Науки, що вивчають минуле. Історичний час

Додано: 27 грудня 2022
Предмет: Історія України, 5 клас
Тест виконано: 86 разів
17 запитань
Запитання 1

1. Визначте, якому із запропонованих визначення відповідає наступне значення : " наука про життя людей в минулому, про їхні заняття, думки та дії."


варіанти відповідей

А) Археологія;                         


 Б) Нумізматика;

В) Історія;   

Г) Геральдика

Запитання 2

2.Історичний факт - це


варіанти відповідей

А) Послідовність пов’язаних причинно-наслідковими зв’язками історичних подій;




Б) Дійсна історична подія, що відбувалася в минулому у певний час і в певному місці ;

В) Сукупність історичних фактів чи ознак, що зберігаються протягом певного часу існування людської спільноти;


Г) Сукупність уявлень про минуле певної людської спільноти.

Запитання 3

3. Яка допоміжна історичної дисципліни вивчає герби.


варіанти відповідей

А) Археології;          


Б) Палеографії;       

  В) Геральдики;       

  Г) Хронології

Запитання 4

4. Археологія вивчає: 


варіанти відповідей

А) речові історичні джерела на підставі розкопок;


Б) писемні джерела;    


В) усну народну творчість.

Запитання 5

5. Яке із запропонованих тверджень є не правильним

варіанти відповідей

А) До найвідоміших археологічних скарбів України належать пам’ятки трипільської культури ;





Б) Сукупність усіх речей (матеріальних цінностей), створених представниками певної спільноти, вчені називають матеріальною культурою. 

В) Археологічними пам’ятками вважаються будь-які матеріальні рештки діяльності людини або змінене людською діяльністю природне середовище;

Г) Зібрані речові пам’ятки минулого зберігають у бібліотеках. 

Запитання 6

6. Нумізматика вивчає:

варіанти відповідей

А) монети;     


Б) герби;    

В) час;  

Г) письмо

Запитання 7

7. З перліченого списку різних історичних джерел оберіть ті, що відносяться до писемних джерел (4 відповіді)


варіанти відповідей

1) монети,

2)прикраси,

3) літописи

4)вишиванка,

5)написи на камені,

6) казки,

7)листи,

8)щоденники

Запитання 8

8. Кого називають батьком історії.


варіанти відповідей

а) В. Хвойка 

б) Геродота 

в)М. Грушевського 

г) Д. Яворницький 

Запитання 9

9. Національно – визвольна війна розпочалась у 1648 році, яке це століття?

     

варіанти відповідей

а) XV    


 б) XVI        

в) XVII         

г) XVIII

Запитання 10

10.Уперше назва «Україна» з’явилася 1187 р., а незалежною наша держава стала 1991 року. Скільки років розділяє ці дві події?



варіанти відповідей

а) 448 років   

б) 1200 роки    

в) 804 роки  

г) 904 роки

Запитання 11

11. ХІІІ ст. починається роком ………, а закінчується роком ………

варіанти відповідей

а) 1101р., 1200р. ;                          

 б) 1001р., 1100р.;


в) 1200р., 1300р.;                           

 г) 1201р., 1300р.

Запитання 12

12. У якому напрямку відбувається відлік років на умовній стрічці часу після Різдва Христового?


варіанти відповідей

а) у бік збільшення

б) у бік зменшення

Запитання 13

13. Якими цифрами позначають століття та тисячоліття в історії?        

варіанти відповідей

 а) арабськими

б) римськими

Запитання 14

14. З переліку вчених істориків оберіть імена тих хто були професорами Київського університету у ХІХ ст.

варіанти відповідей

а) М.Грушевський

б) П.Куліш

в) Д.Яворинцький

г) В.Антонович

д) В.Хвойко

е) М.Костомаров

Запитання 15

15. Вчені, що займаються вивченням речових пам’яток:

варіанти відповідей

а) архівісти        

   б) історики       

  в) археологи

Запитання 16

16. Установа, що здійснює приймання, опис і зберігання документів з метою використання ретроспективної документної інформації - це

варіанти відповідей

а) бібліотека

б) музей

в) архів

г) склад

Запитання 17

17. У 1576 році було засновано Острозьку академію - переший вищий учбовий закдад Східної Європи. Національний університет Києво-Могилянська акедемія заснований у 1615 році. Скільки років минуло між обома подіями?

Скільки років Острозькій академії ? (2 відповіді)

варіанти відповідей

а)546

б)446

в)39

г)49

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест