Національна політика більшовиків 1920-1930 рр.

Додано: 5 квітня 2023
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 47 разів
9 запитань
Запитання 1

1. Коли влада Української СРР офіційно розпочала впро­ваджувати політику, про яку йдеться в уривку зі «Щоден­ника» Сергія Єфремова?

 «...От справжня злоба дня. Просто стогін і ґвалт стоїть по установах. Виданий був наказ, щоб усі служ­бовці вміли по-українському, але як ніхто із росіян і "тоже - малоросов" того всерйоз не брав, то грамати­ки і словники любенько собі спочивали під спудом. Аж тут почали іспити робити і, хто не складе, - виганяти. От тут от і почалося...»



варіанти відповідей

1919 р.

1921р.

1923 р.

1929 р.

Запитання 2

2.  Уставте пропущене.

У1921 р. на Всеукраїнському православному церковно­му соборі в Києві було затверджено канон УАПЦ і обрано митрополитом


варіанти відповідей

Володимира Липського

Василя Липківського

Йосипа Сліпого

Августина Волошина


Запитання 3

3. Яких видів мистецтва стосуються об'єднання з назва­ми «Плуг», «Гарт», ВАПЛІТЕ?


варіанти відповідей

 кіномистецтва


театру


живопису

 літератури

Запитання 4

4. Уставте пропущене.

Найяскравішим здобутком українського театрально­го мистецтва 20-х рр. стало мистецьке об'єднання «Бе­резіль», організоване у 1)          режисером 2).

варіанти відповідей

1) 1921 р.; 2) Миколою Садовським

1) 1922 р.; 2) Гнатом Юрою


1) 1922 р.; 2) Лесем Курбасом

 1) 1923 р.; 2) Олександром Довженком


Запитання 5

5.  Які з тверджень розкривають суть радянської політи­ки коренізації? (Три відповіді)


варіанти відповідей

підготовка, виховання та призначення на керівні поса­ди кадрів з представників корінної національності


витіснення мов національних меншин з освіти та куль­тури


 усунення представників інших національностей з по­сад у межах їх компактного проживання, заміна їх ук­раїнцями


утвердження національної свідомості та патріотизму серед українців, пільги українськомовним у здобутті вищої освіти


упровадження в діяльності державного та партійного апарату рідної для населення мови


розширення мережі шкіл та інших навчальних за­кладів із рідною мовою викладання



Запитання 6

6. В 20-ті роки в УСРР днією з основних ознак культурного життя стало створення:

варіанти відповідей

 "нової прогресивної інтелегенції"

"нової пролетарської інтелегенції"

 "нової пролетарської церкви"

"нової українізованої інтелегенції"

Запитання 7

7. Результатом процесу "коренізації" в УСРР стало:

варіанти відповідей

 зменшення українців серед службовців держапарату


обмеження культурно-національних прав національних меншин

еміграція значної клькості української інтелегенції

 бурхливий розвиток української культури

Запитання 8

8. Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті

варіанти відповідей

 подолати масову неписьменність дорослого населення країни.

 знищити «буржуазно-націоналістичну», антирадянську інтелігенцію.

 остаточно утвердити радянську владу в національних республіках.

налагодити культурне співробітництво з країнами Заходу.

Запитання 9

9. У якому уривку з історичних джерел відображено одну з причин впровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики коренізації?

варіанти відповідей

«Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націоналістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму».

 «Зростання української культури та інтелігенції йде швидкими темпами, що коли ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас. ...віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі».

«Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках... Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво — це значить затримати його розвиток».

 «Замість того, щоб... розвивати зв’язок з культурою російського народу ...частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест