Підсумкова робота з біології . 9 клас

Додано: 16 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 433 рази
23 запитання
Запитання 1

Зчеплене успадкування генів, локалізованих в одній парі гомологічних хромосом встановив:

варіанти відповідей

Г. Мендель

В Йогансен

Т. Морган

Г. де Фріз

Запитання 2

Укажіть нормальний каріотип чоловіка:

варіанти відповідей

44 аутосоми+ХУ

44 аутосоми+ХХ

44 аутосоми+У

46 аутосом+ХУ

Запитання 3

Прикладом кодомінування в людини є успадкування генів, які визначають:

варіанти відповідей

ІV групу крові

високий зріст

колір очей

секрецію грудного молока

Запитання 4

Укажіть іншу назву третього закону Менделя:

варіанти відповідей

закон розщеплення у співвідношенні 3:1

закон одноманітності гібридів першого покоління

закон незалежного розподілу генів

правило "чистоти гамет"

Запитання 5

Позначте особину, гомозиготну за першою парою генів і гетерозиготну - за другою:

варіанти відповідей

ААВВ

ААвв

ааВВ

ААВв

Запитання 6

Укажіть назву мутацій, які виникають у статевих клітинах:

варіанти відповідей

соматичні

статеві

генеративні

індуковані

Запитання 7

Модифікаційна мінливість організму зумовлена:

варіанти відповідей

впливом чинників середовища

дією мікрофлори організму

кросинговером у процесі мейозу

спадковими чинниками

Запитання 8

До біологічних мутагенів належать:

варіанти відповідей

рентгенівські промені

віруси

нікотин

алкоголь

Запитання 9

Елементарною одиницею еволюційного процесу є:

варіанти відповідей

особина

вид

популяція

клас

Запитання 10

Укажіть назву еволюційного перетвореня, повязаного з підвищенням рівня організації організмів:

варіанти відповідей

ароморфоз

ідіоадаптація

загальна дегенерація

біологічний прогрес

Запитання 11

Зазначте, як називають здатність до наслідування добре захищених організмів погано захищеними:

варіанти відповідей

дивергенція

конвергенція

мімікрія

атавізм

Запитання 12

Ідіоадаптації - це:

варіанти відповідей

спрощення організації організмів, які перейшли до сидячого, малорухливого чи паразитичного способу життя

підвищення рівня організації організмів, які дають можливість засвоювати нові середовища існування

зміни організмів, які не зачіпають рівня їхньої організації та слугують пристосуванням до конкретних умов існування

Запитання 13

Назвіть біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні організації:

варіанти відповідей

їжак

амеба

віруси

археї

бактерії

пріони

віроїди

гідра

Запитання 14

Підвищена життєздатність і продуктивність гібридів першого покоління зумовлена:

варіанти відповідей

точковими мутаціями

поліплоїдією

гетерозисом

гетероплоїдією

Запитання 15

Завдяки застосуванню біотехнологічних процесів людина отримує:

варіанти відповідей

гумові рукавички

антибіотики

кормові білки

вітаміни

інсулін

порцеляновий посуд

поліетиленові пакети

Запитання 16

Першою ланкою ланцюга живлення в наземній екосистемі є:

варіанти відповідей

гриби

рослиноїдні тварини

хижі тварини

рослини

бактерії гниття

Запитання 17

Установіть послідовність таксонів, до яких належить вид Людина розумна, починаючи з найвищого:

А тип Хордові

Б ряд Примати

В клас Ссавці

Г рід Людина

варіанти відповідей

АБВГ

ГВБА

ВБАГ

ГБВА

АГВБ

АВБГ

БАГВ

Запитання 18

Як називають появу в окремих представників виду рис, притаманних їхнім предкам?

варіанти відповідей

аналогією

гомологією

рудиментами

атавізмами

Запитання 19

Чим відрізняється агроценоз від біоценозу?

варіанти відповідей

високою стійкістю

дією природного добору

незначною видовою різноманітністю

колообіг речовин здійснюється повністю

Запитання 20

Масову загибель риби у стоячих водоймах під час спекотного періоду спричинює надмірне розмноження:

варіанти відповідей

рибоїдних хижаків

бурих водоростей

ціанобактерій

зелених водоростей

одноклітинних грибів

Запитання 21

Яку частку гамет з домінантним алелем утворюють гетерозиготи?

варіанти відповідей

100%

25%

50%

0%

Запитання 22

Укажіть генотип людини, за якого у фенотипі проявляється лише рецесивна ознака:

варіанти відповідей

АА

Аа

аа

А

Запитання 23

Назвіть мету, з якою створено Зелену книгу:

варіанти відповідей

охорона окремих рідкісних видів

охорона окремих зникаючих видів

охорона рідкісних і типових тваринних угруповань

охорона рідкісних і типових рослинних угруповань

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест