Творчість Марусі Чурай

Додано: 27 вересня
Предмет: Українська література, 8 клас
20 запитань
Запитання 1

Укажіть. до якого жанру належить твір "Засвіт встали козаченьки".

варіанти відповідей

історична пісня

літературна козацька пісня

ліричний вірш

народна лірична пісня

Запитання 2

Укажіть, який художній засіб використано в поданій цитаті.

Стоїть місяць над горою, 

А сонця немає…

варіанти відповідей

порівняння

гіпербола

метафора

рефрен

Запитання 3

Укажіть рядок, у якому висвітлено тему твору "Засвіт встали козаченьки"

варіанти відповідей

відтворення страждань дівчини за своїм милим

зображення прощання козака з ріднею перед походом


історія про жорстоку помсту дівчини за зраджене кохання

зображення боротьби козаків проти кріпосницького ладу

Запитання 4

Укажіть рядок, у якому правильна послідовність подій твору "Засвіт встали козаченьки"

варіанти відповідей

усі «засвіт встали», козак збирається у похід - козак заспокоює кохану Марусю - мати просить сина швидко повернутися, козак предчуває біду, бо кінь «вороненький в воротях спіткнувся» - козак просить матір прийняти Марусю як доньку, мати жаліється на таке життя - від’їзд козака.

козак заспокоює кохану Марусю - мати просить сина швидко повернутися, козак предчуває біду, бо кінь «вороненький в воротях спіткнувся» - козак просить матір прийняти Марусю як доньку, мати жаліється на таке життя - від’їзд козака - усі засвіт встали, козак збирається в похід

мати просить сина швидко повернутися, козак предчуває біду, бо кінь «вороненький в воротях спіткнувся» - козак просить матір прийняти Марусю як доньку, мати жаліється на таке життя - від’їзд козака - усі засвіт встали, козак збирається в похід - козак заспокоює кохану

козак просить матір прийняти Марусю як доньку, мати жаліється на таке життя - від’їзд козака - усі засвіт встали, козак збирається в похід - козак заспокоює кохану- мати просить сина швидко повернутися, козак предчуває біду, бо кінь «вороненький в воротях спіткнувся»

Запитання 5

Укажіть рядок, у якому наявний такий композиційний елемент як кульмінація.

варіанти відповідей

козак заспокоює свою дівчину Марусю

мати просить сина швидко повернутися


козак просить матір прийняти Марусю як доньку, мати жаліється на таке життя.


Розв’язка: від’їзд козака.

Запитання 6

Укажіть рядок, у якому наявні епітети.


варіанти відповідей

«стоїть місяць», «кінь спіткнувся», «година настала»


«Прощай, милий мій синочку», «Ой рад би я, матусенько», «Яка ж би то, мій синочку»

«Через чотири недільки Додому вертайся!». «Бо хто знає, чи жив вернусь, Чи ляжу в полі!»

«ясні очі», "рідну дитину", «кінь вороненький»


Запитання 7

Укажіть рядок, у якому всі твори належать перу Марусі Чурай.

варіанти відповідей

"Зажурилась Україна", "Ой, Морозе, Морозенку", "Чи не той то Хміль"

"За Сибіром сонце сходить", "Ой не ходи, Грицю", "Зажурилась Україна"

"Засвіт встали козаченьки", "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи, Грицю"

"Ой, Морозе, Морозенку", "Віють вітри, віють буйні", "Чи не той то Хміль"

Запитання 8

Відтворення страждань дівчини за коханим зображено у творі

варіанти відповідей

«Засвіт встали козаченьки...»

«Дума про Марусю Богуславку»

«Чи не той то Хміль...»

«Віють вітри, віють буйні»

Запитання 9

Із ким порівнює себе дівчина з пісні «Віють вітри, віють буйні»?

варіанти відповідей

із піснею

із вербою

із билиною

із пустелею

Запитання 10

У словосполученнях «люте горе», «щаслива билинка» використано художній засіб

варіанти відповідей

епітет

гіперболу

метафору

метонімію

Запитання 11

У якому рядку зазначено мотив пісні «Засвіт встали козаченьки»?

варіанти відповідей

страждання дівчини через від’їзд милого на війну

прощання козака з коханою й матір’ю перед походом

зображення прощання козака з рідними перед походом

зображення жорстокої помсти коханому за зраду

Запитання 12

Про що просить син свою матінку перед від’їздом у пісні «Засвіт встали козаченьки»?

варіанти відповідей

молитися за нього, доки буде у війську

не ображатися на нього

писати листи до війська

прийняти Марусю, як рідну дитину

Запитання 13

Виберіть рядок, у якому все вказане пов’язують із Марусею Чурай

варіанти відповідей

Полтава, донька козака, Грицько Бобренко

Київ, донька воєводи, Іван Іскра

Чернігів, сирота, Грицько Бобренко

Полтава, донька гетьмана, Галя Вишняківна

Запитання 14

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

За переказами, від страти за злочин …. Марусю Чурай врятував…

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

отруєння Гриця, Іван Іскра

спробу самогубства, Гриць

отруєння Гриця, Гордій Чурай

зраду Гриця, Богдан Хмельницький

Запитання 15

Виберіть рядок, у якому зазначені лише метафори

варіанти відповідей

«стоїть місяць», «година настала», «ляжу у полі»

«кінь вороненький», «ясні очі», «рідну дитину»

«встали козаченьки», «прощай, милий мій синочку»

«година настала», «Ой рад би я, матусенько»

Запитання 16

За легендою, Маруся Чурай народилася на

варіанти відповідей

Київщині

Вінниччині

Сумщині

Полтавщині

Запитання 17

Правильне визначення поняття «історичні пісні» подано в рядку

варіанти відповідей

ліро-епічні твори про важливі історичні події та відомих історичних осіб

народнопоетичні твори, присвячені зображенню давніх часів, зокрема козацтва

пісні, у яких розповідається про боротьбу українського народу за волю

пісні про приватне життя історичних осіб

Запитання 18

Основні ознаки фольклору - це

варіанти відповідей

варіативність

авторство

усність

прозова форма

анонімність

Запитання 19

На які групи поділяються історичні пісні

варіанти відповідей

Про нероздільне кохання

Про боротьбу з турецько-татарськими нападниками

Про стосунки між свекрухою та невісткою

Про селянські повстання та їх героїв

Про визвольну боротьбу українського народу під проводом Богдана Хмельницького

Запитання 20

Прикмета, яка, на думку козака, не дозволить йому швидко вернутися додому («Засвіт встали козаченьки»):

варіанти відповідей

розбилося дзеркало

пов’яли квіти на підвіконні

у двір прилетіло багато горобців;

кінь спіткнувся;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест