ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД

Додано: 24 лютого 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 68 разів
11 запитань
Запитання 1

Для якого періоду історії України були характерними такі висловлювання?

«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, що проявляється в плазуванні перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною».

варіанти відповідей

кінця 1930 – початку 1940-х років

 

другої половини 1940 – початку 1950-х років


 другої половини 1950 – початку 1960-х років

 

кінця 1960 – першої половини 1970-х років

Запитання 2

Із якою метою в Україні наприкінці 1940 – на початку 1950-х рр. було розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?

варіанти відповідей

переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом


 мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства


 відновити тотальний політико-адміністративний контроль за суспільством


 посилити роль української національної інтелігенції в суспільстві

Запитання 3

Яку назву отримав ідеологічний наступ на радянське суспільство сталінського режиму після завершення Другої світової війни?


варіанти відповідей

«лисенківщина»


 «ждановщина»


 «волобуєвщина»


 «шумськізм»

Запитання 4

До розгрому якої галузі науки привела перемога в 1940-х рр. так званого «лисенківського напрямку» — вчення Т. Лисенка?


варіанти відповідей

політичної економії


астрономії

 

 генетики

 історії України


Запитання 5

Кампанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце в повоєнні роки, мала яскраво виражений:

варіанти відповідей

антисемітський характер

 антиамериканський характер


 антиросійський характер


 антиукраїнський характер

Запитання 6

Як позначився на внутрішньому житті в СРСР та УРСР початок «холодної війни»?

варіанти відповідей

депортація кримських татар та інших народів


 боротьба з космополітизмом


 масова реабілітація політичних в’язнів


 широкий розвиток дисидентського руху

Запитання 7

Із якою метою в Україні наприкінці 1940 — на початку 1950-х рр. було розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?

варіанти відповідей

 переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом



 посилити роль української національної інтелігенції в суспільстві

 

відновити тотальний політико-ідеологічний контроль за суспільством

 

мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства

Запитання 8

Розвиток культури в період 1946—1953 рр. характеризувався:

варіанти відповідей

проведенням кампанії проти «низькопоклонства перед Заходом»

 


створенням творчих літературно-мистецьких об’єднань

 

відродженням традицій «українізації» 1920-х рр.

 

послабленням партійного керівництва і контролю

Запитання 9

Який із фрагментів документів слід використовувати, характеризуючи суспільно-політичне життя в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

«Опір набув великого поширення. Зброя, що залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання селянської партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісостеповій зоні суцільної колективізації»

Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму»

«Розпочалася робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини»

«Провести широку роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої “Української автокефальної православної церкви” як осередку відвертої петлюрівщини...»

Запитання 10

Який із документів ілюструє таке явище суспільного життя, як «лисенківщина»?


варіанти відповідей

 «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі...”»

«На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України Академії наук УРСР. Проте... Інститут не розробив і не видав науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України...»

«Редакція “Вітчизни” не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності і насамперед — перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні і героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки...»

«Коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо ювілеї, пов’язані з його іменем, завжди необхідно наголошувати на зв’язку минулого з дійсністю, вказувати на роль партії і тов. Сталіна...»

Запитання 11

Які із зазначених явищ спостерігалися в розвитку культури України в другій половині 1940 — на початку 1950-х рр.?

1. відбудова закладів освіти, науки та культури

2. перехід на обов’язкову середню освіту

3. набуття українською культурою космополітичних рис

4.  засилля в науці «лисенківщини», ідеологічний наступ «ждановщини»

5.  висилка видатних діячів культури за кордон

6. «культурна революція» на західноукраїнських землях

7. повна русифікація в університетах


варіанти відповідей

1, 7, 5

1, 4, 6


4, 3, 6

2, 7, 5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест