НМТ І4 28.10

Додано: 28 жовтня
Предмет: Історія України, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?

1. Посилення впливу німецької мови та культури.

2. Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

3. Привілейоване положення українського населення в містах.

4. Домінування поляків і німців в органах влади.

5. Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

6. Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.


варіанти відповідей

2 3 6

1 2 4

1 4 5

3 5 6

Запитання 2

У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?


варіанти відповідей

1805

1816

1837

1848

Запитання 3

Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії


варіанти відповідей

ліквідовано мережу греко-католицьких семінарій.

запроваджено систему початкових шкіл із рідною мовою навчання.

закрито Львівський університет і «Руський інститут».

підпорядковано всі приватні гімназії римсько-католицькій церкві.

Запитання 4

Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?


варіанти відповідей

Головна Руська Рада

Руська Трійця

Собор руських учених

Центральна рада народова

Запитання 5

Вкажіть, хто з цих людей НЕ входив до Руської Трійці

варіанти відповідей

Яків Головацький

Іван Вагилевич

Маркіян Шашкевич

Григорій Яхимович

Запитання 6

«Будителем» українців Закарпаття називали


варіанти відповідей

Маркіяна Шашкевича

Григорія Яхимовича

Олександра Духновича

Лук'яна Кобилицю

Запитання 7

Товариство греко-католицьких священиків виникло в

варіанти відповідей

1786

1836

1848

1816

Запитання 8

Укажіть складову аграрних реформ Марії Терезії та Йосипа II в Австрійській імперії?


варіанти відповідей

обмеження панщини трьома днями на тиждень

скасування кріпосного права

створення категорії «тимчасовозобов’язаних селян»

дозвіл на створення кооперативних об’єднань

Запитання 9

Укажіть, що створило передумови для описаних в уривку історичного джерела змін в українському національному русі: «Започатковано видання першої української газети, …скликано Собор руських учених – усіх прихильників культурного й національного розвитку Галицької України, створено осередки культурно-просвітницького руху українців – “Галицько-руська матиця” і “Народний дім”».



варіанти відповідей

Нова ера

Велика реформа

Весна народів

Верховинська акція

Запитання 10

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Президент рейхстагу повідомив пана міністра внутрішніх справ, що рейхстаг ухвалив рішення: “Вважати депутата Л. Кобилицю, з виборчої округи Вижниця на Буковині, виключеним зі складу рейхстагу”…».

Таке рішення щодо Л. Кобилиці ухвалено, оскільки він


варіанти відповідей

належав до Русько-української радикальної партії.

висловлював москвофільські погляди.

був членом «Руської трійці».

підбурював селян до повстання.

Запитання 11

Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку XIX ст.?


варіанти відповідей

збереження священиками етнічної ідентичності

наявність власної впливової політичної організації

тісна співпраця з Російською православною церквою

зосередження у власності церкви більшості орних земель

Запитання 12

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»

В уривку оцінено діяльність

варіанти відповідей

Руської Трійці

Кирило-Мефодіївського братства

Головної руської ради

Товариства "Просвіта"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест