МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ГЕОГРАФІЇ У 2022-2023 н.р.

Додано: 28 серпня 2022
Предмет: Географія
Тест виконано: 24 рази
22 запитання
Запитання 1

У 2022/2023 навчальному році учні 6 – 9 класів будутьь вивчати географію за новою навчальною програмою НУШ.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 2

У 2022/2023 навчальному році учні 6 – 9 класів продовжать вивчати географію за оновленою навчальною програмою, затвердженою наказом МОН від 03.08.2022 р. № 698, та навчальною програмою для 8 – 9 класів з поглибленим вивченням географії.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 3

У старшій школі учні 10 – 11 класів вивчатимуть географію на рівні стандарту (52 години, 1,5 години на тиждень – 10 клас; 35 годин, 1 година на тиждень – 11 клас) оновленою навчальною програмою, затвердженою наказом МОН від 03.08.2022 р. № 698, та на профільному рівні (175 годин, 5 годин на тиждень) за навчальною програмою, затвердженою наказом МОН від 23.10.2017 р. № 1407. 


варіанти відповідей

так

ні

Запитання 4

В 2022-2023 н.р. в 11-класі географія вивчатися не буде. Навчання курсу буде лише факультативно у ІІ варіативній складовій.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 5

Основні точкові зміни, пов’язані із зміною сучасної глобальної суспільно-економічної та геополітичної ситуації у світі, були внесені до навчальних програм з географії для ...

варіанти відповідей

8, 10,11 класів

6, 7, 8 класів

8, 9, 10 класів

9, 10, 11 класів

Запитання 6

Актуалізовано вивчення питання біженців та внутрішньо переміщених осіб у темах з вивчення демографічних процесів населення світу та України у програмі з географії для...

варіанти відповідей

6, 10 класів закладів загальної середньої освіти.

8, 9 класів закладів загальної середньої освіти.

7, 11 класів закладів загальної середньої освіти.

8, 11 класів закладів загальної середньої освіти.

Запитання 7

Було вилучено з програми для 10 класу (рівень стандарту) тем, які стосуються вивчення географії Білорусі та деяких тем з географії російської федерації, у зв’язку з їхньою військовою агресією проти України та натомість доповнено до переліку країн Азії вивчення географії Республіки Корея, так як економічна модель цієї країни може бути прикладом для України. Водночас були внесені окремі зміни щодо формулювання змісту деяких тем. 


варіанти відповідей

так

ні

Запитання 8

Учитель може самостійно визначати кількість годин на вивчення програмного матеріалу за темами курсів 6 – 9 класів та 10 – 11  класів, як на рівні стандарту, так і профільному.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 9

Зважаючи на академічну свободу педагогічного працівника, зазначену у статті 54 Закону України «Про освіту», яка передбачає вільний вибір форм, методів і засобів навчання, вчитель може вільно змінювати теми, видаляти їх та додавати свої.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 10

Відповідно до визначеної мети географічної освіти передбачено реалізувати такі завдання:


варіанти відповідей

формувати у школярів/школярок дослідницькі уміння

оволодіти умінням використовувати різні джерела географічної інформації

розуміти та пояснювати основні географічні поняття, закономірності розвитку природних і суспільних процесів та явищ

виховувати активну громадянську позицію та патріотичне ставлення до пізнання природи свого краю й України в цілому

формувати здатність і готовність до використання географічних знань і вмінь у повсякденному житті для соціально відповідальної поведінки

виховувати екологічну культуру, національну свідомість, толерантне ставлення до інших народів, повагу до природних і культурних цінностей різних регіонів і країн світу

створити умови для самовираження та самореалізації учнів/учениць у різних видах діяльності, становлення екологічно грамотної та соціально адаптованої особистості

всі варіанти правильні

Запитання 11

До ключових компетентностей у галузі природничих наук відносять...

варіанти відповідей

формування наукового світогляду; здатність застосовувати відповідні наукові знання для пояснення природних процесів і явищ

набуття досвіду дослідження природи та формулювання узагальнень і висновків на основі отриманої інформації;

розуміння змін у природі, зумовлених діяльністю людини, та їх можливих наслідків.

всі відповіді правильні

вміння читати карту та орієнтуватися на місцевості

вміння опрацьовувати параграфи та відповідати на питання

розуміння філософського змісту географії як науки

розрізняти та визначати геологічні зразки

Запитання 12

З метою оптимізації можливо об’єднувати декілька тем в одну, і навпаки. 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 13

Учителям географії доречно акцентувати увагу учнів на те, що ...

варіанти відповідей

в умовах сучасної геополітичної ситуації, що склалася в Європі 

пріоритетними напрямками зовнішньої політики України є партнерство з Європейським Союзом, СК та США

пріоритетними напрямками зовнішньої політики України є партнерство з країнами СНД

головною загрозою національної державності та суверенітету України є партнерство з Європейським Союзом, СК та США

учні повинні критично аналізувати інформацію, перевіряти її, не поширювати фейкові новини

Запитання 14

Перспективними темами, які слід розкрити у майбутньому, є:


варіанти відповідей

дати учням/ученицям навички для їхньої безпеки

пояснити складні питання статусу внутрішньо переміщених осіб і біженців

надання Україні військової допомоги різними країнами світу

навчання географії за кордоном

проєкти, що сприятимуть подоланню наслідків війни. 

геологічні дослідження місцевості

перегляд відео про дослідження Арктики

практика орієнтування на місцевості

Запитання 15

Вивчення курсу соціальної та економічної географії у 9 – 11 класах закладів загальної середньої освіти побудовано: 

варіанти відповідей

на засадах секторальної моделі національної економіки, яка прийнята ООН, та КВЕД на основі стандарту Євростат

замість застарілих радянських підходів у навчальний процес запроваджено вивчення сучасної економіки на основі глобальних ланцюгів доданої вартості

докладне вивчення особливостей розміщення виробництва товарів і надання послуг

використння відповідньго поняттєвого термінологічного апарату сучасної європейської суспільної географії

на засадах регіонального та країнознавчого підходу

вивченні країн колишнього СРСР

вивченні особливостей розвитку тільки України та їїсусідів

всі відповіді правильні

Запитання 16

Через спричинену військову агресію російської федерації проти України рекомендуємо організувати на початку 2022/2023 навчального року проведення діагностичного оцінювання учнів для визначення рівня сформованості знань, умінь та навичок та компетентностей учня, планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. Для цього ....

варіанти відповідей

доцільно в календарно тематичному плануванні визначити для такої роботи години з резерву навчальної програми


оптимально ущільнити новий зміст. 

перші 2 уроки - повторення, потім контрольна робота. Оцінки обов'язково виставити в журнал.

повторення займе весь вересень, а вивчення нового матеріалу почати з жовтня

Запитання 17

Виберіть правильні твердження, які стосуються практичних робіт з географії.

варіанти відповідей

Це вид навчальної діяльності, в якому учні спираючись на засвоєний теоретичний матеріал, виконують певне завдання за інструкцією чи алгоритмом, який завершується чітко визначеним результатом.

П/р можуть носити різний характер: навчальний, тренувальний, підсумковий тощо. У журналі вчитель записує лише окремі практичні роботи на свій розсуд. 

Вчитель має право вибирати кількість та характер практичних робіт для досягнення запланованих результатів.

П/р можуть оцінюватися як вибірково так і фронтально.

Для учнів старшої школи, що вивчають географію на профільному рівні, вчитель обов’язково оцінює п’ять практичних робіт на вибір у кожному семестрі. 

П/р повинна проводитись не менше 1 разу на тему.

Оцінку за п/р в журнал виставляють всім присутнім.

Обов’язковими для оцінювання у кожному семестрі є дві практичні роботи на вибір учителя. 

Запитання 18

Виберіть судження, які стосуються письмових робіт з географії.



варіанти відповідей

Учень за бажанням вибирає 1 – 2 дослідження (упродовж року) та виконує індивідуально або в групі. Учитель оцінює таку роботу під час її захисту чи презентації.

Письмових контрольних робіт з географії не проводиться.

Письмові роботи з географії, як і ведення робочих зошитів, та контурних карт, не є обов'язковими.

Письмові роботи з географії, у тому числі тематичні, що виконуються протягом семестру, після завершення вивчення теми можуть виконуватися у різному форматі.

Підсумкова контрольна робота проводиться 1 раз на семестр і є обов'язковою.

Всі відповіді правильні

Підсумкова (контрольна) робота, одна на рік готується вчителем – рекомендовано тестовий формат з картографічним завданням; виконується письмово і є обов’язковою.

Запитання 19

В умовах ведення активних воєнних дій на території України зростає роль всіх педагогічних працівників, які можуть надавати першу психологічну допомогу та підтримку усім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань функціонування системи освіти. 

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 20

В методичному листі МОН України "Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р." акцент робиться на таких питаннях:

варіанти відповідей

Права дитини, профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки

Національно-патріотичне виховання, сприяння розвитку учнівського самоврядування

Протидія булінгу, сімейне виховання

Запобігання домашньому насильству, запобігання та протидія торгівлі людьми

Розвиток туризму, вивчення історії рідного краю

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни

Всі відповіді

Розвиток пластівського руху, військово-патріотичне виховання

Запитання 21

Питання запобігання та виявлення випадків жорстокого поводження з

дітьми регулюється...

варіанти відповідей

Закону України «Про повну загальну середню

освіту»

Закон України «Про освіту»

Законом України «Про внесення змін до

деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Законом України «Про охорону дитинства»

Запитання 22

Серед основних складових національно-патріотичного виховання в

Концепції виокремлені...

варіанти відповідей

громадянсько-патріотичне

духовно-моральне


військово-патріотичне

екологічне виховання

всі перелічені

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест