює заповідні території

охороняє вимираючі види законом

будує більше промислових зон

Запитання 13

Екосистеми поділяються на

варіанти відповідей

постійні і набуті

природні і штучні

старі та нові

Запитання 14

Наслідком аварії на промисловій зоні є

варіанти відповідей

викид в атмосферу шкідливих елементів

забруднення водоймищ та грунту

збагачення гумусу мікроелементами

покращення врожаю

Запитання 15

У Червоній книзі України записані

варіанти відповідей

види які охороняються законом та знаходяться на межі вимирання

види на тілі яких переважає червоний колір

види рослин що вимирають

Запитання 16

Яка аварія на промисловій зоні принесла найбільшу шкоду в Україні?

варіанти відповідей

Аварія на Чорнобильській АЕС

Аварія на АЕС Віндскейл-Пайл

Аварія на АЕС Айленд

Запитання 17
Оберіть штучні екосистеми
варіанти відповідей
поле
город
ліс
акваріум
коралові рифи
клумба
гори
пустеля
Запитання 18
Розгляньте малюнок, на його основі створіть ланцюг живлення:
варіанти відповідей
змія - яструб - миша - овес
овес - яструб - змія - миша
овес - миша - змія - яструб
яструб - миша - змія - овес
Запитання 19

Укажіть в якому прикладі послідовність у харчовому ланцюзі наведена правильно

варіанти відповідей

зелений листок - гусінь - горобець - яструб

гусінь - - зелений листок горобець - яструб

зелений листок - гусінь - яструб - горобець

зелений листок - горобець - гусінь - яструб

Запитання 20

Вибрати з наведених прикладів організми , які називають руйнівниками або редуцентами

варіанти відповідей

рослини

гриби

тварини

бактерії

Запитання 21

 В якому ряду перелічені всі середовища, в яких живуть організми

варіанти відповідей

 водне, підземне, повітряне   


  водне, грунтове, наземне   

 

 водне, наземно – повітряне, грунтове

Запитання 22

Перед початком утилізації відходів їх необхідно:

варіанти відповідей

 Зібрати в одному місці

Подрібнити

Спалити

Сортувати

Запитання 23

Яка з природно-заповідних територій, повністю вилучена з господарської діяльності людини ?

варіанти відповідей

Заказник

Природний заповідник

Національний природний парк

Запитання 24

Усі сьогоденні сучасні екологічні проблеми людства спричинені ...

варіанти відповідей

нераціональним (нерозумним) використанням природних ресурсів в промисловості й сільському господарстві;

процесами, що відбуваються у Всесвіті;

природними катастрофами.

Запитання 25

Причиною накопичення сміття й відходів на поверхні землі й у водоймах є ...

варіанти відповідей

швидкий науково-технічний розвиток людства;

низька екологічна культура та свідомість людства;

відсутність сміттєзвалищ та технологій переробки відходів.

Запитання 26

Яких заходів уживають люди, щоб не забруднювати природу ?

варіанти відповідей

На підприємствах будують очисні споруди.

Викидають сміття де завгодно.

На місці вирубаних лісів насаджують нові.

Створюють природоохоронні території.

Вирубують ліси та спалюють траву.

Використовують транспорт який не забруднює повітря.

Викидують порожні пляшки у озера.

Запитання 27

2. Вкажіть НЕправильне твердження:

варіанти відповідей

А) неправильний обробіток ґрунту знижує його родючість

Б) вирубування лісів призводить до зменшення розмаїття живих організмів на Землі

В) людина є царем природи і може втручатися у будь-які природні процеси

Г) важливим обов’язком кожної людини і всього суспільства в цілому є дбайливе ставлення до природи

Запитання 28

1. Негативні зміни в природі, що настають унаслідок діяльності людини або під впливом природних чинників називаються:

варіанти відповідей

А) енергетичними проблемами

Б) економічними проблемами

В) екологічними проблемами

Г) сировинними проблемами

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест