1. Підкреслені букви позначають той самий звук в усіх словах речення
А Зима посилає сніжинки на землю.
Б Куплю собі сопілку і тобі заграю.
В Вечірнє сонце, дякую за день!
Г Стояло небо, дивне та сумне.
2. Батьки (І)принЕсли із супермаркету (2) кУрятину, (З)осЕтер, кавовий (4)нАпій у пакетах, пиріжки з вишневою (5)нАчинкою, (6) дровА - мабуть, ми поїдемо в (7)новий будинок, що за містом.
Неправильно підкреслено букви на позначення наголошених голосних в усіх словах, позначених цифрами
А 1, 2, 5, 6
Б 1, 3, 4, 6
В 2, З, 5, 7
Г 3, 5, 6, 7
3. Не потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
А капос..ний, звіс..но, журналіс..ці
Б бороз..на, кіс...лявий, доблес ..ний
В беззахис..но, контекс...ний, віс...ник
Г перс..ні, ненавис..ний, корис ...ний
4. М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А дон...чин, засмієт...ся, різ..бяр
Б красун..чик, стіл...чик, залаз..те
В пол...ський, колис..ці. завдан...
Г здаєт...ся, чотир...ох, обвін...чати
5. Подвоєння букв є в усіх словах рядка
А бездоган..ий, в..ічливий, Закавказ..я
Б бджолин...ий, верховіт..я. возніс..я
В заметіл...ю, дзвін...иця, довкіл..я
Г імен..ик, злиден...ий, буквен..ий
6. Під час (І)Другої (2)Світової (З)Війни була загроза руйнування (4) Софїі (5)Київської, але собор вистояв, як і славетні (6)Золоті (7)Ворота.
Помилку допущено в написанні слів, позначених цифрами
А 1, 3, 5
Б 2, 3, 7
В 3, 4, 5
Г 3, 6, 7
7. Частку не треба писати разом із кожним наступним словом у рядку
А не/вчасно прийти, сильний не/жить, слово не/закреслене
Б не/завершене речення, назви не/істот, не/втомний труд
В не/сила працювати, не/чесна гра, не/підбито підсумків
Г не/розв’язавши задачі, не/доліки в характері, пухке не/мовля
8. Немає орфографічної помилки в рядку
А Уманьське козацтво брало участь у військових діях 1648-1653 років.
Б Чізкейк добре смакує з лате, капучино, чорним та зеленим чаєм.
В Бережи одяг, поки новий, а здоров’я - доки молодий.
Г Як би не було хмар, то ми б не знали ціни сонцю.
9. Суфікс -ин має однакове значення в усіх словах, окрім
А рівнина
Б насінина
В картоплина
Г капустина
10. Українським відповідником до іншомовного слова адекватний є
А розумний
Б притомний
В вихований
Г відповідний
Д незалежний
11. Редагування потребує речення
А Немає нічого кращого за шоколадний пудинг, зефір та еклери.
Б Вода в гірській річці хоч і чиста, але надто холодна для плавання.
В Уся наша боксерська команда захоплюється й наслідує Віталія Кличка.
Г Щоосені, коли бачу птахів, що відлітають у вирій, мене огортає смуток.
Д У підготовці до ЗНО важливими є систематичність, наполегливість і старання.
12. Лексичної помилки немає
А Окрім правила, треба вивчити й усі виключення з нього.
Б 3 ким дружити, кого любити - це особова справа кожної людини.
В Пошкоджені або ветхі гроші можна обміняти на нові в «Ощадбанку».
Г Залізничні вокзали в обласних центрах працюють круглосуточно.
Д Чи будуть актуальними в майбутньому книжні магазини?
13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Окроплені потужним і тривалим дощем, (1) липи, (2) даруючи парку свої медові пахощі, (3) підняли гілки вгору, (4) до неба, (5) щоб подякувати йому за щедрість - (6) життєдайну вологу.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділового знака в рядку
А кома 1 - при відокремленому означенні
Б коми 2, 3 - при відокремленій обставині
В кома 4 - між однорідними членами речення
Г кома 5 - між частинами складнопідрядного речення
Д тире 6 - при відокремленій прикладці
14. Шановний___________, повідомляємо, що _______спосіб доставити габаритні вантажі за кордон - морем.
А Анатолію Вікторовичу, якнайдешевший
Б Анатоліє Вікторовичу, найбільш дешевий
В Анатолій Вікторович, більш дешевший
Г Анатолію Вікторовичу, самий дешевий
Д Анатоліє Вікторовиче, найдешевший
15. Олімпійські ігри 2021 ___________Токіо, українську збірну представляло 162 ________
А приймав, спортсменів
Б приймало, спортсмени
В приймала, спортсмена
Г приймав, спортсмени
Д приймало, спортсменів
16. Сьогодні _________парку, що біля ______ буде проведено конкурс "______ лате".
А в, стадіону, Найсмачніше
Б у, стадіона, Найсмачніше
В в, стадіону, Найсмачніший
Г у, стадіону, Найсмачніший
Д в, стадіона, Найсмачніше
17. Цього року на вулиці Івана ______ висадили близько ________ троянд.
А Сірка, п'ятиста п'ятидесяти
Б Сірко, п'ятиста п’ятдесяти
В Сірка, п’ятисот п'ятидесяти
Г Сірко, п’ятисот п’ятдесяти
Д Сірка, п’ятисот п’ятдесяти
18._____ Києва пам'ятник Лесі ______ встановлено в ______ дев'ятсот сімдесят третьому році.
А В, Українки, тисяча
Б У, Українці, тисяча
В В, Українки, тисячу
Г У, Українці, тисячу
Д У, Українки, тисяча
19. Установіть відповідність
давати драпака
19. Установіть відповідність
кадити фіміам
19. Установіть відповідність
знімати стружку
19. Установіть відповідність
ганяти собак
20. З'ясуйте, до якої частини мови належить кожне виділене слово.
(1) Кому хоч раз доводилося бути на березі річки чи моря, той бачив порожні черепашки, викинуті на берег.
20. З'ясуйте, до якої частини мови належить кожне виділене слово.
Кому (2) хоч раз доводилося бути на березі річки чи моря, той бачив порожні черепашки, викинуті на берег.
20. З'ясуйте, до якої частини мови належить кожне виділене слово.
Кому хоч раз доводилося бути (3) на березі річки чи моря, той бачив порожні черепашки, викинуті на берег.
20. З'ясуйте, до якої частини мови належить кожне виділене слово.
Кому хоч раз доводилося бути на березі річки (4) чи моря, той бачив порожні черепашки, викинуті на берег.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома