Надорганізмові біологічні системи

Додано: 11 квітня 2021
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 67 разів
24 запитання
Запитання 1

Зазначте, як називають усі можливі типи співіснування організмів різних видів в екосистемі: 

варіанти відповідей

 паразитизм

мутуалізм

коменсалізм

симбіоз

Запитання 2

Укажіть, чим визначаються межі певного біогеоценозу

варіанти відповідей

межами певного тваринного угруповання

межами певного рослинного угруповання

довільно

чітких меж немає

Запитання 3

Визначте, як називають тип симбіозу, за якого організми різних видів отримують взаємну користь

варіанти відповідей

паразитизм

коменсалізм

 мутуалізм

конкуренція

Запитання 4

Зазначте, як називають просторове та трофічне положення популяції певного виду в екосистемі

варіанти відповідей

місце перебування

трофічний рівень

симбіоз

екологічна ніша

Запитання 5

Зазначте, що таке ноосфера: 

варіанти відповідей

розумова оболонка Землі

частина оболонок Землі, заселена живими істотами

новий стан біосфери, зумовлений розумовою діяльністю людини

сукупність усіх природоохоронних територій

Запитання 6

Укажіть типи природоохоронних територій, які функціонують в Україні

варіанти відповідей

лише заповідники

 лише заказники

лише національні природні парки

заповідники, національні природні парки, заказники

Запитання 7

Визначте, як називають фактори неживої природи

варіанти відповідей

 абіотичні

біотичні

антропогенні

антропічні

Запитання 8

Укажіть, як називають угруповання організмів, штучно створені людиною з метою отримання сільськогосподарської продукції

варіанти відповідей

екосистема

ботанічний сад

популяція

агроценоз

Запитання 9

Визначте, що собою становить ерозія ґрунтів

варіанти відповідей

відкладення солей на поверхні ґрунту

зменшення товщі їх родючого шару

знищення корисних ґрунтових мешканців

вирубування лісів

Запитання 10

Назвіть мету, з якою створено Зелену книгу

варіанти відповідей

охорона окремих рідкісних видів

охорона окремих зникаючих видів

охорона рідкісних і типових тваринних угруповань

охорона рідкісних і типових рослинних угруповань

Запитання 11

Які наслідки викидів у атмосферу хлорфторвуглецевих сполук

варіанти відповідей

утворення озонових дірок 

тепличний ефект 

ерозія ґрунтів 

засолення ґрунтів

Запитання 12

Які наслідки нераціонального поливання ґрунтів

варіанти відповідей

утворення озонових дірок

тепличний ефект 

ерозія ґрунтів 

засолення ґрунтів

Запитання 13

Які наслідки інтенсивної діяльності промисловості та транспорту

варіанти відповідей

утворення озонових дірок 

парниковий ефект 

ерозія ґрунтів 

засолення ґрунтів

Запитання 14

Які наслідки масового вирубування лісів

варіанти відповідей

утворення озонових дірок 

тепличний ефект 

ерозія ґрунтів 

засолення ґрунтів

Запитання 15

Яку форму симбіозу ілюструє даний приклад: мешкання багатоджгутикових одноклітинних тварин у кишечнику тарганів та термітів

варіанти відповідей

мутуалізм  

коменсалізм

нейтралізм

паразитизм

Запитання 16

Яку форму симбіозу ілюструє даний приклад: співіснування уссурійського тигра та лісового кота

варіанти відповідей

мутуалізм

коменсалізм

паразитизм 

нейтралізм

Запитання 17

Яку форму симбіозу ілюструє даний приклад: мешкання аскариди в кишечнику людини

варіанти відповідей

мутуалізм 

коменсалізм

паразитизм

нейтралізм

Запитання 18

Яку форму симбіозу ілюструє даний приклад: оселення рачків морських жолудів на тілі китів

варіанти відповідей

мутуалізм 

коменсалізм 

паразитизм

нейтралізм

Запитання 19

Проявом біотичного фактора є

варіанти відповідей

зникнення соснового лісу внаслідок вирубування.

виділення фітонцидів у повітря.

збільшення концентрації озону в повітрі після грози

підвищення врожайності внаслідок унесення добрив

Запитання 20

Яка послідовність правильно відображає передавання енергії в ланцюжку живлення?

варіанти відповідей

пшениця → довгоносик → жайворонок → орел

довгоносик → пшениця → жайворонок → орел

орел → жайворонок → довгоносик → пшениця

жайворонок → довгоносик → пшениця → орел

Запитання 21

Позначте, у скільки разів приблизно зменшується загальна біомаса кожної наступної ланки ланцюга живлення

варіанти відповідей

удвічі

у 5 разів

у 10 разів

у 50 разів

Запитання 22

На місці чагарнику вирішили вирощувати полуниці. Для цього підготували ґрунт, висадили розсаду декількох сортів полуниць, внесли мінеральні та органічні добрива. Результатом цієї діяльності стало формування

варіанти відповідей

фітоценозу

біогеоценозу

біоценозу

агроценозу

Запитання 23

Визначте правильну послідовність появи організмів у первинній сукцесії

варіанти відповідей

мохи → лишайники → трав’янисті рослини

трав'янисті рослини → лишайники → мохи

лишайники → мохи → трав’янисті рослини

трав’янисті рослини → мохи → лишайники

Запитання 24

Терміти живляться мертвою деревиною. Однак вони не можуть перетравлювати клітковину, на яку багата їхня їжа. У цьому їм допомагають джгутикові найпростіші, які мешкають у кишечнику термітів. Джгутикові виробляють ферменти, що розкладають клітковину до простих цукрів. Ці цукри легко засвоюють як комахи, так і самі найпростіші. Такі біотичні зв’язки є прикладом

варіанти відповідей

паразитизму

нейтралізму

мутуалізму.

коменсалізму

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест