У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?
Який захід більшовиків дав змогу голові Раднаркому РСФРР В. Леніну заявити:
«Селянські повстання, які раніше, до 1921 року, були загальним явищем, майже цілковито зникли. Селянство задоволено своїм теперішнім становищем. …Це досягнуто впродовж одного року»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Розміри допомоги, яку одержує населення голодуючих губерній України через державні органи, не перевищує 7,5% задоволення всього голодуючого населення. Допомога, здійснювана закордонними комісіями та приватними організаціями, досягне у майбутньому 8% потреб...»
Цитовану доповідну записку створено в роки
У роки нової економічної політики у сфері трудових відносин
Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики (1921–1928 рр.).
Завдання 16
У 1925 р. в Українській СРР нараховувалося 79,1% шкіл з українською мовою викладання. У 1930 р. цей відсоток зріс до 85%. Що обумовило це зростання?
«Нова економічна політика» — це комплекс заходів, якими передбачалося
Ви довели країну до страхітливого стану... голод охопив усю країну... ви зруйнували природний зв'язок товарообміну між містом і селом... Вам доводиться замінювати її штучними заходами, силовим відчуженням, реквізиціями за допомогою каральних загонів...», - так письменник В. Короленко охарактеризував наслідки
Чи відображають подані нижче уривки з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?
1.«До одноосібників, які... саботують хлібозаготівлі, негайно застосувати репресії... До одноосібників, що... не виконують плану... та про яких... відомо, що продавали хліб за спекулятивними цінами на ринку… застосувати штраф...».
2.«...при перших же ознаках протидії збиранню продподатку негайно вживати... заходів примусового характеру, вводячи в села військові частини, ...спрямовувати туди виїзні сесії ревтрибуналів [революційних трибуналів]»
Які з цитованих документів створено в період нової економічної політики (1921–1928 рр.)?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома