Під час обстеження у хворого виявлено відсутність зору в присередніх половинах полів зору обох очей. Яка частина зорового шляху вірогідно ушкоджена?
В очне відділення доставлено електрозварювальника, який переніс опік очного яблука. Які з перелічених нижче структур постраждали?
У хворого порушений зір у бічних половинах полів зору обох очей (бітемпоральна геміанопсія). Яка нервова структура приймає у цьому участь?
В очне відділення доставлений 40 річний чоловік, який два тижні тому переніс опік очного яблука. Які з перелічених структур постраждали?
У хворого порушений процес акомодації ока. Який м'яз пошкоджений?
У хворого косоокість, що сходиться. Який з м'язів очного яблука пошкоджено ?
Дитині 2-х років поставлений діагноз – косоокість, що розходиться. Який м’яз очного яблука вражений?
У пацієнта з глаукомою порушений відтік водянистої вологи з передньої камери ока у венозне сплетення через дренажну систему. Який анатомічний утвір уражений?
Хвора 25 років звернулась зі скаргами на погіршення зору. Під час огляду виявлено порушення акомодації, зіниця розширена, не реагує на світло. Функція яких м’язів порушена?
Хворий 28 років на виробництві отримав хімічний опік обличчя і рідина потрапила в око. Хворий втратив зір. Яка структура очного яблука ушкоджена внаслідок хімічного опіку?
До лікаря-окуліста звернувся чоловік 70 років зі скаргами на погіршення зору. При обстеженні було встановлено діагноз: катаракта. В якій зі структур очного яблука може виникати така патологія?
До лікаря-окуліста звернулась жінка 38 років зі скаргами на погіршення зору. При обстеженні було встановлено діагноз: колобома (щілиноподібний отвір в однієї зі структур очного яблука). Яка з структур задіяна?
До окуліста звернувся пацієнт пенсійного віку. Після проведеного обстеження діагностована глаукома (підвищення внутрішньоочного тиску). Причиною цього є погіршення відтоку рідини з передньої камери ока. Яка структура не виконує притаманної їй функції?
У пацієнта внаслідок захворювання внутрішніх оболонок ока, виникла катаракта – помутніння одного із елементів заломлюючого середовища ока. Який із анатомічних утворів зазнав патологічних змін?
Хвора 45 років звернулася до лікаря зі скаргами на втрату можливості розрізняти кольори, що з’явилася після перенесеної електричної травми. Після огляду сітківки ока виявлено враження рецепторів, що відповідають за цей вид чутливості. Які це рецептори?
Хворий 52 років, скаржиться на біль очних яблук. При огляді знайдено підвищення внутрішньоочного тиску. Порушення відтоку якої рідини спровокувало даний стан?
У хворого, після застосування крапель, що містять атропін, виникло стійке розширення зіниці. Який м'яз не працює?
Які структури з названих належать до діоптричного апарату ока?
Які структури з названих належать до аккомодаційного апарату ока?
Які структури з названих належать до рецепторного апарату ока?
Які частини розрізняють в судинній оболонці ока?
До якої групи відноситься передній епітелій рогівки?
Які функції циліарного тіла?
При обстеженні окуліст з'ясував, що пацієнт не розрізняє синій та зелений колір, при нормальному сприйнятті іншої кольорової гами. З порушенням функції яких структур сітківки це пов'язано?
В гістологічному препараті стінки очного яблука визначається структура, в якій відсутні кровоносні судини. Яке утворення характеризується даною морфологічною ознакою?
При недоліку вітаміну А в людини порушується сутінковий зір. Укажіть клітини, яким належить дана рецепторна функція.
Хворому виконана трансплантація рогівки. Які особливості будови рогівки дозволяють сподіватися на її приживлення, а не відторгнення?
На гістологічному препараті очного яблука видно структуру, що має вигляд двоопуклого утвору, сполученого з циліарним тілом за допомогою волокон війкового пояска, зверху вкритий прозорою капсулою. Назвати цю структуру?
При обстеженні дна очного яблука офтальмолог особливу увагу звернув на центральну ямку сітківки. Що це за ямка?
війковий м'яз...
кон'юнктива...
рогівка...
райдужна оболонка...
зіниця...
оптична вісь...
передня камера...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома