Підсумкова контрольна робота з української літератури

Додано: 20 травня
Предмет: Українська література, 8 клас
29 запитань
Запитання 1

1. Закликає всіх, від козака до бурлаки, дати дружну відсіч нападникам та провчити їх пісня







варіанти відповідей

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко"

Б «Зажурилась Україна»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Максим козак Залізняк»

Д «Чи не той то хміль»

Запитання 2

2. На світлині зображено місце подій у пісні




( Малюнок криги)







варіанти відповідей

А «Ой Морозе, Морозенку»

Б «Максим козак Залізняк»



В «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Г «Зажурилась Україна»

Д «Чи не той то хміль»

Запитання 3

3. Керівника гайдамацького повстання, яке в історії називають Коліївщиною, згадують у пісні






















варіанти відповідей

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»



Б «Зажурилась Україна»



В «Ой Морозе, Морозенку»



Г «Максим козак Залізняк»

Д «За Сибіром сонце сходить»

Запитання 4

5. Золотий Брід – місце подій, яке згадується в пісні







варіанти відповідей

А «За Сибіром сонце сходить»

Б «Чи не той то хміль»



В «Засвіт встали козаченьки»



Г «Віють вітри, віють буйні» та «Максим козак Залізняк»

Д «Засвіт встали козаченьки» та «Ой не ходи, Грицю»



Запитання 5

6. Авторству Марусі Чурай належать обидві пісні в рядку






варіанти відповідей

А «Ой Морозе, Морозенку» та «Віють вітри, віють буйні»



Б «Ой не ходи, Грицю» та «За Сибіром сонце сходить»



В «Чи не той то хміль» та «Засвіт встали козаченьки»

Г «Віють вітри, віють буйні» та «Максим козак Залізняк»

Д «Засвіт встали козаченьки» та «Ой не ходи, Грицю»

Запитання 6

7. Для ліричної героїні «без милого долі нема, стане світ тюрмою» в пісні








варіанти відповідей

А «Ой не ходи, Грицю»



Б «Чи не той то хміль»



В «Засвіт встали козаченьки»

Г «Віють вітри, віють буйні»



Д «Зажурилась Україна»

Запитання 7

8. 4. Українським Робіном Гудом називали в народі


варіанти відповідей

А Богдана Хмельницького






Б Сірка

В Морозенка


Г Максима Залізняка

Д Устим Кармелюк

Запитання 8

9. Згадує киргизів убогих, голих, але ще вільних ліричний герой твору







варіанти відповідей

А «Ой три шляхи широкії»



Б «Мені однаково, чи буду…»



В «Думи мої, думи мої…»



Г «Теплі слова»



Д «Любіть Україну»

Запитання 9

10. Калина, ясен, терен, тополя, явір – образи-символи твору







варіанти відповідей

А «Думи мої, думи мої…»

Б «Любіть Україну»

В «Давня казка»

Г «Ой три шляхи широкії»

Д «Мені однаково, чи буду…»

Запитання 10

11. Співучії пташки, яблуневі гілки, весела луна, вітер – образи-символи твору










варіанти відповідей

А Василя Герасим’юка

Б Тараса Шевченка

В Галини Кирпи

Г Лесі Українки



Д Володимира Сосюри

Запитання 11

12. Словами «Десь, колись, в якійсь країні…» починається твір







варіанти відповідей

А «Сто тисяч»

Б «Давня казка»

В «Дорогою ціною»

Г «Із янголом на плечі»

Д «Білий кінь Шептало»

Запитання 12

13. На світлині зображено квіти, з якими порівнює очі коханої ліричний герой




варіанти відповідей

А Володимира Сосюри

Б Лесі Українки

В Івана Малковича

Г Василя Голобородька

Д Анатолія Мойсієнка

Запитання 13

14. До ліричних належать обидва твори в рядку




варіанти відповідей

А «Осінь» та «Коли до вас темної ночі…»

Б «Давня казка» та «Хотіла б я піснею стати…»

В «Дорогою ціною» та «Зимовий етюд»

Г «Жовтень жовті жолуді…» та «Місце для дракона»

Д «Чоловічий танець» та «Дума про Марусю Богуславку»

Запитання 14

15. Картина А. Куїнджі передає зміст твору






варіанти відповідей

А Володимира Сосюри



Б Лесі Українки

В Івана Малковича



Г Василя Голобородька

Д Володимира Підпалого

Запитання 15

16. Образ ангела присутній у творах обох письменників рядка




варіанти відповідей

А Лесі Українки та Анатолія Мойсієнка

Б Василя Голобородька та Володимира Сосюри

В Івана Малковича та Володимира Підпалого

Г Івана Малковича та Галини Кирпи

Д Василя Герасим’юка та Галини Кирпи

Запитання 16

17. У творі «Сто тисяч» порушуються всі названі проблеми, ОКРІМ









варіанти відповідей

А батьки і діти



Б збагачення заради задоволення власних потреб

В моральність та аморальність

Г зрада в подружньому житті



Д бідність і багатство

Запитання 17

18. Іван Тобілевич – справжнє ім’я автора твору

варіанти відповідей

А «Давня казка»

Б «Дорогою ціною»

В «Сто тисяч»

Г «Шпага Славка Беркути»

Д «Білий кінь Шептало»

Запитання 18

19. Утеча Остапа від пана й панщини як наслідок конфлікту між кріпаком і паном (пан хоче покарати героя за бунтарство, Остап вирішує втекти) – композиційний елемент




варіанти відповідей

А експозиція

Б зав’язка



В розвиток дії

Г кульмінація

Д розв'язка

Запитання 19

20. Діди Савка та Платон гинуть, потопивши посеред Десни свій човен, ущерть наповнений фашистами, у творі


варіанти відповідей

А «Дорогою ціною»

Б «Ніч перед боєм»

В «Місце для дракона»

Г «Шпага Славка Беркути»

Д «Сто тисяч»

Запитання 20

21. На думку одного з героїв твору, головний убір, зображений на світлині, потрібен для того, щоб освідчитися в коханні


варіанти відповідей

А Марусі

Б Соломії



В Лілі

Г Гальці

Д Настасії

Запитання 21

22. Мав прізвисько Жучок через свою смагляволицість

варіанти відповідей

А Вітька Горобець

Б Юлько Ващук

В Славко Беркута

Г Федько Котигорошко

Д Стефко Вус

Запитання 22

23. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

Назва твору


1 «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

2 «Дума про Марусю Богуславку»

3 «Засвіт встали козаченьки»

4 «Із янголом на плечі»

Г літературна пісня


Жанр твору

А дума

Б Б ліричний вірш

В історична пісня

Д старосвітська балада


варіанти відповідей

А1 в 2 а 3 Г 4 д

Б 1 д 2 А 3 Г 4 в

В 1 в 2 Г 3 а 4 д

Г 1 д 2 Г 3 а 4 б

Запитання 23

24. Установіть відповідність між уривком із твору та його автором

Уривок з твору


1 А хмара плете і плете

зелене волосся дощу,

холодне волосся дощу.


2 …Бачиш:

між трав зелених,

як грудочки,

пташата…

Станьмо ось тут навшпиньки

спокій їх берегти.


3 Жовтень жовті жолуді

На базар несе,

Пише осінь охрою

Золоте есе.


4 Господи, літа стебельце

всели до самітніх душ,

дай кожному звити кубельце,

і не поруш.

Автор твору

А Василь Горобородько

Б Василь Герасим’юк

В Іван Малкович

Г Анатолій Мойсієнко


Д Володимир Підпалий


варіанти відповідей

А 1 Г 2 б 3 д 4 а

Б 1 а 2 д 3 Г 4 в

В 1 в 2 а 3 Г 4 д

Г 1 а 2 Г 3 в 4 д

Запитання 24

25. Установіть відповідність між уривком з твору та його мотивом

Уривок з твору


1 Співаймо пісні про кохання,

щоб не вмерло слово «Дунай»,

гуляймо весілля своїм дітям,

щоб не вмерло слово «коровай»…


2 Трішки туману і трішки інею,

неба льодинку холодну –

на шлях...

Вечір, мов казка, над Україною

казка, як вечір,

аж синьо в очах...



3 Господи, літа стебельце

всели до самітніх душ,

дай кожному звити кубельце,

і не поруш


4 Мені однаково, чи буду

Я жить в Україні, чи ні.

Чи хто згадає, чи забуде

Мене в снігу на чужині –

Однаковісінько мені.



Мотив твору

А захоплення красою життя, молодості та кохання

Б відтворення почуття громадянської мужності, духовної стійкості та незламності, відданості Батьківщині й народові

В віра людей у Бога

Г поетична розповідь про теплі слова – символ нерозривності мови та України

Д поетичне відображення

зимової природи рідного краю


варіанти відповідей

А 1 Г 2 б 3 в 4 д

Б 1 д 2 б 3 а 4 д

В 1 Г 2 д 3 д 4 в

Г 1 в 2 Г 3 д 4 а

Запитання 25

26. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його автором

Герой (героїня) твору


1 дракон Грицько


2 Соломія


3 Шептало


4 Вітька Горобець

Г Юрій Винничук

Автор твору

А Михайло Коцюбинський

Б Валентин Чемерис

В Ніна Бічуя

Д Володимир Дрозд

варіанти відповідей

А 1 Г 2 б 3 д 4 а

Б 1 а 2 б 3 Г 4 д

В 1 Г 2 д 3 а 4 б

Г 1 Г 2 А 3 д 4 б

Запитання 26

27. Установіть відповідність між темою твору та його жанром

Тема твору


1 відображення віри в перемогу звичайних людей Платона Півторака і діда Савки, розкриття їх ролі у формуванні світогляду Петра Колодуба та інших героїв – захисників Вітчизни


2 розповідь про чотирьох розумних підлітків, які мають власну думкою, певний життєвий досвід


3 зображення боротьби простого народу зі своїми поневолювачами, роль поета в цій боротьбі


4 відтворення часів боротьби українського народу з турками та тривалого перебування козаків у ворожому полоні

Жанр

А поема

Б оповідання

В повість

Г балада

Д дума


варіанти відповідей

А 1 б 2 в 3 Г 4 д

Б 1 б 2 в 3 а 4 д

В 1 а 2 б 3 д 4 г

Г 1 б 2 в 3 д 4 а

Запитання 27

28. Установіть відповідність між реплікою та героєм (героїнею) твору 

Репліка


1 – Чи ви знаєте, що в нашій землі та й день тепера?


2 – Хай воно загориться без вогню й диму… Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились…


3 – Обіцянка – цяцянка, а дурневі радість.


4 – Мене б з Дніпра чи з Десни не те що Гітлер, а сам нечистий би не вигнав, прости Господи, не при ночі згадуючи.

Герой (героїня) твору

А Соломія

Б Платон

В Маруся Богуславка

Г Остап Мандрика

Д Герасим Калитка


варіанти відповідей

А 1 в 2 Г 3 д 4 б

Б 1 в 2 д 3 а 4 б

В 1 б 2 в 3 Г 4 д

Г 1 в 2 б 3 д 4 а

Запитання 28

29. Установіть відповідність між реплікою та героєм (героїнею) твору

Репліка


1 – Ні, я не хочу ховатися. Я не винен у тім – навіщо мені ховатися? Пам’ятаєш, ти тоді казав про максимальне навантаження?


2 – А ви думаєте, що у Пузирів поживитесь грішми? Як раз! Так візьмемо, як наш зять взяв у нас…


3 – Бач, не п’є, бісова худобина. Надівай недогнуздок та й веди, бо не встигнете. Коли б на дощ не зібралося, диви, яке суне...


4 – Ну що ж, Господи, блaгослови. Розсилaйте гінців. Тaк і оголосіть: хто переможе дракона – пошлюбить князівну й сяде нa престолі.

Герой (героїня) твору

А пустельник

Б князь

В Степан

Г Славко

Д Роман


варіанти відповідей

А 1 а 2 д 3 б 4 г

Б 1 Г 2 д 3 в 4 б

В 1 Г 2 А 3 в 4 б

Г 1 б 2 А 3 д 4 г

Запитання 29

30. Поєднайте епізод твору з його назвою

Епізод твору


Героїня виконує роль у виставі «Лускунчик»


2 герой не хоче надягати на вільні руки золоті кайдани


3 героїня змушує коханого відрізати їй коси


4 герой піддається в бою й гине

Назва твору

А «Давня казка»

Б «Дорогою ціною»

В «Шпага Славка Беркути»

Г «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

Д «Місце для дракона»


варіанти відповідей

А 1 в 2 а 3 д 4 в

Б 1 Г 2 д 3 в 4 а

В 1 в 2 а 3 д 4 б

Г 1 в 2 а 3 б 4 д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест