Підсумкова контрольна робота за І семестр

Додано: 16 грудня 2022
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 1015 разів
28 запитань
Запитання 1

За жанром вірш В. Сосюри "Любіть Україну"

варіанти відповідей

А. вірш- заповіт

Б. вірш - послання

В. вірш - сподівання

Г. вірш - сповідь

Запитання 2

Маруся Богуславка з однойменної думи була

варіанти відповідей

з роду священників

з козацького роду

з панського роду

із селянського роду

Запитання 3

Про те, як жорстоко розправилися вороги з мужнім козаком, вирвавши в нього серце, ідеться в пісні

варіанти відповідей

"За Сибіром сонце сходить"

"Максим козак Залізняк"

"Чи не той то Хміль"

"Ой Морозе, Морозенку"

Запитання 4

Орда, полон, шабля, кулаки, козак, бурлака, турчин - це ключові слова

варіанти відповідей

"Та, ой, як крикнув же козак Сірко"

"Зажурилась Україна"

"Ой Морозе, Морозенку"

"Максим козак Залізняк"

Запитання 5

Коли автор пропонує любити Україну?

варіанти відповідей

завжди й повсяк час

в горі й світанках чудових

в годину щасливу, і в радості мить

інколи

Запитання 6

"Давня казка" - твір

варіанти відповідей

епічний

ліричний

ліро-епічний

драматичний

Запитання 7

Що посадила невістка у поезії «Ой три шляхи широкії»:

варіанти відповідей

три ясени

високу тополю

три явори

червону калину

Запитання 8

Що є щастя для поета з твору «Давня казка»:


варіанти відповідей

природа

воля

повага

дружба

Запитання 9

Встановіть відповідність між рядками і назвами творів:

1. «Хотіла б я піснею стати»

2. «Ой три шляхи широкії»

3. «Давня казка»

4. «Давня весна»

5. «Думи мої, думи мої»

 

А. «Привітаю вас, як діток, і заплачу з вами»

Б. «На чужину з України брати розійшлися. Покинули стару матір»

В. «Лунали б тоді мої мрії і щастя моє таємне, ясніші, ніж зорі яснії»

Г. «Не поет, хто забуває про страшні народні рани»

Д. «Ні, не забула! У вікно до мене заглянули від яблуні гілки»


варіанти відповідей

1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В, 5 - Д

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А, 5 - Д

1 - Д, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б, 5 - В

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - Д, 5 - А 

Запитання 10

Як склалася доля Бертольда в кінці поеми Лесі Українки "Давня казка"?

варіанти відповідей

Жив довіку в пишнім замку

У похід пішов далекий

Повстанці вбили Бертольда

Втік від повстанців за кордон

Запитання 11

Скільки творів містило перше видання збірки "Кобзар"?

варіанти відповідей

7

8

10

15

Запитання 12

До якої таємної політичної організації належав Т.Шевченко в Києві?

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївське братство

 "київські неокласики"

"Руська Трійця"

Львіське братство

Запитання 13

Яку помітку власноруч зробив імператор Микола І на вироку Т. Г. Шевченка?

варіанти відповідей

"Під найсуваріший нагляд"

"Під найсуворіший нагляд із забороною писати й малювати"

"Під найсуворіший нагляд із забороною зусрічей з рідними"

"Під найкращий догляд за творцем"

Запитання 14

Оберіть рядок, у якому названі лише історичні пісні

варіанти відповідей

«Чи не той то хміль», «Віють вітри, віють буйні...», «Ой, у лузі червона калина похилилася»

«За Сибіром сонце сходить», «Максим козак Залізняк», «Ой Морозе, Морозенку»

«Нова радість стала», «Маруся Богуславка», «Зажурилась Україна, бо нічим прожити...»

Запитання 15

Рядки

Як Україну злії люде

Присплять,лукаві,і в огні...

Її,окраденую,збудять..

Ох,не однаково мені

    взято з вірша Т. Шевченка

варіанти відповідей

«Ой три шляхи широкії...»

«Мені однаково, чи буду...»

«Думи мої, думи мої...»

Заповіт

Запитання 16

Який художній засіб використано в наведених рядках: «…стояла темниця кам’яная», «бідні невільники», «святий день», «тяжка неволя», «розкіш турецька», «тихі води»?         

варіанти відповідей

епітет

гіпербола

метафора

порівняння

Запитання 17

Знайдіть уривок з твору «Ой не ходи, Грицю»

варіанти відповідей

Де ти, милий, чорнобривий?

Де ти? Озовися! Як я, бідна, тут горюю, Прийди, подивися!

Зовуть мене розбійником,

 Що людей вбиваю,-

  Я багатих убиваю, бідних награждаю.

У неділю рано зіллячко копала

 А у понеділок пополоскала

Іди, іди, мій синочку, Та не забаряйся,

За чотири неділеньки

 Додому вертайся!

Запитання 18

Історична пісня — це:


варіанти відповідей

ліро-епічний твір героїчного або соціально-побутового змісту;

зв’язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших;

зображення письменником у художньому творі людини з властивими індивідуальними рисами

ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті.

Запитання 19

До якої тематичної групи належить історична пісня «Зажурилась Україна»?

варіанти відповідей

пісні про боротьбу проти турків і татар;   

пісні про боротьбу з польською шляхтою; 

пісні про боротьбу проти соціального і національного гніту;

чумацькі пісні.

Запитання 20

Хто відіграв важливу роль у становленні й розвитку дум

варіанти відповідей

кобзарі

український народ

влада

час

Запитання 21

Жанр поезії "Васильки":

варіанти відповідей

інтимна лірика

пейзажна лірика

громадянська лірика

філософська лірика

Запитання 22

Який художній засіб використано в рядках "Любіть Україну, як сонце любіть, Як вітер, і трави, і води..."?

варіанти відповідей

Порівняння

Епітет

Персоніфікацію

Анафору

Запитання 23

Вид лірики В.Сосюри "Любіть Україну..."

варіанти відповідей

А) Інтимна

Б) філософська

В) Пейзажна

Г) Громадянська

Запитання 24

Як називалась перша збірка віршів Лесі Українки:

варіанти відповідей

«На крилах пісень»

«Сім струн»

«Думи і мрії»

«Тиша морська».

Запитання 25

А хмара плете і плете зелене волосся дощу, Рядки поезії якого автора:

варіанти відповідей

В,Голобородько

В,Підпалий

І,Малкович

В,Сосюра

Запитання 26

Персоніфікація- це:

варіанти відповідей

олюднення природи

перебільшення

змалювання природи

порівняння

Запитання 27

В уривку з вірша В. Підпалого «Зимовий етюд»

Вечір, мов казка, над Україною казка, як вечір, аж синьо в очах…

використано художній засіб


варіанти відповідей

епітети

метафору

порівняння

гіперболу

Запитання 28

Що відновило бойовий дух війська?"Давня казка "



варіанти відповідей

 промова лицаря

поява коханої лицаря

пісня поета

перемога

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест