Мовлення вчителя як засіб педагогічної діяльності. Функції мовлення вчителя. Умови ефективності професійного мовлення вчителя.

Додано: 23 квітня 2020
Предмет:
Тест виконано: 26 разів
10 запитань
Запитання 1

Мовлення вчителя реалізується у двох різновидах. Вкажіть в яких саме?

варіанти відповідей

писемне та усне;

монологічне та ліалогічне;

обі відповіді правильні

Запитання 2

Оберіть форми монологічного мовлення:

варіанти відповідей

розповідь,

шкільна лекція,

коментар,

різні види бесіди з учнями,

пояснення,

розгорнуті оцінні судження.

усі відповіді правильні

Запитання 3

В сучасній науковій літературі під комунікативною поведінкою розуміють не просто процес говоріння, повідомлення чогось, а таку організацію мовлення й відповідно до нього невербальної поведінки вчителя, яка впливає на що саме?

варіанти відповідей

стиль діяльності вчителя й учнів,

створення емоційно-психологічної атмосфери педагогічного спілкування,

мовленнєву діяльність педагога в реальній ситуації спілкування,

характер взаємин між учителем та учнями, 

добір мовних і мовленнєвих засобів.

Запитання 4

Від чого переусім залежить педагогічна ефективність комунікативної поведінки вчителя?

варіанти відповідей

який стиль спілкування з учнями взагалі притаманний учителеві,

які в нього установки на взаємодію з учнями,

якою мірою він відчуває психологічні особливості ситуації мовлення,

які в нього жести, рухи, вираз обличчя, який підтекст мають його слова.

Запитання 5

Чим визначається рівень майстерності мовленнєвої діяльності вчителя?

варіанти відповідей

рівнем культури мовлення педагога,

спрямуванням комунікативної поведінки вчителя,

кінцевим результатом даної діяльності.

Запитання 6

Забезпечення повноцінного сприймання навчальної інформації учнями, формування в них особистісного, емоційно-ціннісного ставлення до знань - це сутність якої функції?

варіанти відповідей

комунікативна

психологічна

пізнавальна

організаційна

Запитання 7

Яка саме функція мовлення вчителя тісно пов’язана з функцією комунікативною?

варіанти відповідей

комунікативна

психологічна

пізнавальна

організаційна

Запитання 8

Матеріал, що його викладає вчитель, нерідко закріплюється надовго в пам'яті учнів саме завдяки особливостям його мовлення зберігаються емоційне забарвлення голосу вчителя, його інтонації, ритміка, характер вимовляння окремих слів. Якій саме функції вчителя це притамано?

варіанти відповідей

комунікативна

психологічна

пізнавальна

організаційна

Запитання 9

Що розуміють під терміном "культура мови"?

варіанти відповідей

відповідність її не тільки сучасним літературним нормам, а й іншим якостям, що свідчать про її комунікативну досконалість

мова, яка відповідає нормам і є правильною,

правильна відповідь відсутня.

Запитання 10

Кому належать ці слова: "Що надає мовленню спрямованості? Передусім це наявність власного ставлення до того, про що вчитель говорить, щирість його слів. Для мудрого педагога його мовлення, спілкування з дітьми — це спосіб самовираження, «саморозкриття духовного багатства перед учнями»?

варіанти відповідей

К.Д.Ушинський

Григорій Сковорода,

В.О.Сухомлинський

А.С. Макаренко

важко сказати.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест