На якому з фото зображена архітектурна пам'ятка в стилі класицизму?
На якому з фото зображена архітектурна пам'ятка в стилі козацького бароко?
На якому з фото зображена Спасо-Преображенська церква в Сорочинцях, що на Полтавщині?
На якому з фото зображений Собор Святого Юра у Львові?
На якому з фото зображена Покровська церква на Подолі в Києві?
На якому з фото зображена Андріївська церква в Києві?
На якому з фото зображена Катерининська церква в Чернігові?
На якому з фото зображений Троїцький собор в Новомосковську?
На якому з фото зображений Костел монастиря домініканців у Львові?
На якому з фото зображена Церква Різдва Богородиці в Козельці на Чернігівщині?
На якому з фото зображений Свято-Успенський собор в Почаєві?
На якому з фото зображена архітектурна пам'ятка в оздобленні якої брав участь Й.Пінзель?
На якому з фото зображений гетьманський палац в Батурині?
На якому з фото зображений палацовий комплекс у Качанівці на Чернігівщині?
На якому фото зображено мистецьку пам'ятку, яка прикрашає собор Святого Юра у Львові?
Автономіст, у 1783 році написав «Оду на рабство» (опубл. 1806), в якій виступив проти посилення колоніальної політики російського уряду в Україні, зокрема, остаточної ліквідації в 1783 році козацьких полків і запровадження кріпосного права у Слобідській і Лівобережній Україні. За дорученням українських патріотичних кіл перебував у Берліні. Він вів переговори з представниками пруських урядових кіл, у тому числі з міністром закордонних справ (канцлером) Прусії Е.-Ф.Герцбергом про можливість надання допомоги українському національно-визвольному рухові у випадку відкритого збройного виступу проти російського самодержавства.
Історик, письменник, публіцист, археограф,фольклорист, етнограф. Один із засновників Кирило-Мефодіївського братства. Автор його програмних документів:"Книги буття українського народу" та "Статуту слов′янського братства Св.Кирила та Мефодія". У своїх ідеях відстоював ідею самостійності української нації.
Греко-католицький діяч, просвітитель, один із "будителів" Закарпаття. Радник імператриці Марії-Терезії, який домігся від неї відкриття у Відні "Барбареуму" для навчання греко-католицького духовенства. Заснував єпархіальний архів в Ужгороді, де зберігалися 9 тисяч стародавніх рукописів, рідкісних книг із країн Європи та Наддніпрянщини.
Західноукраїнський "будитель",письменник, поет, один із співзасновників "Руської трійці", у 1836 році уперше в історії Східної Галичини виступив українською мовою в музеї семінарії перед духовенством та гостями, прагнучи довести, що нею можна виголошувати богословські ідеї.
Учений-енциклопедист, перший ректор Київського університету, переклав українською мовою "Слово о полку Ігоревім", склав три збірки українських народних пісень, проводив дослідження великих українських міст.
Засновник народницької школи в українській історичній науці, голова історичного товариства Нестора-літописця, один із засновників і лідерів київської "Української громади". Історик, археолог, етнограф, археограф.Українофіл ("хлопоман").
Навчався і працював у Київському університеті. Один із організаторів «Старої громади» в Києві. Палкий патріот, знавець рідної й світової культури (знав п’ять європейських мов).У 1875-му звільнений за політичну неблагонадійність (за доносом русофіла Михайла Юзефовича, одного з ініціаторів «Емського указу»), емігрував до Швейцарії. Створив осередок української еміграції в Женеві, заснував безцензурну друкарню.Пізніше викладав у Софійському університеті. Зіграв важливу роль у творенні першого українського політичного проєкту – Русько-Української радикальної партії (1890).
Видатний кримськотатарський громадський діяч, видавець, письменник, реформатор тюркського та мусульманського світу. З його ім′ям повязане виникнення джадидизму - просвітянського руху народів ісламського Сходу.У квітні 1883 року він розпочав видання в Бахчисараї газети «Терджиман» (Перекладач), яка довго залишалася єдиною тюркської газетою в Росії. Він розробив «новий метод» шкільної освіти. Головною перевагою цього методу, вперше випробуваного ним у 1884 році в бахчисарайській школі, стало осмислене освоєння навчальних предметів (замість механічного заучування напам'ять малозрозумілих текстів), активне використання в системі навчання рідних мов .
Письменник, учений, громадський діяч. Із 1984 року очолював філологічну секцію, а з 1898 року також етнографічну комісію Наукового товариства ім. Т. Шевченка, редагував "Літературно- науковий вісник". Стояв біля витоків Русько-української радикальної партії.Став одним із керівників УНДП. Ідеалом у суспільному житті вважав вільну незалежну націю.
Видатний історик, визначний державний і громадсько-політичний діяч, літературознавець, письменник, публіцист, організатор української науки, академік Всеукраїнської академії наук.Очолював історико-філософську секцію Наукового товариства ім. Т. Шевченка, редагував “Записки Наукового товаристві імені Тараса Шевченка”, створив та очолив Археографічну комісію товариства, а в 1897–1913 роках голова Товариства. Головною працею вважається багатотомна “Історія України-Руси”.
Просвітитель, громадсько-політичний діяч, доктор теології, архієпископ.Перш за все він здійснив реформу богословської освіти, яка надала можливість готувати високоосвіченних священників. Увів у церковне богослужіння живу українську мову. За його ініціативою у 1905 році був створений Львівський національний музей та – 1914 року український університет у Львові. Вів також активну політичну діяльність, був депутатом Віденського парламенту та Галицького сейму. Найбільшим його політичним досягненням стала у 1914 році домовленість з польською стороною про виборчу реформу, яка б збільшила політичне представництво українців у Галицькому сеймі.
Українська акторка і театральна діячка, провідна зірка українського театру кінця ХІХ і початку ХХ століть. Працювала в найпопулярніших і найпрофесійніших українських трупах М. Кропивницького, М. Старицького, М. Садовського, П. Саксаганського, І. Карпенка-Карого.У її репертуарі більше 30 ролей на сцені. Вона створювала образи, проникнуті справжнім драматизмом і запальною комедійністю; уславляла своєю грою звичайних простих людей, розкриваючи безмежність їхніх душ. Маючи чудовий голос — драматичне сопрано, незрівнянно виконувала у спектаклях українські народні пісні.
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні
Заснування Нової (Підпільненської) Січі
Коліївщина
Остаточна ліквідація посади гетьмана на Лівобережжі
Гетьманування Данила Апостола ...
Діяльність Першої Малоросійської колегії ...
Діяльність Правління гетьманського уряду ...
Гетьманування Кирила Розумовського ...
Ліквідація гетьманства Катериною II ...
Діяльність Другої Малоросійської колегії на чолі з президентом Петром Рум'янцевим. ...
Ліквідація полкового устрою на Слобожанщині та утворення з козацьких полків п'яти гусарських...
Царський указ про закріпачення селян на Лівобережній і Слобідській Україні...
Кючук-Кайнарджійський мирний договір між Росією й Туреччиною...
Царський указ про перетворення лівобережних козацьких полків на регулярні полки російської армії...
Остаточна ліквідація царським урядом Запорізької Січі....
Царський маніфест про приєднання до Російської імперії Кримського ханства....
Ясський мирний договір між Росією і Туреччиною....
Ліквідація особистої залежності селян в Австрійській імперії....
Царський указ про формування з колишніх запорожців Чорноморського козацького війська....
Перший поділ Польщі....
Другий поділ Польщі....
Включення Буковини до володінь Австрійської імперії....
Третій поділ Польщі....
Діяльність Олекси Довбуша ...
На котрій зі світлин зображений Любомир Гузар?
Котрий з Українських політиків був прем'єр-міністром України в 1999-2001 роках.
Котрий з українських президентів обирався на два терміни?
Пермогу на дострокових президентських виборах здобув
За стильовими ознаками можна встановити, що зображена пам*ятка культури України є прикладом архітектури
Серед портретів історичних постатей укажіть кошових отаманів Запорозької Січі . (3 відповіді)
П. Канашевич - Сагайдачний,
І Виговський,
П. Калнишевський,
І. Сірко,
П. Дорошенко,
І. Мазепа,
К. Гордієнко.
Укажіть прізвища видатних українських композиторів др.п. XVIII ст. (3 відповіді)
10. Впізнай історичну постать:
9. Вкажіть назву історичної пам'ятки:
Луцький замок зображений на фото:
Даний музей є окрасою:
Укажіть факти біографії видатного політика В. Чорновола.
Хто був п'ятим президентом України?
Яка споруда належить авторству архітектора Городецького?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома