М.Коцюбинський "Дорогою ціною"

Додано: 13 березня 2023
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 675 разів
18 запитань
Запитання 1

Укажіть, коли відбувалися події у творі М. Коцюбинського «Дорогою ціною»


 

варіанти відповідей

А. у 30-ті роки ХІХ ст.

Б. у 60-ті роки ХІХ ст.

В. у середині ХІХ ст.

Г. наприкінці ХІХ ст.

Запитання 2

У вступі до повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» поневолене українське суспільство порівнюється

варіанти відповідей

А. з робочим конем

  

Б. із загнаним звіром

  

В. з диким туром

  

Г. зі свійськими тваринами

Запитання 3

Героїня повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» Соломія була


варіанти відповідей

 А. законною дружиною Остапа

  

 Б. дівчиною Остапа, яку насильно віддали заміж за панського хурмана

 

В. бідною наймичкою в панському домі, на яку пан накинув оком

 

 Г. далекою родичкою Остапа, що доглядала його дідуся

Запитання 4

Прикордонна сторожа, козаки в повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» людей-втікачів


варіанти відповідей

А. розуміли, інколи навіть допомагали їм

 

 Б. обходили увагою, бо це для них зайвий клопіт

 

 В. заарештовували й відправляли на виправні роботи або змушували платити штраф

  

 Г. ловили й повертали панам, бо за це отримували винагороду

Запитання 5

Соломія, щоб її не впізнали та не повернули панові, переодягалася



варіанти відповідей

 А. в циганку

 Б. в парубка

В. в артистку мандрівного театру

Г. в старого діда

Запитання 6

Пан погрожував Остапові за непокору, що


варіанти відповідей

А. віддасть його в солдати

  Б. продасть іншому, більш жорстокому панові

В. уб’є його без суду та слідства

Г. розправиться з його рідними

Запитання 7

У кого переховувалися Остап і Соломії після переправи на другий берег та поранення Остапа


варіанти відповідей

А. у циган

Б. у козаків

В. у татар

 Г. у поляків

Запитання 8

Назвіть, кому належать слова: «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає і не дочекається, коли злучиться з нею…» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)


варіанти відповідей

А. Остапові

 Б. Івану 

 В. цигану

Г. авторові твору

Запитання 9

Визначте епізод-кульмінацію твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною»


варіанти відповідей

 А. життя у циган

Б. зустріч Остапа з вовком

В. спроба визволити Остапа

 Г. смерть Соломії та Івана

Запитання 10

Героїня повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» Соломія загинула, рятуючи Остапа


варіанти відповідей

 А. від турецьких стражників

  

Б. від пожежі в плавнях

 

 В. від вовків

 

 Г. від розбійників циганів

Запитання 11

Сюжет повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» має


варіанти відповідей

 А. пригодницький, романтичний характер

 

Б. сатирично-гумористичне спрямування

В. патріотичний, громадський пафос

Г. фантастично-фентезійний характер

Запитання 12

За повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною», кріпаки з України тікали від панської сваволі


варіанти відповідей

А. за Волгу

Б. за Дунай

 В. за Дон

 Г. на північ, до Білого моря

Запитання 13

Головні герої повісті "Дорогою ціною":

варіанти відповідей

Роман та Соломія

Остап та Соломія

Михайло та Олександра

Герасим та Параска

Запитання 14

Про що автор повісті зазначає: «У долині, на виднокрузі, сіріло

щось широкою смугою і розливалось з пітьми»?

варіанти відповідей

ліс

Чорне море

левада

Дунай

Запитання 15

Переховуючись у яругах, втікачі очікували:

варіанти відповідей

румунів

перевожчиків

козаків

коли буде дощ

Запитання 16

Що робили Остап із Соломією для того, щоб переправитися через річку?

варіанти відповідей

латали свій одяг

готували зброю

майстрували пліт

ремонтували човен

Запитання 17

Через що Соломія вимушена була вернутися до Остап, розпочавши пошуки людей? Бо:

варіанти відповідей

забула взяти гроші

необхідно було зробити перев’язку пораненому коханому

не позначила своєї дороги назад

почула чийсь стогін

Запитання 18

Оберіть завершення даного речення: Вільний дух народу ще тлів під попелом...

варіанти відповідей

 неволі

 перемоги

боротьби

  смерті

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест