Мовленнєвий етикет. Культура професійного спілкування.

Додано: 10 грудня 2020
Предмет:
Тест виконано: 993 рази
48 запитань
Запитання 1

Директор попросив повідомити працівникам, що наради не буде. Що напишете в повідомленні:


варіанти відповідей

нараду відмінено;

нараду скасовано.

Запитання 2

Ви приїхали до установи і не можете знайти потрібний кабінет. Необхідно спитати, куди йти. Як краще звернутися до незнайомої людини:


варіанти відповідей

пане, пані, я вибачаюся;

добродію, добродійко, допоможіть;

громадянине, громадянко;

чоловіче, жіночко;

вибачте, підкажіть, будь ласка, як пройти....

Запитання 3

Який синонім має термін "риторика"?

варіанти відповідей

Мистецтво слова

Красномовство

Ораторське мистецтво

Пишномовство

Запитання 4

З якої мови запозичено слово"етикет"?

варіанти відповідей

англійської

французької

німецької

Запитання 5

Що позначає слово "етикет"?

варіанти відповідей

Установлені норми поведінки і правила ввічливості в суспільстві.

Установлені норми поведінки .

Установлені правила ввічливості в суспільстві.

Запитання 6

Де з`явився перший збірник правил етикету?

варіанти відповідей

У Франції

У стародавній Греції

У стародавньому Єгипті

Запитання 7

Хто сформулював правила етикету на наших землях?

варіанти відповідей

Ярослав Мудрий

Данило Галицький

Володимир Мономах

Запитання 8

Правила вітання, знайомства, прощання, вибачення, схвалення становлять

варіанти відповідей

культуру поведінки

мовленнєвий етикет

мораль

Запитання 9

Люди реагують на порушення вироблених суспільством формул етикету

варіанти відповідей

позитивно

негативно

емоційно

Запитання 10

Яке зі слів має значення при перекладі з іноземної мови "етикетка, ярлик"

варіанти відповідей

культура

етикет

естетика

мораль

Запитання 11

Етикет – це …

варіанти відповідей

сукупність правил

форма звертання

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 12

Діловий етикет – це ...

варіанти відповідей

форма ділового звертання та представлення

норми, які регулюють стиль роботи, поведінки, спілкування в діловій сфері

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 13

Стиль спілкування, який формує відповідальність та ініціативність:

варіанти відповідей

ліберальний

авторитарний

демократичний

Запитання 14

До принципів ділового етикету належать:

варіанти відповідей

пунктуальність

конфіденційність

байдужість

доброзичливість

Запитання 15

Вислів "Заговори, щоб я тебе побачив" належить:

варіанти відповідей

Аристотелю

Сократу

Карнегі

Запитання 16

Назвіть загальноприйняті особливості представлень, оберіть декілька варіантів:

варіанти відповідей

чоловік, незалежно від віку і посади, завжди представляється жінці першим

при рівному службовому статусі більш літній представляється молодшому

одна особа завжди представляється парі, групі

Запитання 17

“Золоте” правило моральності:

варіанти відповідей

роби так, щоб твої вчинки не порушували чинного законодавства

поводься стосовно інших людей так, як ти хотів би, щоб вони ставилися до тебе

десять заповідей Іісуса

Запитання 18

Правильність мовлення - це

варіанти відповідей

А відсутність у мовленні лайливих слів

Б відповідність самого мовлення і предмета мовлення

В відповідність мовної структури висловлювання чинним мовним нормам

Г прагнення висловити максимальну за обсягом інформацію

Д зрозумілість для адресата вираженої мовою думки

Запитання 19

Культура мовлення – це… 

варіанти відповідей

А розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови

Б відшліфований варіант вимови, слововживання

В досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності

Г володіння кількома мовами, що дає можливість вільно спілкуватися з носіями різних мов

Запитання 20

Мовленнєвий етикет - це

варіанти відповідей

А правила вживання слів, дотримання милозвучності у вимові

Б обмін інформацією, передача її однією людиною іншій

В сукупність речень, об'єднаних у тематичну цілісність за правилами певної мовної системи

Г культура поведінки у різних життєвих ситуаціях

Д дотримання правил мовленнєвої поведінки, прийнятої у суспільстві

Запитання 21

Знайдіть зображення, яке може бути ілюстрацією правильного ведення дискусії. Виберіть декілька відповідей.

варіанти відповідей
Запитання 22

Продовжіть подане твердження


Культура мовлення – це...

варіанти відповідей

 розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови;

 досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності;

загальномовне явище, характерне для усіх стильових різновидів української мови;

відшліфований варіант вимови, слововживанння, формотворення;

сукупність мовних засобів, які використовуються у різних ситуаціях спілкування.

Запитання 23

Продовжіть подане твердження.

Невід’ємною рисою культури мовлення є...

варіанти відповідей

дотримання норм літературної мови;

чіткість, логічність висловленої думки, незалежно від сфери використання;

дотримання специфіки літературної та діалектної вимови;

структурна організація усного та писемного мовлення;

важливість засвоєння етикету ділової сфери.

Запитання 24

Продовжіть подане твердження.

Мовленнєвий етикет – це ...

варіанти відповідей

використання різноманітних засобів вираження думок;

типові формули вітання, побажання, прощання, запрошення;

виділення найважливіших місць власного висловлювання;

національно специфічні правила мовної поведінки, які виражаються у формі вербального спілкування;

дотримання норм літературної мови.

Запитання 25

Укажіть рядок, у якому не названо етикетні вербальні засоби спілкування:

варіанти відповідей

вибачення, присяга;

співчуття, розрада;

поздоровлення, віншуванням;

міміка і жести;

комплімент.

Запитання 26

Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування:

варіанти відповідей

спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;

відтворення місцевого колориту, у нашому магазині;

зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;

любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;

страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.

Запитання 27

Засоби спілкування поділяються:

варіанти відповідей

Вербальні та невербальні

Темп, інтонація мовлення

Контакт очима та засоби повідомлення

Риторичні прийоми та міміка

Запитання 28

Залежно від змісту , призначення , способу проголошення й обставин спілкування виділяють такі жанри публічного виступу:

варіанти відповідей

доповідь , промова , виступ , повідомлення , лекція

Використання анімаційного тексту в поєднанні з діаграмами, графіками та ілюстраціями 

презентація-доповідь, презентація-реклама

Запитання 29

Невербальне спілкування – це:

варіанти відповідей

спосіб, в якому як знакову систему використовують мову;

така форма самовираження, яка не опирається на слова та інші мовні символи;


самостійна і специфічна форма активності особистості

зв’язок між людьми, під час якого виникає психічний контакт, який виявляється в обміні інформацією

Запитання 30

Вербальне спілкування – це

варіанти відповідей

така форма самовираження, яка не опирається на слова та інші мовні символи

усне, словесне спілкування, учасники якого обмінюються висловлюваннями щодо предмета спілкування

 самостійна і специфічна форма активності особистості

зв’язок між людьми, під час якого виникає психічний контакт, який виявляється в обміні інформацією

Запитання 31

Публічна відстань складає:


варіанти відповідей

до 0,5 м

0,5-1,2 м

3,7 м і більше.

1,2 -3,7 м;

Запитання 32

Ви розмовляєте з своїм найкращим другом. На якій відстані від нього ви будете стояти

варіанти відповідей

 5,5 м



3, 5 м

2,5 м

1 м

Запитання 33

Як називають складний, цілеспрямований процес встановлення та розвитку контактів між людьми, взаємодії особистостей, в основі якого лежить обмін інформацією, думками, почуттями тощо?

варіанти відповідей

Мовний стиль

Спілкування

Мовні норми

Літературна мова

Запитання 34

Що таке риторика?


варіанти відповідей

Наука про закони, способи, методи впливу на аудиторію, переконання у правильності думки.

Наука про правильне використання неправдивих обіцянок задля досягнення потрібної реакції у слухачів

Усі відповіді правильні.

Наука про методи й методики публічного та приватного спілкування.

Запитання 35

Що таке нарада?

варіанти відповідей

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Запитання 36

Що таке збори?


варіанти відповідей

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Запитання 37

Щоб досягти успіху під час бесіди,треба:

варіанти відповідей

ретельно готуватися до неї,основну увагу зосереджувати на власному "Я", говорити швидко

ретельно готуватися до неї,бути уважним, тактовним, враховувати погляди співрозмовника

ретельно готуватися до неї, висловлювати думки точно, логічно,постійно перебивати співрозмовника,щоб устигнути все казати

Запитання 38

Бесіда- це:

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб із метою отримання певної інформації,вирішення важливих проблем

одна з найістотніших ознак нації

сукупність загальноприйнятих правил реалізаціі мовної системи,які закріплюються в процесі суспільної комунікації

Запитання 39

Вступ доповіді повинен містити:

варіанти відповідей

причину й мету виступу,розкрити суть конкретної справи,щоб привернути увагу аудиторії

переконливі цифри, факти,цитати,переконливі міркування

підсумки виступу

причину й мету

Запитання 40

Висловити власний погляд можна,скориставшись такою фразою:

варіанти відповідей

Я рахую,що цю книжку треба придбати;

Я вважаю,що цю книжку треба придбати;

Я пропоную Вам придбати цю книжку.

Запитання 41

Візитна картка має бути:

варіанти відповідей

стандартного білого кольору, розмір 5 см на 9см;

будь-якого кольору й розміру;

білого кольору, розмір 5 см на 10 см

Запитання 42

Телефонна розмова -це...

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб з метою отримання інформації та розв'язання важливих проблем;

різновид усного мовлення,який характеризується специфічними ознаками,зумовленими позамовними причинами;

одна з найпоширеніших форм публічного виступу.

Запитання 43

Телефонна розмова передбачає такі етапи:

варіанти відповідей

вступ,основна частина,закінчення;

момент налагодження контакту,викладення сутності справи,закінчення розмови;

момент налагодження контакту,прощання.

Запитання 44

Щоб утримувати увагу слухачів, потрібно:

варіанти відповідей

говорити надто голосно;

говорити тихо;

пристосовувати свій глос до тієї ситуації, в якій відбувається спілкування

говорити дуже повільно

Запитання 45

Незалежно від того,хто телефонує,треба бути:

варіанти відповідей

доброзичливим,тактовним,уважно вислуховувати співрозмовника;

тактовним, стриманим, переривати розмову,коли вона стала неприємною;

доброзичливим, тактовним, розмовляти голосно;

спокійним,неуважним

Запитання 46

Під час виголошення доповіді голос треба підвищувати тоді,коли:

варіанти відповідей

хочете когось переконати;

хочете відповісти на запитання;

ставите запитання;

виявляєте здивування радість.

Запитання 47

Щоб ваша розповідь була цікавою,потрібно:

варіанти відповідей

підібрати цікаву тему розмови, зробити її стислою й зрозумілою,залучити слухачів до дискусіі;

підібрати цікаву тему розмови, цікавитися людьми, які присутні, посміхатися;

залучити слухачів до дискусії, наводити захопливі факти,вітатися першим;

вітатися першим,якомога більше говорити.

Запитання 48

Яка найкраща цінність оратора-це...

варіанти відповідей

сказати не тільки те,що потрібно,а й те,що не потрібно;

не тільки сказати те,що потрібно, а й не сказати того,що не потрібно;

багато говорити;

говорити стисло.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест