Підготовка до ЗНО № 1

Додано: 15 вересня 2020
Предмет: Історія України
Тест виконано: 211 разів
30 запитань
Запитання 1

Хто підписав документ, уривок з якого наведено:

«Наказ “Сокола-Батька”. Члени всіх філій “Сокола-Батька” як “Січей”, так і “Соколів” мають стати тепер членами “Українських Січових Стрільців”… У стрілецьких справах усі тепер підпадають під наказ “Української Бойової Управи”…»?

варіанти відповідей

Іван Франко

Іван Боберський

Євген Петрушевич

Андрей Шептицький

Запитання 2


Скликання І Всеукраїнського з’їзду рад ініційовано більшовиками з метою

варіанти відповідей

усунення Української Центральної Ради (УЦР) від влади.

подолання чергового конфлікту УЦР з Тимчасовим урядом Росії.

ратифікації умов Берестейського (Брестського) миру з державами Четверного союзу.

протидії поширенню корніловського заколоту на території України.

Запитання 3


Коли оприлюднено відозву, уривок з якої наведено:

«Дня 19 жовтня Твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська Держава та її найвища влада – Українська Національна Рада. З нинішнім днем Українська Національна Рада обійняла владу в столичнім місті Львові й на цілій території Української Держави…»?

варіанти відповідей

1917 р.

1918 р.

1919 р.

1920 р.

Запитання 4

Директорія здобула владу за підтримки

варіанти відповідей

підрозділів Робітничо-Селянської Червоної Армії.

окупаційних військ держав Антанти.

селянських повстанських загонів.

з’єднань Добровольчої армії.

Запитання 5

Укажіть результат наступу Червоної армії, напрямки якого відображено на картосхемі.

варіанти відповідей

розгром військ генералів А. Денікіна та П. Врангеля

підписання Ризького мирного договору між Російською СФРР, Українською СРР та Польською Республікою

проголошення Західноукраїнської Народної Республіки

чергова спроба утвердження в Україні більшовицького режиму

Запитання 6

Першим митрополитом Української автокефальної православної церкви, утвореної 1921 року, став

варіанти відповідей

Василь Липківський.

Сергій Єфремов.

Петро Болбочан.

Володимир Вернадський.

Запитання 7

Документ, зображений на фото, свідчить про здійснення в УСРР політики

варіанти відповідей

«коренізації».

«воєнного комунізму».

«колективізації».

«форсованої індустріалізації».

Запитання 8

Занесення на «чорну дошку» – це захід, який використовувало партійно-радянське керівництво СРСР / УСРР для

варіанти відповідей

запровадження терору голодом.

боротьби з масовими епідеміями.

реалізації антицерковної політики.

усунення наслідків політики «ножиць цін».

Запитання 9

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

та виконайте завдання до нього

«Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»

Цитований лист написано в

варіанти відповідей

листопаді 1938 р.

березні 1939 р.

серпні 1940 р.

червні 1941 р.

Запитання 10

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

та виконайте завдання до нього

«Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…» Укажіть фото згаданого в листі «новообраного Президента».

варіанти відповідей
Запитання 11

Засновником «Поліської Січі» – збройно-політичної формації, що діяла на Волині від червня 1941 р. до лютого 1944 р., – був

варіанти відповідей

Р. Шухевич.

А. Мельник.

С. Бандера.

Т. Бульба (Боровець).

Запитання 12

Проаналізуйте директиву керівнику Райхсміністерства в справах окупованих східних територій А. Розенбергу: «Цей мільйон нам конче потрібен протягом наступних чотирьох місяців. Від 15 березня ми встановили щоденні норми вивезення робітників до Райху: з генерального комісаріату “Білорусі” – 500 осіб, з райхскомісаріату “Україна” – 1 000 осіб… Від 1 квітня цього року щоденна квота має бути подвоєна…»

У зверненні йдеться про

варіанти відповідей

«колабораціоністів».

«чорносвитників».

«остарбайтерів».

«осадників».

Запитання 13

Який характер мала кампанія боротьби з «безрідними космополітами», розгорнута в СРСР / УРСР у повоєнні роки?

варіанти відповідей

антицерковний

антисемітський

антинатовський

антиукраїнський

Запитання 14

Влада Польської Народної Республіки сподівалася «остаточно вирішити українське питання», здійснивши операцію

варіанти відповідей

«Захід».

«Ост».

«Вісла».

«Барбаросса».

Запитання 15

Проаналізуйте уривок з історичного джерела:

«...Партійні організації не завжди враховують ту обставину, що останнім часом повернулося з місць ув’язнення значне число осіб реабілітованих або відбувших термін покарання. Серед них є особи, особливо із числа буржуазних націоналістів, які ідейно не роззброїлися. ЦК КПРС вимагає від партійних та радянських органів уживати рішучих заходів до тих, які намагаються відновити свою минулу антирадянську діяльність…»

Що стало передумовою появи цитованого документа?

варіанти відповідей

формування багатопартійності

зародження дисидентського руху

виникнення руху «шістдесятників»

ліквідація Головного управління таборів (ГУТабу)

Запитання 16

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

та виконайте завдання до нього.

«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму». Хто із зображених на фото діячів є автором наведеного уривку документа?

варіанти відповідей
Запитання 17

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

та виконайте завдання до нього.

 «...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».

«Працю», згадану в уривку документа, автор написав під впливом арештів

варіанти відповідей

дисидентів

колаборантів

остарбайтерів

номенклатурників

Запитання 18

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

та виконайте завдання до нього.

 «...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».

Якою була реакція компартійного керівництва УРСР на згадану в документі «працю»?

варіанти відповідей

початок цькування автора

розгортання публічної дискусії

припинення зросійщення освіти

виправдання судом заарештованих

Запитання 19

На якій характерній ваді радянської моделі економіки акцентує увагу наведена карикатура?

варіанти відповідей

корупції

дефіциті

бюрократизації

безробітті

Запитання 20

Процеси «перебудови» в СРСР привели в Україні до

варіанти відповідей

появи дисидентського руху.

подолання економічних проблем.

зростання життєвого рівня населення.

зростання національної самосвідомості українців.

Запитання 21

Ігор Юхновський згадував про події серпня 1991 р.: «Референдум був найважливішим з усього. Щоправда, проти нього виступали навіть деякі члени Народної ради. Але я наполягав: референдум є обов’язковим».

На Референдум було винесено питання

варіанти відповідей

надання Криму автономії в складі УРСР.

всенародного ухвалення Конституції України.

підтвердження Акта проголошення незалежності України.

ухвалення тексту Декларації про державний суверенітет України.

Запитання 22

Поруч із третім Президентом України на фотографії –

варіанти відповідей

Андрей Шептицький.

Василь Липківський.

Йосип Сліпий.

Любомир Гузар.

Запитання 23

Укажіть заходи непу в Українській СРР.

варіанти відповідей

поширення різних форм кооперації

запровадження продрозверстки

мілітаризація праці

відновлення кредитно-банківської системи

збереження державної монополії зовнішньої торгівлі

розпуск колгоспів і радгоспів

денаціоналізація важкої промисловості

Запитання 24

Розгляньте поштову марку. Які судження щодо неї є правильними?

варіанти відповідей

Марка має викривальний, сатиричний характер.

Марка відображає трудовий ентузіазм працівників.

Марка присвячена здобуткам у культурному житті.

Марка пропагує переваги здорового способу життя.

Марку створено для підтримки однієї з кампаній «перебудови».

Марка мала стимулювати патріотичні почуття, гордість за країну.

Марка акцентує увагу на існуванні в суспільстві проблеми алкоголізму.

Запитання 25


Рішення Верховної Ради СРСР про передання Кримської області до складу УРСР

варіанти відповідей

прийнято з міркувань економічної доцільності.

ухвалено з метою забезпечення лояльності української політичної еліти до союзного керівництва.

передбачало створення головної військово-морської бази СРСР.

сприяло залученню іноземних інвестицій в економіку півострова.

приурочено святкуванню 300-річчя Переяславської ради.

наголошувало на захисті прав і свобод кримських татар.

визначало статус півострова як адміністративно-територіальної одиниці республіки.

Запитання 26

Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя 1920–1930-х років:

А

перенесення столиці Української СРР з Харкова до Києва

Б

проведення судового процесу в справі «Спілки визволення України»

В

ухвалення Конституції («сталінської») Української РСР

Г

проведення судового процесу в «Шахтинській справі»

варіанти відповідей

АБГВ

ГБАВ

ВГАБ

БАГВ

Запитання 27

Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали

варіанти відповідей

дозвіл на індивідуальну підприємницьку діяльність.

розширення господарської самостійності підприємств.

впровадження семирічного плану розвитку народного господарства.

ліквідацію монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв'язків.

Запитання 28

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

та виконайте завдання до нього.

«Першим від союзників Акт підписав генерал Макартур. Далі під цим текстом поставили підписи представники всіх союзних країн, які воювали проти Країни Вранішнього Сонця. Від Радянського Союзу поставив підпис під документом 41-річний генерал-лейтенант Кузьма Дерев'янко...»

Описана в документі подія засвідчила

варіанти відповідей

відновлення Української Держави.

створення Організації Об'єднаних Націй.

завершення Другої світової війни.

початок «холодної війни».


Запитання 29

Усі зображені на фото політичні діячі були

варіанти відповідей

очільниками Організації українських націоналістів.

керівниками руху Опору в роки Другої світової війни.

керівниками перших загонів Української повстанської армії.

жертвами терористичних актів, організованих радянськими органами держбезпеки.

Запитання 30

Які із зазначених понять дають змогу схарактеризувати колективізацію сільського господарства в УСРР?

варіанти відповідей

«розстріляне відродження»

«соціалістичний реалізм»

«розкуркулення»

«українізація»

«паспортна система»

«чорна дошка»

«продрозверстка»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест