Опишіть, за яких обставин загинула Соломія (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»)?
Сюжет повісті М. Коцюбинського має:
Визначте епізод-кульмінацію твору "Дорогою ціною":
Пан погрожував Остапові за непокору, що
Назвіть, кому належать слова: «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає і не дочекається, коли злучиться з нею…» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)
За що Остап засуджує простих людей?
У кого переховувалися Остап і Соломії після переправи на другий берег та поранення Остапа
Що уявляв собі Остап, тікаючи?
Хто це зробив "Метнулася до комори – чоловіка нема дома: повіз паню в гості; знала із жердки сорочку й штани… Тоді спідницю з себе, штани на ноги, накинула на плечі чугаїнку, а на голову шапку – і козак козаком…"
Про кого розповідається "Він втік не так од панщини, як від лютої жінки, яка мала занадто великі кулаки.."
Кого характеризують наступні рядки "Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці, з довгим ціпком"
Про що говориться "...: зв'язати невеличкий пліт, аби міг задержати двох людей, – і в темну ніч, ховаючись от козаків, переплисти в плавні. А там уже безпечно."
Кому належать наступні слова "Хіба я боюся смерті? Зродку-звідку… Пошли, господи, хоч зараз. Раз умирати – не двічі… Умер – і край, більше не встанеш…"
Назвіть, кому належать слова: «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає і не дочекається, коли злучиться з нею…» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)
Героїня повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» Соломія загинула, рятуючи Остапа
Вкажіть назву річки, за якою, на думку підневільних селян, була омріяна воля.
Яке прізвище мав Остап?
Чому Остап залишився сам у плавнях?
У вступі до повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» поневолене українське суспільство порівнюється з :
Яким чином Соломія повідомила Остапові, що вони з Іваном йдуть його визволяти?
Як довго сиділи втікачі на самому дні яруг, залитих весняними водами?
Кого зустріли Остап із Соломією, коли врешті дісталися до Дунаю і чекали перевізників?
Чого вирішила позбутись Соломія, щоб їх з Остапом не викрили?
Як боронився Остап від вовка:
Половина мене лежить у Дунаї,- говорить Остап,- а друга:
Той народ не був звичайнісіньким господарським волом, якого вдовольняли тяжка праця й спочинок. Ярмо наклади на шию [ ... ] , який корився силі, але очі йому від гніву наливалися кров'ю.
Замість крапок вставте пропущені слова
Скільки років було Остапові
Що отримували прибережні козаки за кожного спійманого втікача?
Де прощалися Остап з Соломією?
"Вільний дух народу ще тлів під попелом неволі". Про які часи писав М.М.Коцюбинський?
Чому Остап вирішив покинути рідне село?
Про кого думав Остап, покидаючи рідну домівку?
Відновіть послідовність подій:
А. Перебування у плавнях і пошуки Соломією порятунку
Б. Переправа через Прут і поранення Остапа
В. Спроба Соломії визволити коханого з-під турецької варти
Г. Життя у циган-конокррадів
Д. Загибель героїні
Такої сюжетної лінії НЕМАЄ в творі М. Коцюбинського "Дорогою ціною"
Переховуючись у яругах, втікачі очікували:
Яким чином Соломія віддячила циганам за допомогу? Вона їм:
Героїня повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» Соломія була
Твір "Дорогою ціною" - це...
Що чекало втікача, якщо його спіймали?
Як пан називав кріпака?
Що трапилось із Соломією та Остапом на перевозі, коли біля втікачів зненацька з'явились козаки?
Яка країна була за річкою Прут, куди усі намагались втекти?
Що крикнув Остап, коли опинився на іншому березі?
Що зробив прикордонний козак, коли почув Остапа?
Де залишила Соломія пораненого Остапа, йдучи на пошуки людей?
Відновіть послідовність подій:
А. Втеча Остапа і Соломії від пана.
Б. Головні герої у циган,
В. Арешт Остапа.
Г. Старий Остап живе самотою і чекає зустрічі у вічності з коханою.
Д. Іван Котигорошок приєднався до втікачів.
Хто розповідав Остапові про Січ, козацтво, боротьбу з панами ?
Вступ, що містить розповідь про події, які передували основній розповіді - це...
Яким музичним інструментом Гіца розважав родичів?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома