Хто підписав документ, уривок з якого наведено:
«Наказ “Сокола-Батька”. Члени всіх філій “Сокола-Батька” як “Січей”, так і “Соколів” мають стати тепер членами “Українських Січових Стрільців”… У стрілецьких справах усі тепер підпадають під наказ “Української Бойової Управи”…»?
Скликання І Всеукраїнського з’їзду рад ініційовано більшовиками з метою
Коли оприлюднено відозву, уривок з якої наведено: «Дня 19 жовтня Твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська Держава та її найвища влада – Українська Національна Рада. З нинішнім днем Українська Національна Рада обійняла владу в столичнім місті Львові й на цілій території Української Держави…»?
Директорія здобула владу за підтримки
Першим митрополитом Української автокефальної православної церкви, утвореної 1921 року, став
Документ, зображений на фото, свідчить про здійснення в УСРР політики
«Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»
Укажіть фото згаданого в листі «новообраного Президента»
Засновником «Поліської Січі» – збройно-політичної формації, що діяла на Волині від червня 1941 р. до лютого 1944 р., – був
Проаналізуйте директиву керівнику Райхсміністерства в справах окупованих східних територій А. Розенбергу: «Цей мільйон нам конче потрібен протягом наступних чотирьох місяців. Від 15 березня ми встановили щоденні норми вивезення робітників до Райху: з генерального комісаріату “Білорусі” – 500 осіб, з райхскомісаріату “Україна” – 1 000 осіб… Від 1 квітня цього року щоденна квота має бути подвоєна…»
У зверненні йдеться про
Який характер мала кампанія боротьби з «безрідними космополітами», розгорнута в СРСР / УРСР у повоєнні роки?
Влада Польської Народної Республіки сподівалася «остаточно вирішити українське питання», здійснивши операцію
Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «...Партійні організації не завжди враховують ту обставину, що останнім часом повернулося з місць ув’язнення значне число осіб реабілітованих або відбувших термін покарання. Серед них є особи, особливо із числа буржуазних націоналістів, які ідейно не роззброїлися. ЦК КПРС вимагає від партійних та радянських органів уживати рішучих заходів до тих, які намагаються відновити свою минулу антирадянську діяльність…»
Що стало передумовою появи цитованого документа?
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
Хто із зображених на фото діячів є автором наведеного уривку документа?
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
«Працю», згадану в уривку документа, автор написав під впливом арештів
На якій характерній ваді радянської моделі економіки акцентує увагу наведена карикатура?
Процеси «перебудови» в СРСР привели в Україні до
Ігор Юхновський згадував про події серпня 1991 р.: «Референдум був найважливішим з усього. Щоправда, проти нього виступали навіть деякі члени Народної ради. Але я наполягав: референдум є обов’язковим».
На Референдум було винесено питання
Увідповідніть подію періоду боротьби за відновлення державності України (1918–1921 рр.) з її наслідком.
1 проведення Всеукраїнського з’їзду хліборобів-власників (Всеукраїнського хліборобського конгресу)
2 «Листопадовий зрив»
3 підписання Берестейського (Брестського) миру
4 скликання Трудового конгресу України
А визнання Директорії вищою владою в Україні
Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким
В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією
Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України
Д відновлення влади Української Центральної Ради
Увідповідніть рік прийняття документа із цитатою з нього.
1 1991 р.
2 1995 р.
3 1996 р.
4 2014 р.
А «Підтверджуючи відданість України ідеалам та принципам, які є спільним надбанням європейських народів,.. Верховна Рада України постановляє: Приєднатися від імені України до Статуту Ради Європи…»
Б «…Верховна Рада України постановляє: 1. Ввести в дію Закон України “Про Збройні Сили України” з моменту його прийняття. 2. Доручити Кабінету Міністрів України розробити пропозиції щодо загальної структури Збройних Сил України...»
В «1. Цим документом створюється асоціація між Україною та Союзом і його державами-членами... Цілями асоціації є: Сприяти поступовому зближенню Сторін.., поглиблюючи зв’язок України з політикою ЄС...»
Г «Верховна Рада Української РСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність і неподільність влади республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах...»
Д «…Верховна Рада України постановляє: …Прийняти Конституцію України… Визнати такою, що втратила чинність, Конституцію України від 20 квітня 1978 року з наступними змінами й доповненнями…»
Установіть хронологічну послідовність подій періоду боротьби за відновлення державної незалежності України (1918–1921 рр.).
А Перший «Зимовий похід» Армії УНР
Б «Київська катастрофа»
В трагедія під містом Базар
Г «Чортківська офензива»
Розташуйте плакати відповідно до послідовності віх в історії України
Укажіть заходи непу в Українській СРР.
1 поширення різних форм кооперації
2 запровадження продрозверстки
3 мілітаризація праці
4 відновлення кредитно-банківської системи
5 збереження державної монополії зовнішньої торгівлі
6 розпуск колгоспів і радгоспів
7 денаціоналізація важкої промисловості
Розгляньте поштову марку. Які судження щодо неї є правильними?
1 Марка має викривальний, сатиричний характер.
2 Марка відображає трудовий ентузіазм працівників.
3 Марка присвячена здобуткам у культурному житті.
4 Марка пропагує переваги здорового способу життя.
5 Марку створено для підтримки однієї з кампаній «перебудови».
6 Марка мала стимулювати патріотичні почуття, гордість за країну.
7 Марка акцентує увагу на існуванні в суспільстві проблеми алкоголізму.
У 1245 році відбулася битва біля
Який термін потрібно використовувати, характеризуючи фільваркове господарство?
Зображеного на картині історичного діяча називали
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«До Нашого відома дійшло, що за прикладом барської змови проти законної влади грішать вони через своє неуцтво, а ще більше – через обман шайки розбишак, що вдають, нібито вони є частиною Нашого вірного низового Війська Запорозького... Ми вважаємо невідхильним обов’язком Нашої монаршої влади оберігати слушні бажання польської Речі Посполитої, з якою Ми є в союзі, тісній дружбі...»
У документі йдеться про події
Зображених на фото діячів об’єднує те, що вони були
Укажіть пам’ятку, що є прикладом архітектури модерн.
Увідповідніть назву племені з твердженням щодо нього.
1 трипільці
2 скіфи
3 кімерійці
4 сармати
А Збудували перші протоміста на території України.
Б Виготовляли перші залізні знаряддя праці та зброю на території України.
В Створили характерну кераміку, прикрашену шнуровим орнаментом.
Г Здійснювали набіги на володіння Римської імперії.
Д Вели війну проти агресії перського царя Дарія І.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома