Про яку операцію російських військ Південно-Західного фронту часів Першої світової війни йдеться
в цитованому документі: «У порівнянні з надіями, що покладалися на цей фронт навесні 1916 р., його
наступ перевершив усі очікування. Він виконав поставлене завдання — врятувати Італію від
розгрому... полегшив становище англійців і французів на фронті, змусив Румунію стати на наш бік і
зіпсував усі плани й наміри австро-угорців і німців на цей рік»?
У якому році оприлюднено цитоване звернення до населення західноукраїнських земель:
«Не бути більше підневільної Русі! Надбання Володимира Святого, земля Ярослава Осмомисла,
князів Данила та Романа, скинувши ярмо, підніме знамено єдиної, великої, неподільної Росії.
Звільнені руські брати!.. Не вбачаючи свого щастя в утиску іноземців, як це робили [австрійці],
спрямуйте меч свій на ворога, а серця свої зверніть до Бога з молитвою за Росію, за російського
Царя!»?
На картосхемі позначено лінію фронту часів Першої світової війни станом на
На фото зображений
Проаналізуйте фрагмент історичного документа. «…організація ставить за мету вирішення чотирьох
головних завдань: ознайомлення широких кіл української громадськості з Декларацією прав людини;
сприяння виконанню статей заключного Акта з питань безпеки й співробітництва в Європі; домагання
того, щоби на всіх міжнародних нарадах... Україну як суверенну європейську державу й члена ООН
було представлено окремою делегацією; акредитування в Україні представників зарубіжної преси». Хто
з перелічених осіб був одним із засновників цієї організації?
Відображені на діаграмах зміни національного складу населення Криму стали наслідком
Пам'ятки архітектури України радянської епохи, зображені на фото, зведені
Розгляньте фото радянського плаката 1919 року.
Денікін і Петлюра в тісному союзі наступають на Київ.
Денікін і Петлюра вдвох хочуть накинути зашморг на шию пролетаріату.
Прокляття юдам!
На боротьбу зі зрадниками трудового народу. Смерть катам!
Які судження щодо нього є правильними?
Наслідком підписання якого договору стали події, описані в уривку з історичного джерела?
«Німецьке населення одностайно вітає рішення радянського уряду взяти під захист братнє радянському
народові білоруське та українське населення Польщі, залишене напризволяще польським урядом...»
Коли з’явився цитований наказ Верховного Головнокомандувача Збройних Сил СРСР: «Війська 1-го
Українського фронту в результаті стрімко проведеної операції... штурмом оволоділи столицею
Радянської України містом Києвом... Зі взяттям Києва нашими військами захоплено… плацдарм на
правому березі Дніпра, важливий для вигнання німців з Правобережної України»?
Ухвалення рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сім’ї на повернуті території
(насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від
кордону...» започаткувало реалізацію
Наприкінці 1950-х рр. у СРСР розпочалася реформа шкільної освіти, одне з положень якої
передбачало вибір батьками мови навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього
положення, тому що воно
Яке явище радянської дійсності 1970—1980-х рр. відображено на карикатурі?
Яку позицію займало партійне керівництво УРСР на чолі з В. Щербицьким щодо реформаторського
курсу М. Горбачова впродовж 1985–1987 рр.?
Що є свідченням співпраці незалежної України з Організацією Північноатлантичного Договору
(НАТО)?
Берестейську церковну унію укладено
Про яку форму феодальної повинності йдеться в уривку з історичного джерела:
«Робота підданим через війта має бути замовлена на тиждень, з чим і на котрий день люди до роботи
мають прийти, а війт того ж дня людям визначить роботу. Якщо котрийсь чоловік не вийде на
роботу, то за перший день прогулу заплатить гріш, а за другий — барана, а якщо й третій раз
прогуляє, то бичем на лавці скарати, а дні пропущені відробити…»?
На фото зображено
Поширення якої форми господарювання в ХVI ст. спонукало сучасника зробити такий висновок:
«Братія шляхетська, побачивши перед собою родючі українські землі, думала не про татар та козаків,
а про нову здобич для польського плуга»?
Перший на українських землях слов’яно-греко-латинський навчальний заклад створено в
Увідповідніть період в історії України з поняттями й термінами, які потрібно використовувати для його характеристики.
З’ясуйте, якого періоду історії України стосується зміст наведеного уривку.
«Стійкість і мужність української армії, підтримка армії з боку
українського народу стали основними чинниками, які, поряд із тиском
Заходу, змушували Росію йти на «заморожування» агресії...»
Установіть відповідність між подією часів Першої світової війни та роком, коли вона відбулася.
1.утворення Української Центральної Ради А 1914 р.
2.взяття Львова російськими військами Б 1915 р.
3. підписання Брестського миру. В 1916 р.
4. Брусиловський прорив Г 1917 р.
Д 1918 р.
З’ясуйте кому з діячів, зображених на фото, належать наведені факти біографії.
А письменник, фундатор національного кінематографа, автор кінофільмів «Звенигора», «Арсенал»,«Земля»
Б митець – монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
В актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Г прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних об’єднань – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)
Д український економіст 1920-х рр., автор концепції економічної самодостатності УСРР
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя ХVI ст.
А утворення у Львові першої братської (словяно-греко-латинської) школи
Б укладення Берестейської церковної унії
В видання І. Федоровичем «Апостола» й «Букваря»
Г створення Пересопницького Євангелія
Установіть послідовність явищ, притаманних історичному розвиткові України.
А виникнення фабрики
Б виникнення мануфактури
В промисловий переворот
Г виникнення ремесла
Який з плакатів відображає події ХХІ ст.?
Що стало результатом «битви за Дніпро»? ( 3 правильні відповіді)
Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства. (3 правильні відповіді)
Які твердження відповідають політиці зображеного на фото діяча? (3 правильні відповіді)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома