Ніна Бічуя. Життя і творчість. "Шпага Славка Беркути"_1

Додано: 12 квітня 2020
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 523 рази
21 запитання
Запитання 1

Хто став на захист Славка напередодні шкільного суду?

варіанти відповідей

Варвара Трохимівна

Антон Дмитрович

Андрій Степанович

Надія Григорівна

Запитання 2

Яку фразу сказав учитель географії класному керівникові щодо поведінки Беркути?

варіанти відповідей

"Хлопець, може, занадто амбітний, щоб виправдовуватися"

"...коли дитина винна, вона знаходить тисячу доказів..."

"Ясна річ: закономірна поведінка для впертого шибеника"

"Власне кажучи, він справив на мене досить приємне враження, бо анітрохи не скидався на хулігана"

Запитання 3

Яке продовження мала думка класного керівника:"Якщо ми не покараємо його, то..."?

варіанти відповідей

"... то у школі буде панувати думка про слабкість впливу вчителів."

"... то Славко й далі буде поводитися зухвало та аморально."

"...то учні вважатимуть, що така поведінка виправдана."

"... то в місті говоритимуть, ніби школа - розсадник хуліганства."

Запитання 4

Яку особливість у зовнішності Ярослава Беркути помітив учитель географії?

варіанти відповідей

" В нього очі холодні, злі, і в той же час по-дитячому ображені."

"Він ні з ким не спілкується, а коли до хлопця звертаєшся, він умить блідне."

"Його очі сповнені болю та страждання, він завжди ховає їх, коли про щось запитують."

"В очах хлопця застигли сльози та холод".

Запитання 5

Хто "запам'ятовувала обличчя й інтонації,звертала увагу навіть на жести й одяг"?

варіанти відповідей

Варвара Трохимівна

Перша вчителька мами Славка Беркути

Інспектор дитячої кімнати міліції

Лілі Теслюк

Запитання 6

Що зробив 7-Б, щоб захистити свого однокласника?

варіанти відповідей

Звернулися до директора школи

Зірвали проведення шкільного суду

Звернулися до дитячої кімнати міліції

Відверто поговорили з Юльком Ващуком

Запитання 7

На яку особливість, що передавала надмірне хвилювання семикласниці в розмові з інспектором, автор звертає увагу?

варіанти відповідей

Шматувала дрібненько аркуш паперу, сама того не помічаючи.

Гризла нігті так ретельно, що не звертала уваги на чужу людину.

Крутила локон свого волосся, аж кривилася від болю.

Взяла олівець зі столу і шкрябала по ньому нігтями.

Запитання 8

Якої позиції дотримувався Славко Беркута щодо думки оточення?

варіанти відповідей

"Якщо ви мені не вірите, я не буду нікого до цього змушувати"

"Якщо ви будете прискіпуватися, то жодних пояснень не буде"

"У чужому оці скібку побачите, а в своєму колоду не помітите"

"Кому яке діло до мого життя"

Запитання 9

Чому Славко думав, що "...раптом усе піде шкереберть, обов'язково скінчиться все добре в житті й почнеться безпросвітна темрява"?

варіанти відповідей

бо на суді він стане посміховиськом

бо мама дізнається про звинувачення сина

бо однокласники не довірятимуть більше

бо ніколи не виправдає себе в очах батька

Запитання 10

У який момент "Славко раптом відчув себе сильним і здатним довести власну правоту"?

варіанти відповідей

На шкільному суді

Під час розмови з татом

На уроці географії, коли вчитель запрошував до дослідження Блакитних печер

Під час бою з Юльком Ващуком

Коли відвідував хворого Юлька

Запитання 11

Які слова Беркути підтверджують, що він здатен витримати суд?

варіанти відповідей

"Я не хочу ховатися. Я не винен..."

"Я доведу всім, що звинувачення безпідставні"

"Я знаю, хто мене підставив"

"Я витримаю це максимальне навантаження"

Запитання 12

Які художні засоби використано у цитаті:"Здавалося, вікна тут не відчинялися років зо два, і шепіт ніби плавав у густому повітрі"?

варіанти відповідей

Метафора

Порівняння

Гіпербола

Епітет

Оксиморон

Антитеза

Запитання 13

Яка цитата передає психологічний стан Славка на шкільному суді?

варіанти відповідей

"Краплини поту вкрили чоло, руки тремтіли, підкошувалися ноги"

"Хотілося утекти з-перед очей усієї школи, учителів, кричати, що не винен"

"Може бути, зірвався б і крикнув щось, рука тремтіла"

"У вухах дзвеніло, серце калатало"

Запитання 14

Яку пропозицію подав головуючий суду?

варіанти відповідей

Послухати класного керівника, щоб вона розповіла про вжиті заходи щодо поведінки Славка

Послухати звіт директора школи про рівень вихованості учнів 7-Б

Послухати матір, щоб вона розповіла про те, як виховувала його

Послухати інспектора дитячої кімнати міліції про випадок, пов'язаний з розпиванням спиртного неповнолітніми

Запитання 15

Чому "7-Б ошалів"?

варіанти відповідей

Інспектор попросила вибачення у Славка, бо ніколи його не бачила в міліції

Антон Дмитрович заявив, що Славкові можна довіряти

Юлько викрикнув, що знає винного

Директор та класний керівник стримували вчителя географії

Запитання 16

Яке місце в композиції твору займає розділ "Як усе було насправді"?

варіанти відповідей

Зав'язка

Кульмінація

Експозиція

Розв'язка

Запитання 17

Про кого мова: "Однаково ясно, що вони тепер однією ниткою пов'язані і нікуди від цього не дінешся" ?

варіанти відповідей

про Юлька і Лопуха

про Славка і Юлька

про Юлька і Стефка

про 7-Б і Славка

Запитання 18

Хто кому висловив правду: "... чужими руками жар хочеш загрібати"?

варіанти відповідей

Славко Юлькові

Стефко Юлькові

Лопух Юлькові

Лілі Юлькові

Запитання 19

Яку проблему Ніна Бічуя НЕ розкриває у творі "Шпага Славка Беркути"?

варіанти відповідей

вплив батьків на формування характерів дитини

ставлення дітей до батьків

стосунки ровесників

чесності й підлості

байдужості й безвідповідальності

самопожертви заради власної гідності

Запитання 20


Яка художня деталь підкреслює зміни в настрої одного з персонажів твору Ніни Бічуї?

варіанти відповідей

"...білі рукавички зовсім вгамувалися.... стоїть зламана й осамотніла..."

"...пополотніло обличчя, очі виражали недовіру і розпач..."

"...дуже чорні - аж зіниць не видно - очі зблиснули гнівом..."

"... світла гривка волосся над темними бровами враз стріпнулася і завмерла..."

Запитання 21

До якого жанру належить твір "Шпага Славка Беркути"?

варіанти відповідей

історична повість

психологічна повість

оповідання

соціально-побутова повість

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест