Природу пізнання, закономірності пізнавальної діяльності людини, її пізнавальні можливості та здібності вивчає
Сукупність конкретно-історичних когнітивних і ціннісних засобів пізнання, що визнані науковим співтовариством і забезпечують реалізацію наукової діяльності-це:
Міждисциплінарна концепція самоорганізації складних систем у процесі їх еволюції-це:
Системність науки реалізується становленням та розвитком її як окремого:
Узагальнений опис даних спостереження та експерименту у вигляді безлічі фактів і феноменологічних законів-це:
Форма наукового пізнання, яка відображає зв'язки і закономірності дійсності та спрямована на її перетворення, а також поєднує істинне знання про дійсність та суб'єктивну мету її перетворення-це:
Система достовірного, об’єктивного, доведеного, перевіреного практикою, знання сутнісних характеристик певного фрагменту реальності - це:
Логічно-системний опис властивостей, відносин і законів певної множини ідеальних об'єктів-це:
Форма і засіб наукового пізнання, за допомогою яких формується один із можливих варіантів вирішення проблеми, істинність якої ще не встановлена і не доведена-це:
Форма та засіб наукового пізнання, яка є способом розуміння, пояснення, тлумачення основної ідеї теорії, це науково обґрунтоване і в основному доведене вираження основного змісту теорії-це
Аксіологія-це теорія:
Синергетика як теорія, досліджує системи складні, а саме:
Назвіть хронологічні рамки періоду розвитку некласичної філософії:
Науку кінця ХХ – початку ХХІ ст. називають:
Започаткований французьким філософом О. Контом, філософський напрям, що об`єднав ті течії, школи, концепції, які у розв`язанні філософських проблем надавали перевагу не абстрактно-метафізичним підходам, а науковим засобам або «позитивному» знанню-це:
Виокремлюють два типи класифікації знання:
Поняття науки містить три складові:
Провідний елемент наукового простору, впорядкована в просторі й часі знаково-символічна система вираження пізнавальної діяльності людини-це:
Фрагмент (частина) будь-якої реальності (природної, соціальної, суб’єктивної, розумової, душевної та ін.), який не збігається у цей момент з інтелектом, що пізнає, та на який спрямована пізнавальна активність-це:
. Основне завдання наукового пізнання - це відкриття:
Елементи, що складають основу наукового знання, що відбивають об'єктивні властивості речей і процесів - це:
Фундаментальне знання з соціальногуманітарних наук та природничих математичних наук, філософські принципи і підстави, етичні, економічні та екологічні регулятиви і обмеження, оцінювання соціального і практичного характеру-це:
Інтуїтивне пояснення явища без проміжної аргументації, без усвідомлення всієї сутності зв’язків, на базі яких робиться висновок-це:
Система усталеного, організовано впорядковано достовірного знання, апробованого практикою - це:
Загальнонаукові методи дослідження поділяють:
Основним здобутком схоластики, яка оформилася у ІХ–ХІІ ст., є:
Метод наукового пізнання, в якому різні елементи з’єднуються не механічно, а узагальнюючо-аналітично виділених у відповідності до вивчення особливостей об’єкта-це:
Метод наукового пізнання, коли є рух нашого мислення від загального до часткового, окремого - це:
Метод наукового пізнання, коли на підставі знання про окреме робиться висновок про загальне - це:
Метод мисленого відволікання частини властивостей, зв’язків, відношень об’єкта пізнання, з метою його спрощення і виділення найістотніших і найсуттєвіших ознак - це:
Особливий пізнавальний прийом, при допомозі якого вивчені властивості одних об’єктів переносяться на інші-це:
Некласична наука характеризується:
На емпіричному рівні пізнання дослідник орієнтується на:
На теоретичному рівні пізнання дослідник орієнтується на:
Постнекласична наука характеризується такою рисою, як:
Появу класичного природознавства, коли усі наукові досягнення вбудовувались в загальну галієвсько-ньютонівську картину світу, знаменувала:
До дисциплінарної організації та диференціації науки призвела:
Об’єктом якої науки стають «людинорозмірні» комплекси, невід’ємним компонентом яких є людина?
Складні, складноорганізовані системи, надскладні системи, що спроможні до самоорганізації досліджує:
Форма мислення, в якій відбиваються істотні ознаки одноелементного класу чи класу однорідних предметів-це:
Форма мислення, в якій що-небудь стверджується чи заперечується про предмети, їхні властивості чи відносини - це:
Форма мислення, за допомогою якої з одного чи декількох суджень, названих посилками, за визначеними правилами виходить висновок-це:
Уявне встановлення подібності чи відмінності предметів за істотними чи неістотними ознаками-це:
Уявне розчленовування предметів на їхні складові частини, уявне виділення в них ознак-це:
Логічна операція, в результаті якої відбувається перехід від поняття з вужчим обсягом (видового) до поняття з ширшим обсягом (родового) шляхом збіднення його змісту, тобто вилучення специфічних для вихідного поняття видових ознакце:
Виведення одного знання з іншого, істинність якого була раніше встановлена і перевірена людською практикою-це:
Міркування, аргумент, який спирається на розум і логіку-це:
Наукове дослідження починається з:
Найбільш розвиненою формою наукового пізнання є:
Сукупність будь-яких елементів, одиниць, частин, об’єднувальних за спеціальною ознакою, призначенням-це:
Емпіричний метод порівняння – це пізнавальна операція:
Методи наукового пізнання за ступенем загальності і сфери дії поділяють на три основні групи:
У структурі загальнонаукових методів можна виділити такі три рівні:
До методів емпіричного дослідження відносять:
До методів теоретичного пізнання відносять:
Емпіричний метод опису – це пізнавальна операція:
Назвіть структурні елементи теорії:
Структурно методологія наукового пізнання містить два змістовно відмінні елементи:
Принцип – це:
Сукупність дії багатьох законів; система істотних, необхідних загальних зв'язків, кожна з яких складає окремий закон – це:
Метод теоретичного дослідження та побудови наукової теорії, за яким деякі її твердження беруть як вихідні аксіоми, а всі інші положення виводять з них шляхом міркування за певними логічними правилами-це:
Метод наукового дослідження, який полягає у висуванні гіпотез про причини досліджуваних явищ та переході від знання загальних закономірностей до окремого його прояву-це:
Методика – це фіксована сукупність прийомів:
Елемент, що конституює науку, і водночас основна її цінність-це:
Пізнання законів розвитку природи і суспільства, їх вплив на предмети та явища, їх властивості та відношення, що виконується за допомогою логічного та абстрактного мислення-це мета:
Напрям у теорії пізнання, що визнає чуттєвий досвід джерелом знань і стверджує, що всі знання ґрунтуються на досвіді. Протистоїть раціоналізму та містицизму-це:
оприлюднення власних раніше опублікованих наукових результатів як нових.
вигадування даних чи фактів що використовується в освітньому процесі
свідома зміна чи модифікація вже наявних даних що стосується освітнього процесу чи наукових досліджень
надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності
процес що породжує проблемну ситуацію і потребує вивчення
елементи, звʼязки, відношення що перебувають у межах обʼєкту дослідження і мають бути осмисленими
усвідомлений образ очікуваного результату на осягненні якого спрямована діяльність науковців
безпосередній результат експериментальних даних та вивчення практичного досвіду роботи
результат аналітико-синтетичної переробки первинної інформації
науково обґрунтоване припущення висунуте для пояснення явищ і процесів
результатів дослідження включає оприлюднення кінцевих результатів у спеціальних журналах, збірниках у виступах і т.д
передача результатів дослідження споживачеві наукової продукції в зручній для нього формі
один із найбільш поширених методів пізнання який дозволяє встановити подібність та розбіжність предметів і явищ
метод наукового дослідження завдяки якому досягається пізнання одних предметів та явищ на основі їх порівняння з іншими
метод емпіричного дослідження що базується на активному та цілеспрямованому втручанні субʼєкта в процес наукового пізнання явища та предметів реальної дійсності шляхом створення контрольованих та керованих умов що дозволяють виділяти визначені якості звʼязки.
метод дослідження що полягає в уявному або практичному розчленуванні цілого на складові частини
метод вивчення обʼєкта у його цілісності, у єдиному взаємному звʼязку його частин
метод дослідження при якому загальний висновок про ознаки множинних елементів виводиться на основі вивчення цих ознак у частини елементів
метод логічного висновку від загального до часткового, тобто спочатку досліджують стан обʼєкта а потім його складові елементи
метод вивчення різноманітних обʼєктів шляхом відображення їх структури у знаковій формі за допомогою штучних мов ( математика)
наукова праця у вигляді книги яка містить повне або поглиблене дослідження однієї проблеми та належить одному або декільком авторам
самостійне навчально- наукове дослідження студента яке виконується на кожному курсі з певної дисципліни
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома