МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ В 2022-2023 н.р.

Додано: 26 серпня 2022
Предмет:
Тест виконано: 16 разів
34 запитання
Запитання 1

Приорітетними напрямками освітньої діяльності початкової школи в 2022/23 н.р. є:

варіанти відповідей

організація освітнього процесу в умовах очної/дистанційної / змішаної форм навчання

підвищення результатів навчання учнів 1-4 класів засобами компетентнісно орієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів

посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції

посилення заходів безпеки життєдіяльності, зокрема просвіта щодо цивільного захисту

психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного й післявоєнного часу

всі відповіді правильні

Запитання 2

Освітня програма закладу освіти може бути розроблена на основі:

варіанти відповідей

типової освітньої програми для учнів 1-2, 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко

типової освітньої програми для учнів 1-2, 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна

освітньої програми початкової освіти за вальдорфською педагогікою 

освітньої програми «Світ чекає крилатих» 

освітньої програми за педагогічною технологією «Росток» 

освітньої програми «Інтелект України»

освітньої програми за системою розвивального навчання Д. Б. Ельконіна, В. В. Давидова та ін.

всі відповіді правильні

Запитання 3

Використовувати перелік грифованої навчальної літератури з офіційного вебсайту Міністерства освіти і науки України та з вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». 

варіанти відповідей

так

ні

з будь-якого освітнього сайту

за матеріалами, які видає адміністрація школи

Запитання 4

Змістове наповнення освітнього процесу відображається в календарно тематичному плані з урахуванням усіх очікуваних результатів навчання, визначених освітньою програмою закладу загальної середньої освіти.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 5

Учитель/учителька не може самостійно визначати кількість годин на вивчення програмових тем. Треба дотримуватися розподілу, що зазначений у програмі.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 6

У межах навчальних годин відповідно до освітньої програми пропонується виділити час на проведення навчально пізнавальної практики, екскурсій. Вибір змісту і форм організації такої навчально-пізнавальної практики заклад освіти визначає самостійно

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 7

Доцільно зберігати гнучкість календарно-тематичного плану протягом року й, за потреби, змінювати терміни опрацювання програмових тем відповідно до результатів засвоєння учнями навчального матеріалу.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 8

Календарно-тематичне і поурочне планування здійснюється вчителем у строго встановленій формі. Встановлення уніфікованих стандартів таких документів у межах закладу загальної середньої освіти, у межах населеного пункту, району, області є обов'язковим.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 9

Учням 1 – 2 класів не рекомендуються обов’язкові завдання для самопідготовки у позанавчальний час». Водночас, за потреби, з урахуванням індивідуальних навчальних можливостей і потреб учням 2-х класів пропонуємо задавати індивідуальні завдання за вибором. 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 10

Сумарні витрати часу на виконання завдань для самопідготовки учнями 2 класів не повинні перевищувати...


варіанти відповідей

30 хв. на добу

45 хв. на добу

60 хв. на добу

1,5 год. на добу

2 год. на добу

Запитання 11

Однією із форм створення психологічно комфортної атмосфери в класному колективі, актуалізації в учнів мотивації до навчальної діяльності є...

варіанти відповідей

хвилини мовчання

психологічні години

присутність батьків на уроках

ранкові зустрічі

Запитання 12

Тривалість уроків у перших класах становить...

варіанти відповідей

25 хв. й 10 хв. психологічного розвантаження

30 хв.

35 хв.

40 хв.

45 хв.

Запитання 13

Тривалість уроків у 2-4-х класах становить...

варіанти відповідей

у 2-х - 35 хв., у 3-х - 40 хв., у 4-х - 45 хв.

35 хв.

всі відповіді правильні

40 хв.

45 хв.

Запитання 14

Фактичне виконання навчальної програми фіксується у...

варіанти відповідей

Портфоліо учня

в записнику вчителя/вчительки

Класному журналі 

на загальному стенді "Досягнень класу"

Порфоліо вчителя/вчительки

Запитання 15

Продовжіть речення.

Діагностування навченості учнів 2-4 класів...


варіанти відповідей

допоможе дітям зрозуміти необхідність навчання,

дозволить з’ясувати навченість учнів,


допоможе визначити оптимальні умови для планування й організації подальшого освітнього процесу,

дозволить вчителю обгрунтувати оцінювання за минулий рік,

змотивує учнів до навчання, налаштує їх на робочий лад,

Запитання 16

Методичний лист пропонує орієнтовний перелік результатів, що можуть діагностуватися на початку навчального року в 2, 3, 4 класах.

варіанти відповідей

ні, кожен учитель/учителька визначає самостійно обєкт діагностування.

ні, об'єкт діагностування визначає адміністрація школи, або відділ освіти.

ні

так

Запитання 17

Завдання для діагностування повинні бути...

варіанти відповідей

різнорівневими

тестовим, з однією відповіддю

диференційованими

однотипними

Запитання 18

Підготовку календарно-тематичного плану на 2022/2023 навчальний рік у Методичному листі радять побудувати так:

варіанти відповідей

протягом першого тижня навчання провести діагностування навченості учнів 2-4 класів; скласти календарно-тематичне планування, погодити й затвердити документ відповідно до прийнятих у закладі вимог щодо документообігу, коригувати протягом навчального року відповідно до вимог часу.

до початку навчального троку скласти календарно-тематичне планування, погодити й затвердити документ відповідно до прийнятих у закладі вимог щодо документообігу,

до початку навчального року скласти проєкт календарно-тематичного плану; протягом перших двох-трьох тижнів навчання провести діагностування навченості учнів 2-4 класів; за результатами діагностування скоригувати проєкт календарно-тематичного плану; погодити й затвердити документ відповідно до прийнятих у закладі вимог щодо документообігу. 

Запитання 19

У 2022/2023 навчальному році оцінювальну діяльність здійснюють...

варіанти відповідей

відповідно до рішення педагогічної ради школи, що проходить щорічно на початку навчального року

згідно критерій, що були затверджені на засіданні шкільног МО та районного МО

згідно наказу директора школи щорічно на початку навчального року.

відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813. 

Запитання 20

У 1–4 класах закладів загальної середньої освіти здійснюють...

варіанти відповідей

формувальне та підсумкове (річне) оцінювання. 

поточне бальне оцінювання.

поурочне та тематичне оцінювання.

тільки семестрове та річне оцінювання.

Запитання 21

Результат оцінювання навчальних досягнень учнів 1–2 класів виражають вербальною оцінкою (оцінювальним судженням). 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 22

У 3–4 класах для оцінювання навчальних досягнень учнів за рішенням педагогічної ради може використовуватись як вербальна, так і рівнева оцінка, яка є оцінювальним судженням із зазначенням рівня результату навчання.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 23

Підтвердіть, або спростуйте твердження.

В межах одного закладу освіти у різних класах не можуть використовуватись різні форми оцінювання. 

варіанти відповідей

так, правильне твердження

ні, неправильне твердження

Запитання 24

Об’єктами оцінювання є:

варіанти відповідей

результати навчання учня/учениці

процес досягнення результатів учнем/ученицею

учень/учениця

характер, фізичні здібності, людські якості дитини

Запитання 25

Показниками досягнення очікуваних результатів навчання є характеристика відповідних навчальних дій, яка називається...

варіанти відповідей

"Критерії оцінювання вмінь та навичок учнів 1-4 класів"

"Модель учня початкової школи"

"Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання здобувачів початкової освіти"

"Оціночна таблиця для учнів 1-4 класів"

Запитання 26

Для виконання навчальних дій на продуктивно-творчому рівні знаннєвому складнику компетентності мають бути притаманні такі ознаки якості:

варіанти відповідей

фактичне знання предмета, необхідне для виконання завдання, і знання способу дії (далі – знання), а також їх дієвість, гнучкість, міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність;

дієвість, повнота, міцність знань, з можливими випадками поодиноких помилок, які учень може виправити і пояснити самостійно або за орієнтиром;

дієвість знань, що проявляється лише з опорою на зразок, пам’ятку щодо способу дії, з випадками помилок, які учень виправляє з допомогою вчителя / іншого учня, але утруднюється пояснити; 

розпізнавання об’єкта вивчення, копіювання зразка – дієвість знань проявляється лише під безпосереднім керівництвом учителя.  


Запитання 27

Для виконання навчальних дій на на продуктивному рівні знаннєвому складнику компетентності мають бути притаманні такі ознаки якості:

варіанти відповідей

фактичне знання предмета, необхідне для виконання завдання, і знання способу дії, а також їх дієвість, гнучкість, міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність; 

дієвість, повнота, міцність знань, з можливими випадками поодиноких помилок, які учень може виправити і пояснити самостійно або за орієнтиром;

дієвість знань, що проявляється лише з опорою на зразок, пам’ятку щодо способу дії, з випадками помилок, які учень виправляє з допомогою вчителя / іншого учня, але утруднюється пояснити; 

розпізнавання об’єкта вивчення, копіювання зразка – дієвість знань проявляється лише під безпосереднім керівництвом учителя.  

Запитання 28

Для виконання навчальних дій на репродуктивному рівні знаннєвому складнику компетентності мають бути притаманні такі ознаки якості:

варіанти відповідей

фактичне знання предмета, необхідне для виконання завдання, і знання способу дії (далі – знання), а також їх дієвість, гнучкість, міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність;

дієвість, повнота, міцність знань, з можливими випадками поодиноких помилок, які учень може виправити і пояснити самостійно або за орієнтиром;


дієвість знань, що проявляється лише з опорою на зразок, пам’ятку щодо способу дії, з випадками помилок, які учень виправляє з допомогою вчителя / іншого учня, але утруднюється пояснити;

розпізнавання об’єкта вивчення, копіювання зразка – дієвість знань проявляється лише під безпосереднім керівництвом учителя.  

Запитання 29

Для виконання навчальних дій на рівні розпізнавання знаннєвому складнику компетентності мають бути притаманні такі ознаки якості:

варіанти відповідей

фактичне знання предмета, необхідне для виконання завдання, і знання способу дії (далі – знання), а також їх дієвість, гнучкість, міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність;

дієвість, повнота, міцність знань, з можливими випадками поодиноких помилок, які учень може виправити і пояснити самостійно або за орієнтиром;

дієвість знань, що проявляється лише з опорою на зразок, пам’ятку щодо способу дії, з випадками помилок, які учень виправляє з допомогою вчителя / іншого учня, але утруднюється пояснити;


розпізнавання об’єкта вивчення, копіювання зразка – дієвість знань проявляється лише під безпосереднім керівництвом учителя.  

Запитання 30

Як перевіряти роботи учнів?

варіанти відповідей

Тільки робочі зошити. Альбоми, зошити з друкованою основою не перевіряються.

Тільки домашні роботи в робочих зошитах.

Учитель/учителька перевіряє кожну роботу учня як у робочих зошитах, так і в навчальних посібниках з друкованою основою, а також діагностувальні роботи, роботи, виконані з допомогою технічних засобів навчання, роботи художньо-перетворювальної та проєктної діяльності. 

Тільки за те, що входить в оплату "за перевірку зошитів"

Вибіркові роботи та зошити.

Запитання 31

Серед основних складових національно-патріотичного виховання в

Концепції виокремлені...

варіанти відповідей

громадянсько-патріотичне

духовно-моральне


військово-патріотичне

екологічне виховання

всі перелічені

Запитання 32

Питання запобігання та виявлення випадків жорстокого поводження з

дітьми регулюється...

варіанти відповідей

Закону України «Про повну загальну середню

освіту»

Закон України «Про освіту»

Законом України «Про внесення змін до

деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Законом України «Про охорону дитинства»

Запитання 33

В методичному листі МОН України "Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р." акцент робиться на таких питаннях:

варіанти відповідей

Права дитини, профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки

Національно-патріотичне виховання, сприяння розвитку учнівського самоврядування

Протидія булінгу, сімейне виховання

Запобігання домашньому насильству, запобігання та протидія торгівлі людьми

Розвиток туризму, вивчення історії рідного краю

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни

Всі відповіді

Розвиток пластівського руху, військово-патріотичне виховання

Запитання 34

В умовах ведення активних воєнних дій на території України зростає роль всіх педагогічних працівників, які можуть надавати першу психологічну допомогу та підтримку усім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань функціонування системи освіти. 

варіанти відповідей

Так

Ні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест