Мовленнєвий етикет. Культура професійного спілкування.

28 запитань
Запитання 1

Ви приїхали до установи і не можете знайти потрібний кабінет. Необхідно спитати, куди йти. Як краще звернутися до незнайомої людини:


варіанти відповідей

пане, пані, я вибачаюся;

добродію, добродійко, допоможіть;

громадянине, громадянко;

чоловіче, жіночко;

вибачте, підкажіть, будь ласка, як пройти....

Запитання 2

Який синонім має термін "риторика"?

варіанти відповідей

Мистецтво слова

Красномовство

Ораторське мистецтво

Пишномовство

Запитання 3

Що позначає слово "етикет"?

варіанти відповідей

Установлені норми поведінки і правила ввічливості в суспільстві.

Установлені норми поведінки .

Установлені правила ввічливості в суспільстві.

Запитання 4

Правила вітання, знайомства, прощання, вибачення, схвалення становлять

варіанти відповідей

культуру поведінки

мовленнєвий етикет

мораль

Запитання 5

Етикет – це …

варіанти відповідей

сукупність правил

форма звертання

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 6

Діловий етикет – це ...

варіанти відповідей

форма ділового звертання та представлення

норми, які регулюють стиль роботи, поведінки, спілкування в діловій сфері

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 7

До принципів ділового етикету належать:

варіанти відповідей

пунктуальність

конфіденційність

байдужість

доброзичливість

Запитання 8

Назвіть загальноприйняті особливості представлень, оберіть декілька варіантів:

варіанти відповідей

чоловік, незалежно від віку і посади, завжди представляється жінці першим

при рівному службовому статусі більш літній представляється молодшому

одна особа завжди представляється парі, групі

Запитання 9

Правильність мовлення - це

варіанти відповідей

А відсутність у мовленні лайливих слів

Б відповідність самого мовлення і предмета мовлення

В відповідність мовної структури висловлювання чинним мовним нормам

Г прагнення висловити максимальну за обсягом інформацію

Д зрозумілість для адресата вираженої мовою думки

Запитання 10

Культура мовлення – це… 

варіанти відповідей

А розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови

Б відшліфований варіант вимови, слововживання

В досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності

Г володіння кількома мовами, що дає можливість вільно спілкуватися з носіями різних мов

Запитання 11

Мовленнєвий етикет - це

варіанти відповідей

А правила вживання слів, дотримання милозвучності у вимові

Б обмін інформацією, передача її однією людиною іншій

В сукупність речень, об'єднаних у тематичну цілісність за правилами певної мовної системи

Г культура поведінки у різних життєвих ситуаціях

Д дотримання правил мовленнєвої поведінки, прийнятої у суспільстві

Запитання 12

Продовжіть подане твердження


Культура мовлення – це...

варіанти відповідей

 розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови;

 досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності;

загальномовне явище, характерне для усіх стильових різновидів української мови;

відшліфований варіант вимови, слововживанння, формотворення;

сукупність мовних засобів, які використовуються у різних ситуаціях спілкування.

Запитання 13

Продовжіть подане твердження.

Невід’ємною рисою культури мовлення є...

варіанти відповідей

дотримання норм літературної мови;

чіткість, логічність висловленої думки, незалежно від сфери використання;

дотримання специфіки літературної та діалектної вимови;

структурна організація усного та писемного мовлення;

важливість засвоєння етикету ділової сфери.

Запитання 14

Продовжіть подане твердження.

Мовленнєвий етикет – це ...

варіанти відповідей

використання різноманітних засобів вираження думок;

типові формули вітання, побажання, прощання, запрошення;

виділення найважливіших місць власного висловлювання;

національно специфічні правила мовної поведінки, які виражаються у формі вербального спілкування;

дотримання норм літературної мови.

Запитання 15

Укажіть рядок, у якому не названо етикетні вербальні засоби спілкування:

варіанти відповідей

вибачення, присяга;

співчуття, розрада;

поздоровлення, віншуванням;

міміка і жести;

комплімент.

Запитання 16

Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування:

варіанти відповідей

спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;

відтворення місцевого колориту, у нашому магазині;

зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;

любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;

страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.

Запитання 17

Засоби спілкування поділяються:

варіанти відповідей

Вербальні та невербальні

Темп, інтонація мовлення

Контакт очима та засоби повідомлення

Риторичні прийоми та міміка

Запитання 18

Залежно від змісту , призначення , способу проголошення й обставин спілкування виділяють такі жанри публічного виступу:

варіанти відповідей

доповідь , промова , виступ , повідомлення , лекція

Використання анімаційного тексту в поєднанні з діаграмами, графіками та ілюстраціями 

презентація-доповідь, презентація-реклама

Запитання 19

Невербальне спілкування – це:

варіанти відповідей

спосіб, в якому як знакову систему використовують мову;

така форма самовираження, яка не опирається на слова та інші мовні символи;


самостійна і специфічна форма активності особистості

зв’язок між людьми, під час якого виникає психічний контакт, який виявляється в обміні інформацією

Запитання 20

Вербальне спілкування – це

варіанти відповідей

така форма самовираження, яка не опирається на слова та інші мовні символи

усне, словесне спілкування, учасники якого обмінюються висловлюваннями щодо предмета спілкування

 самостійна і специфічна форма активності особистості

зв’язок між людьми, під час якого виникає психічний контакт, який виявляється в обміні інформацією

Запитання 21

Що таке риторика?


варіанти відповідей

Наука про закони, способи, методи впливу на аудиторію, переконання у правильності думки.

Наука про правильне використання неправдивих обіцянок задля досягнення потрібної реакції у слухачів

Усі відповіді правильні.

Наука про методи й методики публічного та приватного спілкування.

Запитання 22

Що таке збори?


варіанти відповідей

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Запитання 23

Бесіда- це:

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб із метою отримання певної інформації,вирішення важливих проблем

одна з найістотніших ознак нації

сукупність загальноприйнятих правил реалізаціі мовної системи,які закріплюються в процесі суспільної комунікації

Запитання 24

Вступ доповіді повинен містити:

варіанти відповідей

причину й мету виступу,розкрити суть конкретної справи,щоб привернути увагу аудиторії

переконливі цифри, факти,цитати,переконливі міркування

підсумки виступу

причину й мету

Запитання 25

Телефонна розмова передбачає такі етапи:

варіанти відповідей

вступ,основна частина,закінчення;

момент налагодження контакту,викладення сутності справи,закінчення розмови;

момент налагодження контакту,прощання.

Запитання 26

Незалежно від того,хто телефонує,треба бути:

варіанти відповідей

доброзичливим,тактовним,уважно вислуховувати співрозмовника;

тактовним, стриманим, переривати розмову,коли вона стала неприємною;

доброзичливим, тактовним, розмовляти голосно;

спокійним,неуважним

Запитання 27

Під час виголошення доповіді голос треба підвищувати тоді,коли:

варіанти відповідей

хочете когось переконати;

хочете відповісти на запитання;

ставите запитання;

виявляєте здивування радість.

Запитання 28

Щоб ваша розповідь була цікавою,потрібно:

варіанти відповідей

підібрати цікаву тему розмови, зробити її стислою й зрозумілою,залучити слухачів до дискусіі;

підібрати цікаву тему розмови, цікавитися людьми, які присутні, посміхатися;

залучити слухачів до дискусії, наводити захопливі факти,вітатися першим;

вітатися першим,якомога більше говорити.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест