До складу якої губернії російської імперії ввійшли землі Запорозької Січі?
Хто був останнім кошовим отаманом Запорозької Січі ?
Кого зображено на фото?
Уперше політичну вимогу щодо адміністративного поділу Галичини на польську та українську частини висунули представники....
У результаті скасування панщини на західноукраїнських землях селяни були змушені..
Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»
В уривку оцінено діяльність:
Про який твір іде мова в уривку з історичного джерела:
«Бувають в історії народів дати, які немовби розривають надвоє їхнє життя й кладуть межу високу посеред рівного шляху історичних подій... Ми маємо таку історичну дату — це... рік 1798-й. Того року прилетіла перша ластівка українського національного відродження — невеличка книжка, од якої початок нового українського письменства рахуємо...»
Як називалась збірка офортів Т. Шевченка?
Хто був засновником українського кооперативного руху на західноукраїнських землях?
Яка суспільно-політична течії, що виникла на західноукраїнських землях виступала за існування єдиного російського народу " від Камчатки до Карпат"?
Карикатура на селянську реформу акцентує увагу на
Програмові положення якої організації наведено в уривку з документа:
«...Ми, свідомі Українці, назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки... кожен повинен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації...»?
Унаслідок ухвалення якого документа було вислано М. Драгоманова та П. Чубинського з України «із забороною в'їзду в південні губернії та столиці, під таємний нагляд...»?
Який варіант заповнення пропусків у поданому нижче твердженні є правильним?
Ідейний і художній рух у культурі кінця ХVІІІ — першої половини ХІХ ст., в основі якого лежить духовне життя людини, свобода творчої особистості, інтерес до національної культури і фольклору, ідеалізація минулого, — це
Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?
Однією з провідних галузей промисловості на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. була
Яка соціальна верства була домінуючою в структурі західноукраїнського суспільства наприкінці ХІХ — початку ХХ ст.?
Хто є автором даної картини?
Установіть відповідність між датами та подіями:
1. 1848 р
2. 1791 р.
3. 1837 р.
4. 1846 р.
А. Виникнення Кирило-Мефодіївського братства;
Б. Створення Головної руської ради у Львові;
В. Місія В. Капніста до прусського короля;
Г. Видання альманаху «Русалка Дністрова»;
Установіть відповідність між назвами організацій і прізвищами діячів, причетних до їхнього створення.
Установіть відповідність між діячами та їх заняттям:
1. М. Максимович;
2. В. Каразін;
3. І. Котляревський;
4. М. Щепкін;
А) автор п'єси "Наталка Полтавка";
Б) відомий актор театру;
В) "батько українського фольклору";
Г) автор п'єси "Сватання на Гончарівці";
Д) меценат, вчений, ініціатор створення університету у Харкові.
Установіть відповідність між визначеннями та поняттями
1 релігійно-етичний рух, учасники якого закликали до об’єднання людей на принципах свободи, рівності й братерства
2 історична спільнота людей, сформована на основі спільної території, мови, культури, звичаїв, економічних зв’язків
3 дворянські революціонери, які прагнули ліквідації самодержавства, кріпацтва й встановлення демократичного ладу
4 особиста залежність селян від поміщиків, яка передбачала прикріплення селян до землі й виконання повинностей
А декабристи
Б кріпацтво
В масонство
Г нація
Д різночинці
Установіть послідовність явищ, притаманних історичному розвиткові України.
1 виникнення фабрик
2 заснування мануфактур
3 створення монополій
4 виникнення ремесла
Установіть хронологічну послідовність подій, які відображено в цитованих документах:
1. «Кирило-мефодіївські братчики, повернені з заслання, зібралися в Петербурзі. Жваву діяльність виявив Куліш, який із Білозерським розпочинає видавати український місячник «Основа»
2 «Після звільнення від нас графа Розумовського... для належного управління в Малій Росії створити Малоросійську колегію, у якій бути головним... графу Рум’янцеву»
3. «Тут же склався гурток із чотирьох душ... Поїхали Дніпром на могилу Тараса Шевченка... Молодь дала на могилі Тараса клятву не зраджувати Україні та все життя оддати їй...»
4 «...Засноване політичне товариство «Головна Рада» мало обстоювати перед центральним правительством... національні потреби українців; його органом стала газета «Зоря Галицька»
Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя початку ХХ ст.
1 створення української парламентської громади в І Державній Думі Російської імперії 1905
2 повстання матросів на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський» 1095_1
3 видання Маніфесту царя Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод
4 створення Революційної української партії (РУП) 1900
Укажіть зміни в соціально-економічній сфері Наддніпрянської України, що відбулися під впливом реформ 1860-х - 1870-х рр. у Російській імперії.
1. завершення промислового перевороту
2.витіснення іноземного капіталу національним
3.формування ринку вільнонайманої праці
4. подолання селянського малоземелля та безземелля
5. розгортання трудової еміграції до США та Канади
6. зникнення дворянства як соціального стану
7. широке долучення селян до підприємницької діяльності та торгівлі
Виберіть умови розвитку української культури наприкінці ХVІІІ - в першій половині ХІХ століття.
Укажіть риси, характерні для економічного розвитку Наддніпрянської України в другій половині XIX ст.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома