Хворий звернувся із скаргою на кровохаркання впродовж тривалого часу. Яке
захворювання слід запідозрити?
Медична сестра проводить санітарно-просвітню роботу з приводу виникнення
захворювання на туберкульоз легенів. Який мікроорганізм викликає це захворювання?
У хворого напад стенокардії. Який найпростіший фізіотерапевтичний метод Ви використаєте?
У пацієнта діагностовано рак легенів. Яке харкотиння є характерним для цього захворювання?
Медсестра доглядає хворого з хронічною серцевою недостатністю. Яка проблема
характерна для цього стану?
Медична сестра доглядає хворого на постгеморагічну анемію. Яка проблема притаманна
цьому стані?
Ви медична сестра алергологічного відділення. Який з перерахованих препаратів має
найвищу ймовірність викликати алергічну реакцію?
Хвору турбує надмірна маса тіла, задишка, головний біль, закрепи, м’язева слабкість,
підвищений апетит. При огляді: підвищене відкладання жиру в ділянці живота сідниць, стегон.
Медичною сестрою діагностовано збільшення маси тіла на 40%. Який це ступінь ожиріння?
При обстеженні у хворого виявили “склоподібне” харкотиння, а також наявність у
мокротинні спіралей Куршмана, кристалів Шарко-Лейдена. Для якого захворювання
характерні дані зміни:
Медична сестра у школі провела пробу Манту. Через який проміжок часу оцінюється
проба Манту у пацієнта:
При проведенні медсестринського обстеження важкохворого, який скаржиться на біль в
груд-ній клітці, кашель із виділенням “іржавого” мокротиння, виявили підвищення
температури тіла до 39oС. Яке захворювання може запідозрити медсестра у пацієнта:
Пацієнт знаходиться на лікуванні у терапевт-тичному відділенні з підозрою на пухлину
легень. До якого ендоскопічного обстеження медсестра підготує пацієнта:
У хворого на гіпертонічну хворобу виник напад ядухи. АТ- 220/100 мм рт.ст. У легенях
поодинокі вологі хрипи в нижніх відділах. Яке ускладнення розвинулося:
У терапевтичному відділенні перебуває пацієнт 39 років, у якого 3 тижні тому виник
гострий інфаркт міокарда. Майбутнє сприймає песимістично, скаржиться на свою
нікчемність. На які моменти треба звернути увагу медичній сестрі при складанні плану
незалежних сестринських втручань:
Пацієнт під час забору крові в процедурному кабінеті знепритомнів. Шкірні покриви бліді,
АТ- 110/75 мм рт.ст., пульс - 72/хв. Визначити обсяг невідкладної медсестринської допомоги:
На стаціонарне лікування поступила пацієнтка зі скаргами на інтенсивний біль у правому
підребер’ї з іррадіацією в праву лопатку, ключицю, плече, нудоту та блювання, здуття
живота, підвищену температуру, остуду. Яка з проблем є пріоритетною?
На стаціонарному лікуванні перебуває пацієнтка 25 років з діагнозом: гострий
гломерулонефрит. Обстежуючи пацієнтку, встановлено пріоритетний сестринський
діагноз: виражені набряки на обличчі. Заходи догляду були спрямовані на ліквідацію
набряків. Через кілька днів набряки значно зменшились. Оцініть ефективність догляду:
Хворий на цукровий діабет звернувся до медичної сестри за порадою, які продукти
необхідно вилучити з раціону харчування:
У пацієнта гострий лейкоз. Які незалежні сестринські втручання запланує медична
сестра для запобігання запалення слизових оболонок ротової порожнини?
Пацієнтка хворіє на ревматоїдний артрит. Медична сестра виявила скарги на виражену
ранкову скутість, загальну слабкість, швидку стомлюваність. При складанні плану
догляду вашим першочерговим завданням буде:
Пацієнт з приводу пневмонії призначений антибіотик - цефазолін. Раптово після першої
ін’єкції у пацієнта з’явилось відчуття жару, потім став блідим, утруднення дихання; пульс
ниткоподібний. АТ - 85/60 мм рт.ст. Яке ускладнення виникло у пацієнта:
У пацієнтки після вживання полуниць виник набряк обличчя, особливо набряклі губи і ніс.
Потім з’явилась ядуха, гавкаючий кашель. Дихання утруднене, осиплість голосу. Який
стан розвинувся у пацієнта?
На автобусний зупинці ви помітили непритомну людину. Анамнез не відомий. При огляді
шкіра багряного кольору з синюшним відтінком, свідомість відсутня, лівий кут рота
опущений. Ліві кінцівкі нерухомі, падають як пліті. Дихання шумне, зіниці на світло не
реагують. Пульс напружений. Зовнішніх ознак травми не спостерігається. Яке положення
треба надати хворому?
У хворого після конфлікту раптово виникло психомоторне збудження: трощив меблі, був
агресивний, вдарив товариша. Через 25 хвилин заснув. Після сну нічого не пам'ятав,
розкаювався в скоєному. Для якого психопатологічного стану характерна така
симптоматика?
Хворий зловживає алкоголем 3 роки. Перебуває в соматичному відділенні лікарні з
приводу хронічного гастриту. Ввечері раптово став збудженим, втратив орієнтацію в місці
перебування і часі, хоча в своїй особі орієнтований. Хворий поривається піти з
відділення. На медичну сестру не реагує. Які першочергові дії палатної медсестри?
У пацієнтки А. 44 років, після видалення щитоподібної залози з’явились сонливість,
набряк обличчя та шиї, зниження АТ, закрепи. Лікар встановив діагноз “Гіпотиреоз”.
Який препарат відноситься до замісної терапії?
У пацієнта Ц. 30 років поступово почали збільшуватися та потовщуватися пальці на
руках, збільшився лицевий череп, змінилося обличчя. Скаржиться також на головний
біль, запаморочення, біль у суглобах, порушення зору, шум в вухах. На рентгенограмі
черепа виявлено збільшення об’єму “турецького сідла”, витончення його стінок. Вказані
ознаки є проявом:
Пацієнтці Ю., 30 років, яка скаржиться на дратливість, схуднення, загальну слабість,
плаксивість, серцебиття, зниження працездатності, лікар встановив діагноз: “Дифузний
токсичний зоб”. До якого обстеження медсестра повинна підготувати пацієнта?
Хвора А. скаржиться на біль у поперекової ділянці, болюче сечовипускання, слабкість,
головний біль, підвищення to тіла до 38,8oC. Погіршення стану пов'язує з переохолодженням.
Об’єктивно: шкіра бліда, набряків немає. АТ- 120/70 мм рт.ст. Пульс – 90/хв. С-м
Пастернацького позитивний зліва. Яке дослідження дозволить підібрати ефективну терапію?
Хвора 41 р., скаржиться на підвищення температури до 39,5°C, кашель з виділенням
“іржавого” харкотиння, задишку, біль у правій половині грудної клітки, що посилюється
під час дихання. Чим обумовлений біль у грудній клітці пацієнта?
У хворого Н. 62 років запідозрили рак легенів. Наявність яких клітин в мокротинні
характерне для цього захворювання?
Пацієнт А., 37 років, потрапив у відділення зі скаргами на нудоту, блювання, біль в
епігастрії, відрижку, пронос. Даний стан пов’язує з вживанням недоброякісної їжі.
Встановлено діагноз: “Гострий гастрит”. Які першочергові дії медсестри?
На диспансерному обліку дільниці сімейної медицини знаходиться пацієнтка із хронічною
серцевою недостатністю. Їй призначено вимірювання водного балансу. Що визначає це
обстеження?
У пацієнтки на цукровий діабет, після перенесеної застуди стан погіршився: посилилась
спрага, з’явився біль в животі, нудота, блювання, сонливість. Об’єктивно: свідомість відсутня,
шкіра суха, частота дихання – 28/хв., шумне, запах ацетону з рота. Пульс – 98/хв.,
АТ - 90/60 мм рт.ст. Про яке ускладнення подумає медична сестра?
У пацієнта розвинулась діабетична кома. Який препарат підготує медсестра для
невідкладної допомоги?
Під час нападу ниркової кольки пацієнта турбує загальна слабість, біль у поперековій
ділянці, часте болісне сечовипускання, нудота, незначне підвищення to тіла. Хворий
схвильований. Визначте пріоритетну проблему:
У хворого К. після фізичного навантаження раптово виник гострий біль у поперековій
ділянці з лівого боку. Біль іррадіює в зовнішні статеві органи. Болісне сечовипускання.
Хворий збуджений, шкіра вкрита холодним потом. Яку долікарську допомогу медична
сестра повинна надати пацієнту в першу чергу?
У хворого 48 р., що лікується з приводу “бронхіальної астми” з’явився кашель, ядуха. Яку
долікарську допомогу слід надати пацієнту?
Пацієнтка В., 52 р., хворіє на жовчно-кам’яну хворобу, у якої після порушення дієти
виникла інтенсивний біль у правому підребер’ї. Які засоби долікарської допомоги
допоможуть зменшити біль?
Пацієнтці С., 23 років, лікар встановив діагноз “Залізодефіцитна анемія”. Який продукт
харчування повинна порекомендувати медична сестра пацієнтці?
Пацієнтка А., 22 років, яка знаходиться у гематологічному відділенні, скаржиться на біль у
горлі, загальну слабість, лихоманку, крововиливи на шкірі. Які заходи медична сестра
повинна включити до плану догляду за пацієнткою?
Хвора, 25 років, скаржиться на нудоту, відрижку повітрям, відчуття тяжкості в епігастрії,
проноси. Під час огляду: язик обкладений білим нальотом, живіт болючий в
епігастральній ділянці. Яке дослідження є найбільш інформативним?
Хвора, 39 років, скаржиться на гострий, “кинджальний” біль у животі, різку загальну
слабість. Захворіла раптово після фізичного навантаження. В анамнезі – виразкова
хвороба дванадцятипалої кишки. Під час огляду: обличчя бліде, шкіра вкрита холодним
потом, живіт дошкоподібний. Яке ускладнення розвинулося у хворої?
Чоловік, 35 років, скаржиться на нудоту, блювання, біль оперізуючого характеру,
слабкість. Такий стан розвинувся після вживання алкоголю та гострої, жирної їжі. Під час
огляду: шкіра бліда, язик обкладений сірим нальотом, живіт болючий в епігастрії більше
зліва. Яке дослідження найбільш інформативне для встановлення діагнозу?
Пацієнт скаржиться на постійний кашель (більш зранку), з виділенням великої кількості
харкотиння (до 200 мл) гнійного характеру іноді to – 37,8oС; ЧД – 24/хв. Яке дослідження є
найефективнішим для уточнення діагнозу?
У пацієнтки на цукровий діабет після введення інсуліну з’явилися різка загальна слабість,
виражена пітливість, відчуття голоду, тремтіння, запаморочення. Об’єктивно: пацієнтка
збуджена, шкіра волога, тургор збережений. Дихання не змінене. Т - 36,5oС, Ps - 96/хв.,
АТ - 110/70 мм рт.ст. Що повинна зробити медсестра в першу чергу?
Жінка, 56 років, звернулася зі скаргами на спрагу, загальну слабість, сухість і свербіж
шкіри, часте сечовипускання, зниження гостроти зору. З анамнезу – мати хворіла на
цукровий діабет. Об’єктивно: пацієнтка огрядна. Шкіра суха, лущиться, нігті ламкі,
волосся рідке. Ps - 78/хв., АТ - 150/85 мм рт.ст., ЧД - 16/хв. До якого дослідження підготує
пацієнта медична сестра?
Який препарат призначають хворим на хронічний панкреатит з метою замісної терапії?
Ви берете участь в обстеженні пацієнта на хронічний панкреатит. Вкажіть, до якого
обстеження його треба підготувати?
Медична сестра гематологічного відділення, проводячи обстеження пацієнта 48 р. на
хронічний лімфогрануломатоз, звернула увагу на такі ознаки:
В терапевтичне відділення поступив пацієнт на сухий плеврит. Яка його основна проблема?
До сімейної медичної сестри звернувся пацієнт зі скаргами на виражену задишку із
утрудненим видихом, кашель нападоподібний з виділенням тягучого склоподібного
мокротиння. Яка основна проблема пацієнта?
У пацієнта на ішемічну хворобу серця раптово виник біль за грудиною стискаючого
характеру, який не знімається нітрогліцерином та триває понад годину. Як необхідно
транспортувати хворого з підозрою на інфаркт міокарда?
У пацієнта, хворого на гіпертонічну хворобу, після неприємної розмови виник біль голови,
відчуття “сітки” перед очима, болі в серці. Які першочергові незалежні втручання
запланує медична сестра?
Пацієнту знаходиться на диспансерному обліку з діагнозом “Ревматична лихоманка”.
Яке з досліджень є найбільш інформативним?
До приймального відділення поступив пацієнт зі скаргами на сильний біль у колінних
суглобах, набряклість, почервоніння шкіри навколо суглобів. Що могло спричинити
загострення ревматичної лихоманки у хворого?
До медичної сестри звернувся пацієнт, у якого після вживання цитрусових з’явився сильний
свербіж та почервоніння шкіри, уртикарний висип. Яка основна проблема у цього пацієнта?
Пацієнт 45 років звернувся до чергової медичної сестри з такими скаргами: різкий біль
голови, головокружіння, миготіння “мушок” перед очима. АТ – 180/100 мм рт.ст. Ps – 92/хв.
Для якого стану характерні такі ознаки?
Пацієнт 53 років поступив в кардіологічне відділення зі скаргами на інтенсивний пекучий
біль за грудиною, який іррадіює в ліве плече і руку, триває 6 - 8 годин. Який метод
діагностики застосовують для підтвердження діагнозу?
Пацієнт 42 років госпіталізований в гастроентерологічне відділення з діагнозом хронічний
гастрит типу В. Вкажіть препарат, який застосовують для зниження секреції соляної кислоти.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома