Вкажіть книгу, яка НЕ була надрукована І. Федоровичем:
Куруківська угода 1625 року врахвувала інтереси:
Про яку битву йдеться в уривку з історичного джерела:
«Травня... в 16 день зранку в гетьмана Миколая Потоцького... з татарами і з козаками був бій. І татари... і козаки навмисно, поманивши невеликими людьми, стали нібито від тих ратних польських людей втікати, а... гетьман Потоцький зі своїм військом кинувся за ними... І гетьмана... і польських ратних людей... в тих тісних місцях з ровів спішно всіх побили і в полон побрали».
Прочитайте уривок джерела і дайте відповідь:
«Якщо у діях Ясновельможного гетьмана буде помічено щось несумісне з правами та вольностями, шкідливе та некорисне для Вітчизни, тоді Генеральна Старшина, полковники і генеральні радники будуть уповноважені вільними голосами чи приватно або, якщо виникне така необхідність, й публічно на раді висловити Його Вельможності докір щодо порушення прав та вольностей без осудження та найменшої образи високої честі. На ті докори Ясновельможний гетьман не має ображатися та мститися, а навпаки, намагатися виправити недоладності»
Уривок з джерела відображає положення
Коліївщина відбулася на території:
Після якого польського повстання російський цар, перебуваючи у Польщі, виголосив таку промову: «Вам доведеться, панове, обирати між двома шляхами: або наполегливо мріяти про незалежність Польщі, або жити спокійно і вірнопіддано під моїм правлінням. Якщо ви будете вперто плекати мрію окремої національності… я зруйную Варшаву і, звичайно, не я її буду відбудовувати»?
Яку мету ставили перед собою діячі «Руської трійці», створюючи «Русалку Дністрову»? «Я випробовував свої сили руською мовою, оскільки це моя рідна мова, яка значно відрізняється від мови церковної і великоруської (московської), і хотів заложити наріжний камінь для її дальшого розвитку і тим самим зарадити нестачі руської літератури. У час написання статей моїм головним наміром було сприяння розвитку руської мови і літератури цією мовою…»
Карикатури відображає становище:
Програмні положення якої організації наведені в уривку з історичного джерела?
«…Ми, свідомі Українці, рішуче й назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми, свідомі Українці, оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки, переводячи в життя, між іншим, і тим, що кожен повинен на протязі року вивчити грамоти по вкраїнському не менше двох членів для нашої організації».
Які положення були характерні для поглядів москвофілів у другій половині ХІХ — на початку ХХ ст.?
На карті показано:
Плакат присвячено бойовим діям, що відбувалися на території:
Форсовану індустріалізацію розпочато:
Український таємний університет функціонував у:
Українська головна визвольна рада утворилася в:
Листівка:
«Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя у нових умовах, які приготовлені владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, будуть вважатися бандитами» поширювалась:
Плакат присвячено:
Що стало наслідком підписання СРСР угоди, уривок із якої наведено?
«…Держави-учасниці поважатимуть права людини та основні свободи, включаючи свободу думки, совісті, релігії та переконань, для всіх, незалежно від раси, статі, мови і релігії…»
У якому році відбулися події, описані в уривку із джерела?
«Прегарним літнім днем ми почули шум під вікном нашої редакції… Виглянули — а там збираються шахтарі. Прямо із забою… Так стихійно розпочався мітинг протесту з економічними вимогами. …народ освистав і не дав говорити… першому секретарю райкому партії Лаврову. …все роздратування партією, що накопичилося за десятиліття, виплеснулося на поверхню життя шахти. …почався страйк, і наш рудник був першим серед усіх шахт Донецька».
Художниця, що зображена на монеті, малювала у стилі:
Установіть відповідність між документами та їх наслідками
1 - Березневі статті А - поділ Гетьманщини між Польщею та
московським царством
2 - Андрусівське перемир'я Б - закріплення Лівобережжя за московським
царством
3 - Бахчисарайський договір В - початок агресії московського царства
4 - Вічний мир Г - обмеження суверенітету Гетьманщини
Д - закріплення насильницького поділу
Гетьманщини
Встановіть відповідність між документом та часом його прийняття
1 «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?
2 «Зваживши, що теперішні економічні, політичні та культурні потреби нашого простого народу й інтелігенції такі, що обидві наші старші партії — народовська і москвофільська… не в змозі заспокоїти тих потреб, — ми, русько-українські радикали… виступаємо отсе як нова партія…»
3 «…Ми, свідомі Українці, рішуче й назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми, свідомі Українці, оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу.
4 «Не допускати ввозу в межі імперії… яких би то не було книг і брошур, що видаються за кордоном на малоруському наріччі; друкування й видання в імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком тільки: а) історичних документів і пам’яток і б) творів красного письменства… заборонити також різні сценічні вистави й читання на малоруському наріччі, а також і друкування на ньому текстів до музикальних нот; припинити видання газети “Київський Телеграф”».
А - 1873
Б - 1876
В - 1890
Г - 1891
Д - 1899
1 Установлення комуністичного тоталітарного режиму в Україні (1921–1928 рр.)
2 Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні (1929–1938 рр.)
3 Західноукраїнські землі у міжвоєнний період (1921–1938 рр.)
4 Україна в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)
А «осадництво», «пацифікація», «інтегральний націоналізм»
Б «операція “Вісла”», «ждановщина», «космополітизм»
В «п’ятирічка», «розкуркулення», «розстріляне відродження»
Г «новий порядок», «план “Ост”», «Голокост»
Д «нова економічна політика», «коренізація», «індустріалізація»
Позначте відповіді:
1 Україна в перші повоєнні роки (1945 – початок 1950-х рр.)
2 Україна в умовах десталінізації (1953–1964 рр.)
3 Україна в період загострення кризи радянської системи (1965–1985 рр.)
4 Відновлення незалежності України (1985–1991 рр.)
А депортація частини населення західних областей України внаслідок здійснення операції «Захід»
Б утворення Народного комісаріату закордонних справ УРСР
В повстання політичних в’язнів у сталінських концтаборах, ліквідація Головного управління таборів (ГУТабу)
Г утворення Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ)
Д проведення альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
Встановіть хронологічну послідосність:
А - Битва під Корсунем
Б - Битва під Жовтими Водами
В - Битва під Жванцем\
Г - Битва під Збаражем
Встановіть послідовність фактів з біографії діяча, зображеного на фото
А президент Карпатської України
Б в’язень радянських тюрем
В засновник Учительської громади Підкарпатської Руси
Г ректор Українського вільного університету в Празі
Вкажіть послідовність подій твіорення нової України
А - Революція Гідності
Б - Мінські угоди
В - Україна стала членом СОТ
Г - Харківські угоди
У яких твердженнях схарактеризовано життя і діяльність митрополита Петра Могили?
Вкажіть зміни, які відбулися на західноукраїнських землях після реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ
Карта дає змогу проаналізувати
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома