МНУМ Модульний контроль 1 Особливості засвоєння лінгвістичної теорії

Додано: 15 квітня 2022
Предмет:
Тест виконано: 41 раз
30 запитань
Запитання 1

У яких класах відбувається узагальнення та систематизація знань з української мови:

варіанти відповідей

у початкових класах

у середніх класах

у старших класах

упродовж усього навчання у школі

Запитання 2

Тематичне групування слів; зіставлення лексем, різних за походженням; синонімізація; розмежування значень багатозначних слів – це прийоми:

варіанти відповідей

на осмислення нових лексичних одиниць

на запам’ятовування лексичних одиниць

на застосування словникових умінь

на сприйняття лексичних одиниць

Запитання 3

Невдалий добір синонімів; сплутування різних за значенням, але близьких за звуковим оформленням слів (паронімів); уживання зайвих слів – це:

варіанти відповідей

словникова помилка

орфографічна помилка

стилістична помилка

лексична помилка

Запитання 4

Розгорнутий опис фразеологізму; добір синонімічних варіантів фразеологізмів; використання контекстного оточення; етимологізація фразеологізмів – це прийоми:

варіанти відповідей

формування вмінь використовувати фразеологічного матеріалу

семантизації фразеологічного матеріалу

аналізу будови фразеологізмів

словникової роботи

Запитання 5

На уроках української мови вчаться робити такі види словотвірного розбору:

варіанти відповідей

цілісний та елементний

афіксний та безафіксний

повний та усічений

усний і письмовий

Запитання 6

Прийом, що допомагає засвоїти і систематизувати основні ознаки морфологічних і синтаксичних понять, – це:

варіанти відповідей

морфемний розбір

фонетичний розбір

лексичний розбір

граматичний розбір

Запитання 7

У словах си-джу, при-кра-си-ти, юн-нат зустрічається тип орфограми:

варіанти відповідей

дефіс

рисочка, або знак переносу

пропуск

контакт

Запитання 8

Звуко-буквений аналіз слів; вправи для зорового сприймання навчального матеріалу; ускладнене списування – це види:

варіанти відповідей

орфографічних вправ

словотвірних вправ

синтаксичних вправ

лексичних вправ

Запитання 9

Норма, яка регулює уживання певного розділового знака, – це:

варіанти відповідей

пунктуаційна норма

орфографічна норма

лексична норма

синтаксична норма

Запитання 10

Вибрати з ряду слів одне, що відповідає певній ситуації; вилучити з ряду слів таке, що неадекватне певній ситуації; доповнити речення словами, що підходять за змістом – це:

варіанти відповідей

вправи за зразком

логічні вправи

словникові вправи

лексичні вправи

Запитання 11

Для виділення суфікса чи префікса в слові здобувачі освіти повинні:

варіанти відповідей

дібрати споріднені слова

підібрати слова з такими ж суфіксами та префіксами

змінити форму слова

поділити слово на склади

Запитання 12

Написання, які допускають вживання одного або із двох і більше можливих лише одного графічного запису, називають:

варіанти відповідей

опосередкованими

зумовленими

безваріантними

варіантними

Запитання 13

Основна увага зосереджується на словах і морфемах, які становлять інтерес саме з погляду навчання правопису, у написанні яких можливі помилки, – це суть:

варіанти відповідей

пунктуаційного розбору

морфемного розбору

лексичного розбору

орфографічного розбору

Запитання 14

Засіб програмування розумових операцій, виконання яких приводить до правильного розв’язання граматичного завдання, – це:

варіанти відповідей

алгоритмізація

конструювання

порівняння

узагальнення

Запитання 15

Розбір слів як частин мови, утворення різних форм змінюваних слів, спостереження над уживанням паралельних морфологічних форм – це:

варіанти відповідей

тренувальні вправи із вивчення словотвору

тренувальні вправи із вивчення синтаксису

тренувальні вправи із вивчення лексики

тренувальні вправи із вивчення частин мови

Запитання 16

Поширення і скорочення речень; заміна одних синтаксичних сполучень іншими; складання речень за опорними словами або схемами; редагування речень – це:

варіанти відповідей

прийоми вивчення синтаксису

форми вивчення синтаксису

принципи вивчення синтаксису

методи вивчення синтаксису

Запитання 17

І варіант: а – 1, 2, 3, 7, 8; б – 4, 5, 6, 9, 10.

II варіант: а – 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9; б – 6, 8, 10

– це зразки запису вправи:

варіанти відповідей

з елементами програмування

з творчим завданням

без інструкції

на списування

Запитання 18

Передбачає пояснення правопису орфограм у процесі запису тексту:

варіанти відповідей

словниковий диктант

коментований диктант

попереджувальний диктант

пояснювальний диктант

Запитання 19

Успішне вироблення навичок виразного читання згодом позитивно впливає на навчання:

варіанти відповідей

морфології

пунктуації

синтаксису

лексикології

Запитання 20

Визначення наголосу в словах; правильна літературна вимова з наголошеними і ненаголошеними голосними звуками; списування з фонетичним завданням; виразне читання текстів – це:

варіанти відповідей

форми перевірки знань

фонетичні тренувальні вправи

спостереження за мовним матеріалом

спосіб вивчення теоретичних відомостей

Запитання 21

Урахування контексту слова, тлумачення слова, добір синонімів, антонімів, переклад іншою мовою – це:

варіанти відповідей

види переносного значення слова

засоби семантизації слова

обсяг лексичних понять, обов’язкових для засвоєння учнями

стилістичні вправи

Запитання 22

Визначте, від якого слова й за допомогою яких засобів утворене певне слово; складіть ланцюжок спільнокореневих слів (у порядку їхнього творення); визначте спосіб творення слова – це:

варіанти відповідей

морфемні вправи

словотвірні вправи

словникові вправи

графічні вправи

Запитання 23

Інформаційно-рецептивний, спонукально-репродуктивний, проблемний, спонукально-пошуковий – це:

варіанти відповідей

методи вивчення граматичного матеріалу

форми вивчення граматичного матеріалу

засоби вивчення граматичного матеріалу

прийоми вивчення граматичного матеріалу

Запитання 24

Морфологічний розбір слова як частини мови; постановка слова в потрібній формі; розмежування аналогічних слів, що належать до різних частин мови, – це:

варіанти відповідей

загальнодидактичні прийоми вивчення мови

загальнодидактичні принципи вивчення мови

специфічні принципи вивчення частин мови

специфічні прийоми вивчення частин мови

Запитання 25

Повний або частковий, усний або писемний, із застосуванням різних графічних символів, із підкресленнями різними видами ліній – це види:

варіанти відповідей

фонетичного розбору

морфемного розбору

синтаксичного розбору

морфологічного розбору

Запитання 26

Невміння учнів застосувати на практиці здобуті знання, відсутність навичок самоконтролю, правописної пильності – це причини:

варіанти відповідей

орфоепічної помилки

лексичної помилки

орфографічної помилки

пунктуаційної помилки

Запитання 27

Слуховий попереджувальний, коментований, зорово-слуховий попереджувальний, пояснювальний, з письмовим обґрунтуванням – це види:

варіанти відповідей

навчальних диктантів

контрольних диктантів

переказів

тестів

Запитання 28

Учні записують текст під диктовку вчителя; після написання диктанту учні читають речення за реченням і пояснюють правопис орфограм під керівництвом учителя – це етапи:

варіанти відповідей

коментованого диктанту

вільного диктанту

попереджувального диктанту

пояснювального диктанту

Запитання 29

Навчальна інформація, яка вивчається частинами, що об’єднують кілька пов’язаних між собою мовних явищ у ціле, – це:

варіанти відповідей

використання укрупнених частин – «блоків»

взаємопов’язане навчання різних розділів мови

проблемно-пошукове навчання

репродуктивний метод

Запитання 30

Завдання відтворити буквений запис і усне звучання тексту за готовим, записаним звуковим письмом текстом – це:

варіанти відповідей

орфографічна транскрипція

пряма транскрипція

зворотна транскрипція

графічна транскрипція

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест