Особливості розвитку культури років "застою"

Додано: 4 грудня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 720 разів
11 запитань
Запитання 1

 Оберіть варіанти відповідей, що характеризують посилення ідеологічного тиску радянської системи на українську культуру:  

варіанти відповідей

проходила кампанія цькування митців

ініціювалося поширення народного мистецтва

відбулась «чистка» редакцій газет, журналів, видавництв, академічних інститутів гуманітарного профілю

було створено автономію Міністерства освіти УРСР

активізувалася цензура

розширювалася мережа вищих навчальних закладів

Запитання 2

 Оберіть варіанти відповідей, які вказують на негативні явища, що відбувалися в системі освіти в 60 - 80 рр.  

варіанти відповідей

зростання ідеологізації та русифікації освіти

зростання обсягів методичного і матеріального забезпечення школи

поглиблення розриву між сільською і міською школами

система освіти відставала від потреб нового етапу НТР

запровадження нових дисциплін

формування шкіл передового досвіду

Запитання 3

Оберіть варіанти відповідей, які вказують на нововведення в розвитку системи освіти в період 60 - 80 - х рр.

варіанти відповідей

політизувався навчально-виховний процес

запровадження загальної обов’язкової середньої освіти впродовж десяти років навчання

обов’язкову початкову військову підготовку було відмінено

зростала кількість закладів професійно-технічної освіти

скорочувалася мережа вищих навчальних закладів

було достатнім отримання неповної середньої освіти, тобто 8 класів

Запитання 4

Оберіть варіанти відповідей що вказують на наслідки русифікації в УРСР:

варіанти відповідей

українська мова знову стала сприйматися як мова села, а російська — міста

в східних регіонах УРСР українські школи зникають, зате зростає їх кількість в обласних центрах

русифікація охопила засоби масової інформації

українські кіностудії створили 200 кінострічок українською мовою і зайняли перші місця в кінопрокаті

Запитання 5

Оберіть основні риси розвитку науки в УРСР у роки «застою» : 

варіанти відповідей

центром наукових досліджень залишалась АН УРСР

скорочення чисельності наукових працівників

значне фінансування наукових установ, крім військово-промислового комплексу

прогресували ті галузі науки, які не потребували складного лабораторного обладнання, й ті, що були пов’язані з військовими і космічними розробками

ідеологізація суспільних дисциплін

Запитання 6

 Назовіть роман Ліни Костенко, який вона не могла видати шість років через цензурні перешкоди:

варіанти відповідей

«Над берегами вічної ріки»

«Нескореність»

«Маруся Чурай»

«Берестечко»

Запитання 7

 Оберіть роман О. Гончара, у якому автор сміливо виступив на захист поваги до вірувань, традицій і звичаїв українського народу, проти деформацій суспільного життя в республіці в повоєнні роки, але компартійні ідеологи розпочали кампанію цькування автора : 

варіанти відповідей

«Собор»

«Циклон»

«Берег любові»

«Тронка»

Запитання 8

Із поданого списку оберіть акторів театру, які були зірками тогочасної театральної сцени :

варіанти відповідей

Л. Биков

Н. Ужвій

А. Роговцева

С. Ротару

В. Дрозд

Запитання 9

  Видатним явищем в історії кінематографа, стала поява нового своєрідного напрямку - українського поетичного кіно, яке започаткували фільми:

варіанти відповідей

С. Параджанов, "Тіні забутих предків"

О. Довженко, "Земля"

Ю. Іллєнко , "Криниця для спраглих"

І. Миколайчук, "Вавилон ХХ"

Р. Балаян, "Польоти уві сні та наяву"

К. Муратова, "Астенічний синдром"

Запитання 10

 Кого визнали найкращими футболістами Європи, та вони отримали нагороду «Золотий м’яч» ?

варіанти відповідей

О. Блохін

І. Беланов

І. Турчин

Л. Карлова

Запитання 11

 Із запропонованих варіантів, оберіть ті, що вказують на основні тенденції розвитку літератури і мистецтва:

варіанти відповідей

панування методу соціалістичного реалізму

боротьба за збереження національного колориту й самобутності

поєднання зі світовим мистецьким процесом

кращі зразки мистецтва поширювалися за кордоном

переймання української культури російським суспільством

замкненість, відірваність від світового мистецького процесу

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест