Використані тести зовнішнього незалежного оцінювання різних років
Вкажи складник, пропущений у схемі життєвого циклу?
Увідповідніть відділ рослин (1-4) з видом (А - Д), який до нього належить.
1 Мохоподібн;
2 Папоротеподібні;
3 Голонасінні;
4 Покритонасінні ;
А.Очерет південний
Б. Ялина колюча
В. Страусове перо звичайне
Г. Політрих звичайний
Д.Плаун булавовидний
Увідповідніть функцію видозміненого листка (1-4) з рослиною (А - Д), для якої така видозміна характерна.
1. захищає від виїдання тваринами та зменшує випаровування води
2. забезпечує отримання рослиною нітрогеновмісних сполук
3. закріплює стебло в певному положенні
4. накопичує воду
А. росичка
Б. кактус
В. горох
Г. алое
Д. глід
Органела клітини, в якій відбувається синтез органічних речовин з неорганічних, — це
Які гриби завдають шкоди цінним породам дерев?
Представники якого відділу водоростей використовуються для виготовлення фільтрів?
На якому рисунку зображено спорофіт?
Перлову крупу виготовляють з
Під час поривів вітру тополя гнеться, але не ламається. Наявністю яких тканин це зумовлено?
Яку частину квітки позначено на рисунку буквою Х?
пелюстка
Яка із зображених рослин розмножується вегетативно за допомогою кореневища?
Виберіть прості суцвіття
Одноклітинні зелені водорості в складі лишайника виконують функцію
До якого відділу належать вживані в їжу людиною водорості, що містять чималу кількість Йоду, необхідного для забезпечення нормального обміну речовин в організмі людини?
Видозміненим стеблом є
Розгляньте морфологічні особливості рослини, зображеної на рисунку. Визначте середовища існування, до яких ця рослина адаптована, орган, будова якого вказує на таке пристосування, та спосіб її запилення.
Середовища існування:
1. водне, повітряне
2. водне, наземно-повітряне
Орган, що вказує на пристосування до середовища:
Б. квітка
В. листок
Г. корінь
Спосіб запилення рослини:
С. водою
М. комахами
Д. вітром
Фотосинтез – це процес утворення вуглеводів з
Установіть відповідність між типом плоду (1-4) та назвою рослини (А-Д), на якій він формується.
1. яблуко
2. гарбузина
3. багатокістянка
4. ягода
А. ожина
Б. картопля
В. груша
Г. диня
Д. персик
Група рослин характеризується наявністю насіння й насінного зачатка, відсутністю плодолистків і плодів. Продовжте опис рослин цієї групи за наведеними ознаками та вкажіть представника.
Життєві форми:
2. виключно трав'янисті рослини
3.дерева й кущі
Спосіб запилення:
І.переважно комахами
ІІ.переважно вітром
ІІІ.у рівному відношенні вітро- й комахозапилення
Представник:
А. Сосна кримська
Б. Кульбаба лікарська
В Сальвінія плавуча
Який з наведених прикладів ілюструє перетворення лейкопластів на хлоропласти?
Березовий сік є водним розчином органічних та неорганічних речовин, який потужно рухається клітинами
Для встановлення часу затоплення знайденого археологами давнього міста провели мікроскопічне дослідження води. У ній виявили одноклітинні організми, оболонка яких нагадує панцир. Він складається з двох стулок, які вкладаються одна в одну та містять сполуки Силіцію. Дослідники дійшли висновку, що виявлені у воді організми
Проаналізуйте опис відділу рослин: «У процесі статевого розмноження відбувається подвійне запліднення. Поміж представників трапляються трава, кущі та дерева...»
Ідеться про відділ
Прочитайте опис родини: «Оцвітина складається з п'яти зрослих чашолистків і вільних пелюсток. Представники можуть бути медоносами, лікарськими й плодово-ягідними культурами. Людина вживає в їжу плоди, багаті на вітамін С»
Доповніть опис рослин цієї родини за наведеними характеристиками.
Жилкування листків здебільшого:
1. дугове
2. сітчасте
Кількість пелюсток
А.5
Б.6
В.4
Харчовий продукт, який виробляється з рослин цієї родини:
Цей вид запліднення властивий лише квітковим рослинам. Відкрив подвійне запліднення український вчений
Для яких грибів джерелом поживних речовин є мертва органічна речовина?
Як називається тіло гриба?
Зазначте ознаки, які відрізняють гриби від рослин:
Укажіть структури, які клітини грибів не мають:
Укажіть шапинковий гриб, який належить до отруйних:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома