Для вивчення рівня і характеру тривожності, пов'язаної зі школою, у дітей молодшого та середнього шкільного віку застосовується тест шкільної тривожності Філіпса. Тест складається з 58 питань,
які можуть зачитуватися школярами, а можуть і пропонуватися в письмовому вигляді. На кожне питання потрібно однозначно відповісти «так» (ставиться знак "плюс") або "ні" (знак "мінус").
Перед початком роботи дітям пропонується інструкція: "Хлопці, зараз вам буде запропоновано опитувальник, який складається з питань про гом, як ви себе почуваєте в школі. Намагайтеся відповідати щиро і правдиво, тут немає вірних чи невірних, хороших чи поганих відповідей. Над питаннями довго не замислюйтесь. Вгорі на аркуші напишіть свої ім'я, прізвище і клас. Відповідаючи на питання, записуйте його номер і відповідь: "плюс", якщо ви згодні з ним, або "мінус", якщо не згодні ".
Чи важко тобі триматися на одному рівні з усім класом?
хвилюєшся ти, коли вчитель говорить, що збирається перевірити, наскільки ти знаєш матеріал?
Чи важко тобі працювати в класі так, як цього хоче вчитель?
Чи сниться тобі часом, що вчитель в люті від того, що ти не знаєш урок?
Чи траплялося, що хто - небудь з твого класу бив або бив тебе?
Чи часто тобі хочеться, щоб вчитель не поспішав при поясненні нового матеріалу, поки ти не зрозумієш, що він говорить?
сильно ти хвилюєшся при відповіді або виконанні завдання?
Чи трапляється з тобою, що ти боїшся висловлюватися на уроці, тому що боїшся зробити дурну помилку?
Чи тремтять у тебе коліна, коли тебе викликають відповідати?
Чи часто твої однокласники сміються над тобою, коли ви граєте в різні ігри?
Чи трапляється, що тобі ставлять нижчу оцінку, ніж ти очікував?
Чи хвилює тебе питання про те, чи не залишать тебе на другий рік?
Намагаєшся чи ти уникати ігор, в яких робиться вибір, тому що тебе, як правило, не вибирають?
Чи буває часом, що ти весь тремтиш, коли тебе викликають відповідати?
Чи часто у тебе виникає відчуття, що ніхто з твоїх однокласників не хоче робити те, чого хочеш ти?
Чи сильно ти хвилюєшся перед тим, як почати виконувати завдання?
Чи важко тобі отримувати такі позначки, яких чекають від тебе батьки?
Чи боїшся ти часом, що тобі стане дурно в класі?
Чи будуть твої однокласники сміятися над тобою, якщо ти зробиш помилку при відповіді?
Чи схожий ти на своїх однокласників?
Виконавши завдання, турбуєшся ти про те, чи добре з ним впорався?
Коли ти працюєш в класі, чи впевнений ти в тому, що все добре запам'ятаєш?
Чи сниться тобі іноді, що ти в школі і не можеш відповісти на запитання вчителя?
Чи вірно, що більшість хлопців ставляться до тебе по - дружньому?
Працюєш ти більш ретельно, якщо знаєш, що результати твоєї роботи будуть порівнюватися в класі з результатами твоїх однокласників?
Чи часто ти мрієш про те, щоб поменше хвилюватися, коли тебе запитують?
Чи боїшся ти часом вступати в суперечку?
Чи відчуваєш ти, що твоє серце починає сильно битися, коли вчитель говорить, що збирається перевірити твою готовність до уроку?
Коли ти отримуєш гарні оцінки, чи думає хто - небудь з твоїх друзів, що ти хочеш вислужитися?
Чи добре ти себе почуваєш з тими з твоїх однокласників, до яких хлопці ставляться з особливою увагою?
Чи буває, що деякі хлопці в класі говорять що - то, що тебе зачіпає?
Як ти думаєш, втрачають чи розташування ті з учнів, які не справляються з навчанням?
Чи схоже на те, що більшість твоїх однокласників не звертають на тебе увагу?
Чи часто ти боїшся виглядати безглуздо?
Чи задоволений ти тим, як до тебе ставляться вчителі?
Чи допомагає твоя мама в організації вечорів, як інші мами твоїх однокласників?
Чи хвилювало тебе коли - небудь, що думають про тебе оточуючі?
сподіваєшся ти в майбутньому вчитися краще, ніж раніше?
Чи часто ти замислюєшся, відповідаючи на уроці, що думають про тебе в цей час інші?
Чи вважаєш ти, що одягаєшся в школу так само добре, як і твої однокласники?
Чи володіють здібні учні якимись - то особливими правами, яких немає у інших хлопців у класі?
Зляться чи деякі з твоїх однокласників, коли тобі вдається бути краще за них?
Чи задоволений ти тим, як до тебе ставляться однокласники?
Чи добре ти себе почуваєш, коли залишаєшся один на один з учителем?
Висміюють чи часом твої однокласники твою зовнішність і поведінку?
Чи думаєш ти, що турбуєшся про свої шкільні справи більше, ніж інші хлопці?
Якщо ти не можеш відповісти, коли тебе запитують, чи відчуваєш ти, що ось - ось расплачешься?
Коли ввечері ти лежиш у ліжку, думаєш ти часом з занепокоєнням про те, що буде завтра в школі?
Працюючи над важким завданням, чи відчуваєш ти часом, що зовсім забув речі, які добре знав раніше?
Тремтить чи злегка твоя рука, коли ти працюєш над завданням?
Чи відчуваєш ти, що починаєш нервувати, коли вчитель говорить, що збирається дати класу завдання?
Чи лякає тебе перевірка твоїх знань у школі?
. Коли вчитель говорить, що збирається дати класу завдання, чи відчуваєш ти страх, що бракує часу з ним?
Чи снилося тобі часом, що твої однокласники можуть зробити те, чого не можеш ти?
Коли вчитель пояснює матеріал, здається тобі, що твої однокласники розуміють його краще, ніж ти?
Чи турбує ти по дорозі в школу, що вчитель може дати класу перевірочну роботу?
Коли ти виконуєш завдання, чи відчуваєш ти зазвичай, що робиш це погано?
Тремтить чи злегка твоя рука, коли вчитель просить зробити завдання на дошці перед усім класом?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома