Персоналії 1914-1921 (ЗНО)

Додано: 13 січня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 480 разів
25 запитань
Запитання 1

Про якого діяча йдеться у документі?

Церковний, культурний та громадський діяч, митрополит Української греко-католицької церкви, меценат, дійсний член Наукового товариства ім.Т.Шевченка. Метою життя митрополита була єдність Української Церкви та побудова Української Держави, "наділеної християнською душею".

варіанти відповідей
Запитання 2

Який історичний діяч відповідає наданій характеристиці?

Громадський, політичний і державний діяч, один із засновників Української національно-демократичної партії, депутат австрійського парламенту та Галицького сейму, керівник Головної української (згодом Загальної української) ради, засновник і голова Національної Ради у Львові. 

варіанти відповідей
Запитання 3

Вкажіть історичну особу:

Український громадсько-політичний і військовий діяч. Був визначним організатором гімназійної освіти в Галичині. На початку Першої світової війни призначений Бойовою Управою УСС командиром легіону Українських січових стрільців, обов’язки якого виконував до березня 1915 р.


варіанти відповідей
Запитання 4

На якому фото зображений Вільгельм

Франц фон Га́бсбурґ-Лотари́нзький ?


варіанти відповідей
Запитання 5

На якому фото зображений український державний і політичний діяч, генерал-майор, флігель-ад’ютант російського імператора Миколи ІІ, учасник Першої світової війни, командуючий Першим українським корпусом, почесний військовий отаман Вільного козацтва, гетьман Української Держави (1918 р.)?

варіанти відповідей
Запитання 6

Про якого історичного діяча йдеться?

Український політичний діяч, публіцист, літературний критик, ідеолог українського націоналізму, голова Союзу визволення України, автор праць, у яких обґрунтував необхідність політичної незалежності України.


варіанти відповідей
Запитання 7

Один із лідерів УСДРП. Належав до проводу Української революції, керівництва Центральної Ради, автор її універсалів. Голова першого українського уряду – Генерального секретаріату (червень 1917 – січень 1918 рр.). За визнанням Д. Дорошенка, він «виніс на своїх плечах увесь тягар боротьби за автономію». Перебував у опозиції до гетьманського режиму, був організатором і керівником антигетьманського повстання, очолював Директорію УНР (листопад 1918 – лютий 1919 рр.). Після відставки залишив Україну, продовжував політичну діяльність в Австрії. 

варіанти відповідей
Запитання 8

Український військовий діяч, політик, дипломат, поет, ерцгерцог династії Габсбургів, полковник легіону УСС. Його вважали одним з неофіційних претендентів на український трон у разі утворення монархічного ладу. Василь прославився своїми військовими та дипломатичними здібностями, поезією і любов'ю до України.

варіанти відповідей
Запитання 9

На якому фото зображений політичний і громадський діяч, правник, журналіст. Автор брошюри «Самостійна Україна» (1900)?

варіанти відповідей
Запитання 10

На якому фото зображений український природознавець, мислитель, засновник геохімії, біогеохімії та радіогеології, космізму. У 1917-1921 роках працював в Україні, був одним із засновників Української Академії наук; став дійсним членом АН України та її першим президентом (з 1919 р.).  

варіанти відповідей
Запитання 11

Український військовий і державний діяч, командуючий куренем Легіону Українських січових стрільців під час Першої світової війни, організатор Листопадового повстання 1918 р. у Львові, секретар військових справ ЗУНР, полковник УГА, член делегації УНР на Паризькій мирній конференції.

варіанти відповідей
Запитання 12

Про кого йдеться?

Український громадсько-політичний діяч, депутат австрійського парламенту та Галицького сейму, член Головної української (згодом Загальної української) ради, президент ЗУНР, після проголошення злуки УНР і ЗУНР — член Директорії, прихильник відновлення незалежності ЗУНР після підписання Варшавського договору 1920 р.

варіанти відповідей
Запитання 13

Один із провідних діячів української національно-демократичної революції: з березня 1917 р. був членом Української Центральної Ради, з травня — головою Українського Військового Генерального Комітету, з червня — генеральним секретарем військових справ. Був обраний до складу Директорії УНР. Із листопада 1918 р. — Головний Отаман Армії УНР

варіанти відповідей
Запитання 14

На якому фото зображений український повстанський отаман, один із лідерів анархістського руху в Україні?


варіанти відповідей
Запитання 15

На якому фото зображено голову Наукового товариства ім. Т. Шевченка у Львові, одного із засновників УНДП (1899) і Товариства українських поступовців (1908), очільника Української Центральної Ради (1917—1918), автора наукових праць «Історія України-Руси», багатотомної «Історії України»?


варіанти відповідей
Запитання 16

Про кого йдеться?

Голова Тимчасового кримськотатарського мусульманського виконавчого комітету (мусвиконком), відомий татарський богослов, юрист й публіцист, автор національного гімну.


варіанти відповідей
Запитання 17

Які факти біографії стосуються історичної особи, зображеної на фото?(три варіанти відповіді)

варіанти відповідей

1.Командувач 2-го Запорізького полку Окремої Запорізької дивізії Армії УНР. Блискуче провів Кримську операцію в квітні 1918-го.

2. На початку Першої світової війни призначений Бойовою Управою УСС командиром легіону Українських січових стрільців, обов’язки якого виконував до березня 1915 р.

3. організатор Листопадового повстання 1918 р. у Львові, секретар військових справ ЗУНР, полковник УГА

 4. Червоні обіцяли за його голову 50 тисяч золотих рублів.

5.засуджений надзвичайним військовим судом до страти за підозрою у намірах державного перевороту. Розстріляний у червні 1919 року біля станції Балин на Поділлі.


Запитання 18

Про якого історичного діяча йдеться в фрагменті джерела?

«… Він був головним творцем української армії. Це він своїм ентузіазмом, енергією і глибокою вірою в українську справу більше, як хто інший з тодішніх українських провідників, допоміг відродити століттями приспане національне почуття і дух боротьби за власну державність у нашім народі. І в смутній добі найбільшого політичного хаосу на Україні, на початку 1919 р., коли захиталися в своїй вірі в сили українського народу Грушевський, Винниченко і інші, …зостався на своїм місці, вів дальше непримиренну боротьбу проти московських окупантів...» (Ісаак Мазепа)


варіанти відповідей
Запитання 19

Установіть відповідність між прізвищем історичного діяча та його діяльністю.

Прізвище діяча

1 К. Левицький

2 Д. Донцов

3 С. Петлюра

4 М. Галущинський

Діяльність

А митрополит УГКЦ, примусово висланий російською адміністрацією

Б командир Українських січових стрільців

В голова Союзу визволення України

Г один із лідерів УСДРП, який закликав підтримати у війні Росію

Д голова Головної руської ради


варіанти відповідей

А1Б2В3Г4

Д1Б2А3Г4

Д1В2Г3Б4

А3Б1Б4Д2

Запитання 20

Укажіть історичного діяча за його стислою характеристикою:

«Організатор сокільсько-січового руху, автор підручників з фізичного виховання молоді. У 1908-1914 роках був головою «Сокола», член Бойової управи УСС»:

варіанти відповідей
Запитання 21

Вкажіть ім'я історичного діяча, про якого йдеться у тексті:

1912 р. заснував Український інформаційний комітет, на основі якого з початком Першої світової війни був утворений Союз визволення України (СВУ). Був секретарем і фактичним керманичем СВУ. Чимало зробив для формування з українських полонених синьожкпанної й сірожупанної дивізій. Був членом Головної української ради (1914 -1915). Загальної української ради від Наддніпрянської України (1915-1916), Боєвої (потім Центр.) управи УСС (1915-1920). Перебував на дипломатичній службі в посольстві Української Держави у Відні. Згодом радник МЗС УНР. Через незгоду з Варшавською угодою залишив свою посаду. Співпрацював з урядом ЗУНР в екзилі. Після Другої світової війни був активним діячем української діаспори.


варіанти відповідей
Запитання 22

Встановіть відповідність між прізвищами історичних діячів та їхньою характеристикою:

А) Г.Бобринський

Б) М.Галущинський

В) Д.Донцов

Г) К.Левицький


1) Один з керівників СВУ

2) Один з керівників ГУР

3) Командир УСС до 1915 р

4) Галицько-буковинський генерал - губернатор.


варіанти відповідей

1Б 2А 3Б 4Г

4В 2А 3Б 1Г

3В 4А 1Б 2Г

1В 2Г 3Б 4А

Запитання 23

Установіть відповідність між іменами історичних діячів початку ХХ ст. та їхніми стислими характеристиками.

1 Іван Франко

2 Кость Левицький

3 Іван Боберський

4 Кирило Трильовський


А один із засновників та лідерів УНДП, згодом голова партії; у 1907-1918 рр. - депутат Державної ради, 1908-1914 рр. - депутат Галицького крайового сейму, від 1910 р. - голова українського парламентського клубу (фракції) цих інституцій.


Б автор публіцистичного твору «Україна ірредента» (1895), у якому обстоював ідею історичної правомірності домагань українців на окрему самостійну державу


В автор підручників з фізичного виховання молоді; від 1901 р. - член спортивного товариства «Сокіл» (з 1909 р. - «Сокіл-Батько») у Львові, у 1908-1914 рр. його голова


Г один з лідерів РУРП, засновник першого гімнастично-пожежного товариства «Січ»; у 1907-1911 рр. - депутат Державної ради, з 1913 р. - депутат Галицького крайового сейму


Д автор близько 5000 художніх і наукових праць; був першим головою (до 1899 р.) та одним з основних ідеологів Русько-української радикальної партії


варіанти відповідей

1в. 2а. 3д. 4г

1а. 2в. 3г. 4б

1д. 2а. 3в.4г

1д. 2 в. 3г. 4б

Запитання 24

Укажіть фото державного діяча, який у квітні 1918 р. прийшов до влади в Україні в результаті державного перевороту.

варіанти відповідей
Запитання 25

Встановіть відповідність між стислими характеристиками та іменами історичних діячів.

1 Вийшов з УСДРП і став головою Директорії УНР.

2 Перебував у Берліні, де мав офіційні зустрічі з кайзером Вільгельмом II.

3 Обстоювавав «радянську платформу», виступав за союз з більшовицькою Росією проти Антанти.

4 Перший голова Державного секретаріату, створеного Українською Національною Радою ЗУНР.


А Володимир Винниченко

Б Симон Петлюра

В Євген Петрушевич

Г Павло Скоропадський

Д Кость Левицький





варіанти відповідей

А3Б1Г2Д4

Б2В3А4Г1

В4А2Б3Г1

Г4А1Б2В3

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест