101. На другий день проведеного бактеріологічного дослідження випорожнень хворого з гострим кишковим захворюванням лабораторією видано попередній висновок: « патогенні штами кишкової палички не виявлено». Вивчення яких властивостей виділеної бактеріальної культури дозволило дати такий висновок?
102. Із ротоглотки хлопчика, який хворіє на хронічний тонзиліт виділили культуру кокових бактерій. У мазках вони розташовуються у вигляді ланцюжків. Які це можуть бути бактерії?
103. При вивченні мокроти, взятої у хворого з підозрою на туберкульоз, приготували препарат і пофарбували його за Цілем-Нільсеном. Яка мікроскопічна картина при підтвердженні передбачуваного діагнозу?
104. Хворий 5-ти років скаржиться на сильний головний біль, блювоту, нудотою, герпетичні висипи на обличчі, лихоманку. На підставі бактеріологічних досліджень якого бактеріологічного матеріалу можливе підтвердження попереднього діагнозу - цереброспінальний менінгіт?
105. Після вживання тістечок,які зберігались протягом доби при кімнатній температурі, у хворого зʼявились ознаки гострого кишкового отруєння. З тістечок виділена чиста культура грам позитивних коків, які утворювали зону гемолізу на кровʼяному агарі, проявляли лецитиназну активність на жовточно-сольовому агарі, Які мікроорганізми спричинили захворювання?
106. Ветеринарний фельдшер, який працює на тваринницькій фермі звернувся до лікаря зі скаргами на болі в суглобах, лихоманку, нездужання, пітливість ночами. Хворіє близько місяця. З огляду на, що хворий працює на тваринницькій фермі і відповідні скарги, лікар запідозрив у нього бруцельоз. Який матеріал взятий у цього хворого, підлягає дослідженню в звичайній мікробіологічної лабораторії?
107. При огляді хворої лікар-гінеколог відмітив симптоми запалення статевих шляхів. У мазку взятому із піхви, виявлено грушоподібні найпростіші з шипом, з передньої частини відходять джгутики, наявна ундулююча мембрана. Яке захворювання підозрює лікар у хворої?
108. Серед біологічних препаратів, отриманих генно-інженерним шляхом і впроваджених в практику, є вакцина. Проти якої вірусної інфекції вона призначена?
109. Хворий був доставлений в лікарню зі скаргами на головний біль, підвищену температуру, часті випорожнення, болі в животі з тенезмами. Лікар поставив клінічний діагноз "дизентерія?" і направив досліджуваний матеріал (випорожнення)в бактеріологічну лабораторію. Яким методом діагностики лікар-бактеріолог повинен був підтвердити або спростувати клінічний діагноз?
110. Молода людина, у якого в анамнезі була гонорея і від якої він повністю вилікувався, знову занедужав гонореєю. В даному випадку можна говорити про:
111. Бактеріолог при дослідженні слизу ізносоглотки, (кров ) дотримувався певних заходів щодо збереження збудників в матеріалі. При бактеріоскопічному дослідженні встановлено наявність грамнегативних коків, які нагадують кавові зерна, і розташовані парами або тетрадами. Назвіть збудника, який був ізольований бактеріологом.
111. Бактеріолог при дослідженні слизу ізносоглотки, (кров ) дотримувався певних заходів щодо збереження збудників в матеріалі. При бактеріоскопічному дослідженні встановлено наявність грамнегативних коків, які нагадують кавові зерна, і розташовані парами або тетрадами. Назвіть збудника, який був ізольований бактеріологом.
112. Для вирішення питання ретроспективної діагностики перенесеної бактеріальної дизентерії було призначене серологічне дослідження сироватки крові з метою встановлення титру антитіл до шигел. Яку з перерахованих реакцій доцільно використати для цього?
113. При мікроскопії мазків, пофарбованих метиленовою синькою, виявлені палички з булавоподібними стовщеннями на кінцях, схожі з C.diphteriae. Який із наведених методів фарбуванняслід застосувати додатково для уточнення припущення, яке виникло?
114. Від хворого з діагнозом дизентерія було виділено шигелу зі здатністю продукувати екзотоксин. Про який вид шигел йде мова?
115. У хворого з нагноєнням рани при бактеріологічному дослідженні ранового вмісту виявлено грамнегативну паличку, яка на МПА утворює напівпрозорі слизові колонії синьо-зеленого кольору з перламутровим відтінком. Культура має специфічний запах фіалок або жасмину. Який вид збудника виділений з рани хворого?
116. До інфекційної лікарні надійшов ветеринарний лікар з підозрою на бруцельоз. За допомогою якого серологічного тесту можна підтвердити діагноз?
117. У мазках, які були виготовлені з харкотиння хворого на туберкульоз легень мікобактерій не виявлено. Яким методом можна підвищити імовірність виявлення мікобактерій в харкотині?
118. При якій інфекції у перший період її розвитку відзначається різке повнокрівʼя судин зіву, мигдаликів, слизової оболонки порожнини рота, язика ("малиновий язик")?
119. В селищі у декількох господарствах було виявлено масову загибель щурів. Виникла підозра, що причиною може бути чума. Які постмортальні дослідження тварин слід провести з метою екстреного встановлення збудника інфекції?
120. Хворому на паратиф А інфекціоніст на 3-му тижні захворювання призначив повторне бактеріологічне дослідження. Який матеріал слід взяти для виділення збудника?
121. В лабораторію направлено матеріал білуватого нашарування із слизових оболонок ротової порожнини. Висів матеріалу зроблено на середовище Сабуро, відмічено ріст сметаноподібних колоній, бактеріоскопія виявила короткі бруньковані нитки. До збудників якої інфекції відносять ізольовані мікроорганізми ?
122. Хатня муха потрапила до лікарняного кабінету. Збудників яких захворювань вона може передати механічно:
123. У хворого виділено чисту культуру коринебактерій дифтерії. Яку імунологічну реакцію слід використати для виявлення токсигенності бактерій?
124. З центрифугату порції сечі, одержаної від хворого з підозрою на туберкульоз нирок, приготували препарат для мікроскопії. Який метод фарбування препарату використовують для виявлення збудника?
125. Після вживання мʼясних консервів у хворого Н. зʼявились двоїння в очах, сильний головний біль, порушення ковтання, утруднене дихання, мʼязова слабкість. Поставлено діагноз ботулізм. З яким фактором патогенності повʼязані клінічні прояви цього захворювання?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома