Наземно-повітряне середовище життя

Тест до параграфу 40. Підручник: Природознавство. 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти І О. Г. Ярошенко, В. М. Бойко. — Вид. 2-ге, доопр. — К.: Видавництво «Світоч», 2018. 

Додано: 16 березня 2020
Предмет: Природознавство, 5 клас
Тест виконано: 992 рази
10 запитань
Запитання 1

Укажіть, що є наслідком обертання Землі навколо своєї осі.

варіанти відповідей

сонячні затемнення

зміна пір року

припливи і відпливи

зміна дня і ночі

Запитання 2

Оберіть ряд, у якому вказані лише мешканці наземно-повітряного середовища:

варіанти відповідей

горобець, лелека, кіт, кріт, кажан

вуж, ячмінь, кінь, карась, проліска

кенгуру, голуб, конвалія, кактус, кульбаба

вовк, дощовий черв’як, миша, гадюка степова, калина

Запитання 3

Як живі організми пристосувалися до зміни тепла у наземно-повітряному середовищі:



варіанти відповідей

зміна хутряного покриву у лисиці

міграції лелек до теплих країв

посилене потовиділення у людини при низьких температурах

тварини у спеку ховаються в нірки

кактуси накопичують воду у м'ясистих стеблах

Запитання 4

Які твердження вірні щодо впливу освітлення в наземно-повітряному середовищі:

варіанти відповідей

сокіл добуває їжу у світлий час доби використовуючи розвинений зір

кажани вилітають зі своїх сховок коли сонце гарно світить

сосна росте у затінку

папороть світлолюбна рослина

вовк вночі орієнтуються за допомогою слуху і нюху

пролісок і ряст розвиваються рано навесні, їм у цей час вистачає світла в лісі

Запитання 5

Оберіть пристосування рослин до життя в тіні:

варіанти відповідей

у тіні листки розташовуються горизонтально: так на них потрапляє більше світла

у тіні листки розташовуються вертикально: так на них потрапляє більше світла

у тіньовитривалих рослин листки видозмінилися до колючок

у тіньовитривалих рослин (алое) листки товсті, у них накопичується вода

Запитання 6

Світло важливий чинник середовища. Який біологічний процес відбувається лише на світлі?

варіанти відповідей

рух

випаровування води

фотосинтез

дихання

Запитання 7

Як їжак пристосувався до холодної пори року?

варіанти відповідей

впадає у сплячку

змінює забарвлення

мігрує в теплі краї

активно полює взимку на мишей

Запитання 8

Оберіть з переліку посуховитривалі рослини

варіанти відповідей

ячмінь

орхідеї

алое

кактус

банан

очерет

Запитання 9

Способи руху тварин наземно-повітряного середовища різні. Оберіть вірні твердження:

варіанти відповідей

кінь, собака, страус бігають за допомогою кінцівок

кенгуру, жаба, заєць стрибають за допомогою сильних і довших задніх кінцівок

вуж, гадюка, ящірка повзають за рахунок хвилеподібних вигинів тіла

ластівки, кажани, пінгвіни літають за допомогою крил, крилоподібних кінцівок

Запитання 10

Оберіть пристосування тварин до наземно-повітряного середовища

варіанти відповідей

добре орієнтування за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху

дихання киснем атмосфери

потовиділення для охолодження

пристосовані до добового ритму (активні частину доби, в іншу відпочивають)

недорозвинений зір 

для орієнтування розвинені нюх та дотик

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест