Підготовка до екзамену

Додано: 7 червня 2023
Предмет: Художня культура, 11 клас
Тест виконано: 52 рази
100 запитань
Запитання 1

Автор праці «Книги для матерів», у якій вміщено спеціальні вправи, спрямовані на систематизацію елементарних уявлень дитини про світ, її відносини з навколишнім середовищем:

варіанти відповідей

Й. Песталоцці



С.Русова

М. Монтессорі

Я. Коменський

Запитання 2

Гра – основа дошкільної педагогіки. Завдяки грі дитина вправляється у правилах і нормах моралі, тренує волю, розвиває фантазію і творчість. Про це стверджував:


варіанти відповідей

Ф. Фрьобель

П. Кергомар

Ж.-Ж.Руссо

С. Русова

Запитання 3

Свобода у вихованні; індивідуальний розвиток ; визнання зовнішніх відчуттів основою вищого рівня життя людини, що вимагає  виховання в ранньому дитинстві: це ідеї практичного методу - 

варіанти відповідей

С. Русової

М. Монтессорі

О. Декролі

С. Френе

Запитання 4

Ф.Фрьобель свій заклад для виховання дітей назвав

варіанти відповідей

материнська школа

мала школа

дитячий садок

лісова школа 

Запитання 5

Назвіть вікову періодизацію Я.А.Коменського:


варіанти відповідей

дитинство, отроцтво, змужнілість;

немовлячий вік, переддошкільний, дошкільний, молодший шкільний вік, підлітковий, юнацький;

дитинство, отроцтво, юність, змужнілість;

дошкільний вік, молодший шкільний вік, середній шкільний вік, старший шкільний вік

Запитання 6

Вихованню дітей від народження до 6 років Я.А. Коменський присвятив працю:


варіанти відповідей

«Велика дидактика»

«Єдине необхідне»

«Материнська школа»

«Шлях світла»

Запитання 7

Розвиток дошкільної педагогіки як науки обумовлений:



варіанти відповідей

біологічним законом збереження роду

турботою батьків про щастя дітей

об’єктивною необхідністю в спеціальній підготовці людини до життя і праці

замовленням суспільства

Запитання 8

Характерні особливості немовлячого періоду розвитку дитини, це: 


варіанти відповідей

інтенсивний фізичний і психічний розвиток

прояви передумов становлення образу „Я”

криза першого року життя

усе перераховане

Запитання 9

Пришвидшений розвиток, що охоплює анатомічні, фізіологічні, психологічні складові: збільшення росту і маси тіла, розширення об’єму знань і загальної проінформованості дитини, розвиток логічного мислення – це:

варіанти відповідей

ампліфікація

обдарованість

акселерація

інфантилізм

Запитання 10

Від батьків діти успадковують:

варіанти відповідей

знання

уміння, навички, досвід

біологічні особливості одного з батьків

світогляд

Запитання 11

.“Великим народним педагогом, який навчає і виховує легко, швидко і доступно” називав К. Ушинський:


варіанти відповідей

казку

приказку

загадку

пісню

Запитання 12

12.Поняття «спадковість» – це:

варіанти відповідей

комплекс зовнішніх та внутрішніх процесів, які стихійно діють на людину і значною мірою впливають на її розвиток;

здатність організму зберігати спадкові ознаки та удосконалювати їх в процесі життєдіяльності

відтворення у нащадків біологічної схожості з батьками – морфологічної, фізіологічної (форма тіла, зріст, колір очей, волосся тощо)

здатність, одна з основних властивостей живих і не живих організмів передавати з покоління в покоління спадкові ознаки зовнішньої та внутрішньої будови тіла, відтворюваних функцій батьківства.

Запитання 13

Здібності дитини розвиваються на основі:

варіанти відповідей

задатків

спеціального навчання

проживання у великих культурних центрах

спілкування

Запитання 14

 На навчання дітей впливає така діяльність:




варіанти відповідей

предметна і зображувальна

конструктивна і ігрова

предметна, ігрова, зображувальна, конструктивна

немає жодної правильної відповіді

Запитання 15

Правила виховання дітей раннього віку:

варіанти відповідей

урахування вікових особливостей і можливостей дітей

єдність оздоровчої і виховної роботи

індивідуальне звертання до дітей

всі відповіді правильні

Запитання 16

Вкажіть групи відхилень, які мають місце в теорії та практиці дошкільної освіти:


варіанти відповідей

фізичні, психічні, педагогічні, екологічні

фізичні, психічні, педагогічні, спадкові

фізичні, психічні, педагогічні, розумові

фізичні, психічні, педагогічні, соціальні

Запитання 17

Чим вирізняються обдаровані діти?



варіанти відповідей

відхиленням у розвитку особи загалом

морфо-функціональним дозріванням

своєрідністю поєднання здібностей

для них властиве комплексне поєднання ознак

Запитання 18

Мета соціалізації особи –це:

варіанти відповідей

досягнення ідеалу інтелектуально розвиненої людини

досягнення ідеалу моральної людини

досягнення ідеалу всебічно розвиненої особистості

досягнення рівноваги у інтелектуальному, моральному і фізичному розвитку

Запитання 19

У ЗДО формуються:



варіанти відповідей

знання

традиції

норми

звичаї

Запитання 20

 Сутність процесу морального виховання полягає у:



варіанти відповідей

взаємодії вихователя із батьками

взаємодії дітей між собою

взаємодії дитини і навколишнього світу

у взаємодії вихователя із дитиною

Запитання 21

Розумове виховання дошкільників здійснюється під час:



варіанти відповідей

навчального процесу

трудового виховання

ігрової діяльності

естетичного виховання

Запитання 22

Формування всебічно розвиненої особистості, її розумової активності й самостійності – це:


варіанти відповідей

мета розумового виховання

розум

засоби розумового виховання

виховний чинник

Запитання 23

Мета трудового виховання дітей дошкільного віку:

варіанти відповідей

учити пристосовуватись до навколишнього світу

переконати дітей у життєвій необхідній праці

формувати думку дітей про розумову працю

виховувати у інтерес дітей праці дорослих

Запитання 24

Форма організації трудової діяльності, під час якої діти незалежно один від одного одночасно виконують індивідуальні завдання – це:

варіанти відповідей

сумісна праця

праця поруч

доручення

спільна праця

Запитання 25

Естетичне виховання слід розглядати в єдності з іншими видами всебічного виховання дітей починаючи з:


варіанти відповідей

немовлячого віку

раннього віку

середнього дошкільного віку

старшого дошкільного віку

Запитання 26

Здібності до естетичного виховання – це:

варіанти відповідей

спеціальні

вроджені

спеціальні та загальні

вроджені та набуті

Запитання 27

Найвизначніше місце в естетичній освіті дітей старшого дошкільного віку займає:


варіанти відповідей

ЗМІ

гра

прогулянка

мистецьке заняття

Запитання 28

Мета економічного виховання дітей дошкільного віку, це:

варіанти відповідей

засвоєння доступних понять з економіки

використання економічних знань на практиці

вивчення структурних елементів економіки

ознайомлення із призначенням грошей

Запитання 29

У чинних програмах ЗДО економічне виховання трактують спільно з:


варіанти відповідей

фізичним

трудовим і моральним

трудовим і фізичним

фізичним і моральним

Запитання 30

Основними чинниками впливу на статеву соціалізацію дітей є:


варіанти відповідей

заклад дошкільної освіти

усі члени сім`ї

батьки та однолітки

засоби масової інформації

Запитання 31

31.Правове виховання спрямовано на:

варіанти відповідей

стимулювання розвитку мотиваційної установки

орієнтування на розвиток дошкільника

мати практичне підґрунтя й чітку спрямованість

враховувати індивідуальні умови розвитку дитини

Запитання 32

Мета правового виховання дітей – це:



варіанти відповідей

формування творчої індивідуальності, яка живе активно, цікаво, відповідно до вікових і фізіологічних потреб

формування  основ правової культури, поваги до законів і правил людського співжиття

створення сприятливих умов для розвитку моральної самооцінки

ознайомлення з людинознавчими знаннями

Запитання 33

Завдання правового виховання дітей дошкільного віку спираються на:




варіанти відповідей

статево-рольові уявлення

морально-етичні цінності

естетичне виховання

сенсорне виховання

Запитання 34

Норми формування культури поведінки дітей дошкільного віку:


варіанти відповідей

не зашкодь, не зруйнуй, не зламай

 «добре», «погано»

покараний – вибачений

усе перераховане

Запитання 35

Компонент гри, що об’єднує всі інші її аспекти й супроводжується ігровими діями – це:




варіанти відповідей

роль

правило

сюжет

зміст

Запитання 36

Для творчої гри обов’язкова наявність:



варіанти відповідей

уявної ситуації, ролей

ролей і довільності дій

специфічних мотивів і соціальних відносин

усі відповіді правильні

Запитання 37

Театралізована гра – це:



варіанти відповідей

розігрування в особах літературного твору, відтворення певних образів

образна гра за задумом дітей, в якій у ролях розігруються певні події

провідна діяльність дошкільників, яка задовольняє потреби та допомагає оволодіти певними знаннями

форма організації навчання

Запитання 38

Навчання в дошкільному віці – це:


варіанти відповідей

планомірний ,цілеспрямований процес розвитку пізнавальних здібностей дітей

двосторонній процес

самостійна робота дитини

планомірний процес 

Запитання 39

Для формування пізнавальної активності дитини слід організовувати:


варіанти відповідей

елементарну пошукову діяльність

ігрову діяльність

трудову діяльність

дослідницьку діяльність

Запитання 40

У педагогічній літературі методи навчання дітей дошкільного віку поділяють на :


варіанти відповідей

наочні, практичні та словесні

наочні та ігрові

наочні, словесні та ігрові

наочні, словесні, практичні та ігрові

Запитання 41

Форми організації навчання в різновікових групах ЗДО – це:


варіанти відповідей

урок

заняття

урок і гра

заняття і гра

Запитання 42

Вид підготовки дітей до школи – це:



варіанти відповідей

загальний

допоміжний

коректуючий

самостійний

Запитання 43

Вольова готовність – це:


варіанти відповідей

вміння дитини довільно спрямовувати свою активність, керувати собою, дотримуватися встановлених правил поведінки, доступних дитині відповідного віку

наявність у дітей певного обсягу знань і вмінь, визначених чинною програмою

певний рівень розвитку пізнавальних процесів

комплексна характеристика дитини, в якій розкриваються рівні розвитку відповідних психологічних якостей

Запитання 44

Аспекти шкільної зрілості – це:

варіанти відповідей

інтелектуальний, емоційний, соціальний

інтелектуальний, соціальний, вольовий

соціальний, емоційний, навчальний

навчальний, виховний, інтелектуальний

Запитання 45

Найефективніша форма роботи з батьками – це:


варіанти відповідей

колективна

індивідуальна

наочно-інформаційна

раціональне поєднання різних форм роботи

Запитання 46

Функція сім`ї, що полягає у задоволенні індивідуальних потреб у батьківстві та материнстві, самореалізації особистості в дітях, забезпечує соціалізацію підростаючого покоління – це:


варіанти відповідей

емоційна

функція духовного спілкування

виховна

господарсько-побутова

Запитання 47

Перспективне планування навчально-виховної роботи педагога прогнозує його освітню діяльність на значну часову перспективу, а саме :


варіанти відповідей

від 1 дня до 1 тижня

від 1 тижня до 1 місяця

від 1 місяця до одного півріччя

від 1 місяця до 1 року

Запитання 48

На місячну перспективу доцільно планувати комплекси ранкової гімнастики, а саме :


варіанти відповідей

один на місяць

два на місяць

три на місяць

чотири на місяць

Запитання 49

Який документ фіксує систему освітньої діяльності ЗДО, що планується на певний термін :



варіанти відповідей

облік

план роботи

протокол

методичні рекомендації

Запитання 50

Визначення конкретних завдань, форм і методів роботи на певний період – це:



варіанти відповідей

календарний план

перспективне планування

планування

річне планування

Запитання 51

Психологія дитяча

Зміст сенсорного розвитку дітей в дошкільному віці – це:


варіанти відповідей

ознайомлення із сенсорними еталонами

навчання способів обстеження предметів

навчання розрізняти форми, кольори предметів

ознайомлення із сенсорними еталонами та навчання способів обстеження предметів

Запитання 52

Небезпечні критичні періоди в розвитку дитини – це криза:


варіанти відповідей

3-го і 13-го року життя

13-го і 17-го року життя

1-го і 7-го року життя

3-го і 17-го року життя

Запитання 53

Перші прояви уяви спостерігаються у віці:


варіанти відповідей

2,5-3 роки

3-4 роки

4 роки

5-6 років 

Запитання 54

Діти з високим рівнем розвитку загальних та спеціальних здібностей – це:


варіанти відповідей

готові до школи

обдаровані

інтелектуально розвинуті

геніальні

Запитання 55

Укажіть найважливіше новоутворення у розвитку мотиваційної сфери дошкільника:




варіанти відповідей

підпорядкування, ієрархія мотивів

розвиток моральних мотивів

виникнення пізнавальних мотивів

поява змагальних мотивів 

Запитання 56

Зазначте мотиви, в яких відображено ставлення дитини до інших людей:

{



варіанти відповідей

навчальні

моральні

ігрові

пізнавальні 

Запитання 57

Бажання зробити щось корисне для інших – це:


варіанти відповідей

суспільні мотиви

змагальні мотиви

пізнавальні мотиви

ігрові мотиви

Запитання 58

Дитина-флегматик:


варіанти відповідей

урівноважена, інертна, із сильною нервовою системою

неврівноважена, рухлива, зі слабкою нервовою системою

врівноважена, рухлива

урівноважена, інертна 

Запитання 59

Предметом дитячої психології є:


варіанти відповідей

вивчення будови організму дитини

розкриття загальних закономірностей психічного розвитку дитини від народження до 6-7 років

вивчення психічного змісту кожного вікового періоду

вивчення дитини як індивіда 

Запитання 60

Вроджені безумовні рефлекси – це:


варіанти відповідей

захисний, орієнтувальний, відштовхувальний

розуміння мови, кмітливість

обдарованість, мовлення

захисний

Запитання 61

Умовні рефлекси утворюються на основі:


варіанти відповідей

задатків

безумовних рефлексів

навичок

поведінки

Запитання 62

Ранній вік сенситивний для розвитку:


варіанти відповідей

мовлення

рухів

нервової системи

плавання

Запитання 63

Криза 3-го року життя характеризується появою словосполучення:


варіанти відповідей

«Я»

«Я сам»

«Ми самі»

«Я з мамою»

Запитання 64

Дитяча психологія – це розділ психології:

{




варіанти відповідей

вікової

педагогічної

соціальної

диференціальної

Запитання 65

Найточніша оцінка вихователем дитячих малюнків – це:



варіанти відповідей

Сергійко неправильно намалював будинок

будинок намальований неправильно, Сергійку

у будинку двері й вікна намальовані не на одному рівні, Сергійку

будинок намальований правильно 

Запитання 66

Емоційна пам'ять – це:



варіанти відповідей

забування й відтворення емоцій та почуттів

засвоєння й відтворення емоцій та почуттів

закріплення й відтворення емоцій та почуттів

запам’ятовування й відтворення емоцій та почуттів

Запитання 67

У якому рядку міститься правильна відповідь? У дошкільному віці діти переходять:


варіанти відповідей

від наочно-образного до наочно-дійового мислення

від наочно-дійового до словесного мислення

від наочно-образного до словесного мислення

від узагальнюючого до одиничного

Запитання 68

З якого віку з’являється здатність дошкільників керувати, володіти своєю пам’яттю?



варіанти відповідей

з молодшого дошкільного віку

з середнього дошкільного віку

зі старшого дошкільного віку

з молодшого шкільного віку 

Запитання 69

Скільки видів мислення розрізняють у дітей дошкільного віку?


варіанти відповідей

два

три

чотири

п`ять

Запитання 70

Функції уяви дітей:


варіанти відповідей

емоційно-цілісна та розвивальна

креативна і пізнавальна

пізнавально-інтелектуальна та афективно-захисна

репродуктивна та творча

Запитання 71

Провідна діяльність дитини – це:


варіанти відповідей

найулюбленіша, найцікавіша

у зв’язку з якою відбуваються якісні зміни в її психіці і підготовка до нового етапу розвитку

та, що посідає найбільше місце в її житті

яка займає багато часу 

Запитання 72

Мислення дітей раннього віку переважно є:



варіанти відповідей

образним і словесним

словесним

наочно-дійовим

образним 

Запитання 73

Провідна діяльність дітей дошкільного віку – це:


варіанти відповідей

навчальна

гра

спілкування з ровесниками

зображувальна

Запитання 74

Провідний вид пам’яті дошкільника – це:


варіанти відповідей

довільна

мимовільна

рухова

логічна

Запитання 75

Найважливіша умова підготовки дитини до навчання в школі – це увага:


варіанти відповідей

образна

мимовільна

післядовільна

довільна

Запитання 76

Девіз «Не нашкодь!» відповідає принципу:


варіанти відповідей

об’єктивності та науковості

гуманізму та педагогічного оптимізму

детермінізму

розвитку в діяльності 

Запитання 77

Стандартизовані методики, що мають за мету вивчення особистості як цілісної унікальної структури - це:


варіанти відповідей

опитувальники

анкети

проективні методики

тести 

Запитання 78

Комплексом пожвавлення називають:


варіанти відповідей

реакцію, коли дитина фіксує предмет очима

позитивну емоційну реакцію дитини на дорослого

реакцію, коли дитина тягнеться до джерела їжі

реакцію, коли дитина тягнеться до джерела світла 

Запитання 79

.У дітей раннього віку:

варіанти відповідей

гальмування переважає над збудженням

гальмування і збудження однаково розвинені

збудження переважає над гальмуванням

гальмування відсутнє 

Запитання 80

Провідна діяльність в ранньому віці – це:


варіанти відповідей

емоційне спілкування з дорослими

ігрова діяльність

предметна діяльність

трудова діяльність 

Запитання 81

Знайдіть правильне твердження. Ознаки навчальної діяльності сформовані:


варіанти відповідей

у середніх дошкільників

у старших дошкільників

наприкінці дошкільного віку

у початкових класах школи 

Запитання 82

Оцінка інших людей в дошкільному віці ґрунтується на оцінках:


варіанти відповідей

колективу

дорослих

ровесників

власній 

Запитання 83

З якого дошкільного віку діти можуть розв’язувати опосередковано доступні задачі:


варіанти відповідей

раннього

молодшого

середнього

=старшого

Запитання 84

Які види уваги властиві молодшим дошкільникам?



варіанти відповідей

післядовільна і довільна

довільна

мимовільна і довільна

післядовільна і мимовільна 

Запитання 85

В якому віці діти однаково запам’ятовують наочний і словесний матеріал:


варіанти відповідей

ранньому

молодшому

середньому

старшому

Запитання 86

Задатки і здібності виступають у такому співвідношенні:

варіанти відповідей

задатки випереджують здібності

задатки і здібності поняття тотожні

здібності і задатки розвиваються паралельно

здібності випереджують задатки 

Запитання 87

Що є необхідною умовою виникнення волі:


варіанти відповідей

рівень розвитку мовлення

рівень розвитку самосвідомості

рівень розвитку уяви

рівень розвитку пам'яті

Запитання 88

Сангвініки – це діти:


варіанти відповідей

енергійні, активні, життєрадісні

спокійні, врівноважені, несхильні до поспіху

енергійні, гарячі, запальні

боязливі, плаксиві, дратівливі 

Запитання 89

Розвиток — це:


варіанти відповідей

процес закономірних змін, які зумовлюють виникнення кількісних, якісних і структурних перетворень психіки та поведінки дитини

становлення людини як соціальної істоти, що здійснюється в процесі життєдіяльності

процес цілеспрямованого формування людської особистості в навчанні та вихованні

кількісні та якісні зміни в організмі, які відбуваються під впливом середовища 

Запитання 90

Соціальна ситуація розвитку в ранньому дитинстві розкривається в стосунках:


варіанти відповідей

дитина – предмет – дорослий

дитина – предмет – дитина

дитина – дорослий – дитина

дитина – дитина 

Запитання 91

Увага дитини раннього віку:


варіанти відповідей

досить стійка

довгочасна

мимовільна

відзначається рухливістю 

Запитання 92

Щоб керувати розвитком дітей, педагог зобов’язаний знати:


варіанти відповідей

загальні закономірності розвитку дітей

індивідуальні особливості кожного вихованця

загальні закономірності розвитку дітей та їх індивідуальні особливості

відхилення у психічному розвитку 

Запитання 93

Сензитивні періоди розвитку – це:


варіанти відповідей

проміжки життєвого шляху дитини

періоди стабільного розвитку

періоди фізичного та психічного розвитку

найбільш сприятливі періоди для розвитку психіки дитини 

Запитання 94

Вік від 1 до 3 років – це період :


варіанти відповідей

новонародженості

немовляти

раннього дитинства

дошкільного дитинства

Запитання 95

Вік від 3 до 6-7 років – це період:


варіанти відповідей

новонародженості

немовляти

раннього дитинства

дошкільного дитинства

Запитання 96

Розрізняють такі зони розвитку:


варіанти відповідей

зона активного розвитку, зона близького розвитку, зона подальшого розвитку

зона актуального розвитку, зона найближчого розвитку, зона перспективного розвитку

зона фізичного розвитку, зона інтелектуального розвитку, зона майбутнього розвитку

зона майбутнього розвитку.

Запитання 97

Яка концепція визнає спадковість вирішальним фактором розвитку?


варіанти відповідей

біогенетична


соціогенетична

психогенна

діалектична

Запитання 98

Обдарованість виявляється у:


варіанти відповідей

здібностях

задатках

самосвідомості

психічних процесах

Запитання 99

Задатки – це:


варіанти відповідей

генетично закріплені анатомо-фізіологічні особливості мозку і нервової системи

сприйманням дитиною предметів і їх ознак

індивідуально-психологічні якості особистості, що передбачають і забезпечують успішність виконання нею діяльності

психічний процес, який складається з 4 мікропроцесів: запам’ятовування, збереження, відтворення і забування

сприйманням дитиною предметів і їх ознак

Запитання 100

У якому віці формуються сенсорні здібності:


варіанти відповідей

12 – 13 років

3 – 4 роки

7 – 8 років


1 - 3 роки

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест