Підсумкова контрольна робота. Життя і творчість Лесі Українки

Додано: 5 травня 2021
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 472 рази
32 запитання
Запитання 1

Справжнє ім'я та прізвище Лесі Українки

варіанти відповідей

Марія Вілінська

Олена Пчілка

Лариса Косач

Марко Вовчок

Запитання 2

Лесю Українку називають

варіанти відповідей

польовою царівною

гірською орлицею

дівчиною з легенди

дочкою Прометея

Запитання 3

Своє творче кредо Леся Українка втілила у поезії:

варіанти відповідей

"Слово, чому ти не твердая криця?.."

"Contra spem spero"

«Мріє, не зрадь»

«Стояла я і слухала весну…»

Запитання 4

Характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою - це ...

варіанти відповідей

неоромантизм

неокласицизм

неореалізм

романтизм

Запитання 5

Хто мав найбільший вплив на формування світогляду Лесі українки?

варіанти відповідей

 І. Франко

Т. Шевченко

М. Драгоманов

С. Мержинський

Запитання 6

Як називався перший вірш Лесі, який вона написала у 9 років?

варіанти відповідей

"До мого фортепіано"

"Сафо"

"Конвалія" 

 "Надія"

Запитання 7

Який підручник написала Леся Українка для своїх сестер?

варіанти відповідей

 "Буквар"

"Українська граматика"

 "Стародавня історія східних народів"

"Список світової літератури для перекладу"

Запитання 8

Як називається перша збірка поезій Лесі Українки?

варіанти відповідей

"На крилах пісень"

"Думи і мрії"

"Відгуки"

 "Подорож до моря"

Запитання 9

Імпульсом до написання твору "Contra spem spero" було ...

варіанти відповідей

переживання через смерть С.Мержинського

 поїздка на Буковину до О.Кобилянської

намагання підтримати тітку Олену на засланні

загострення хвороби

Запитання 10

" Contra spem spero" у перекладі з латини означає:

варіанти відповідей

"лиш боротись - значить жить"

"мрії збуваються"

"без надії сподіваюсь"

"надія помирає остання"

"сміх крізь сльози"

Запитання 11

На якого античного героя є алюзія у вірші "Contra spem spero"?

варіанти відповідей

Геракла

Прометея

Ахіллеса

Сізіфа

Запитання 12

У вірші «Contra spem spero!» поєднано види лірики:

варіанти відповідей

патріотична й пейзажна

 філософська й особиста

громадянська й особиста

 патріотична та філософська

Запитання 13

Відчуття непримиренного протиборства двох сил (осінні хмари - весна золота, убогий переліг - барвисті квітки) увиразнює

варіанти відповідей

паралелізм

 гіпербола

метафора

антитеза

Запитання 14

Основний мотив поезії "Contra spem spero" - це ...

варіанти відповідей

переживання героїні з приводу хвороби

  втрата надії на одужання

оптимізм людини за будь-яких життєвих ситуацій

боротьба добра і зла в душі ліричної героїні

Запитання 15

Тема вірша "Стояла я і слухала весну"

варіанти відповідей

 зображення весняного відродження природи і сподівань ліричної героїні на щастя

 роздуми про негаразди в житті та надія на краще майбутнє

 туга за коханим

 зображення ностальгії за рідним краєм

Запитання 16

Дієслівний ряд стояла, слухала, говорила, співала, шепотіла передає

варіанти відповідей

 боротьбу добра зі злом

 мінливість світлих почуттів героїні

тугу за коханим

уславлення борців за волю

Запитання 17

Провідними мотивами вірша "Слово, чому ти не твердая криця...." є:

варіанти відповідей

 мотив самопожертви

 місце сучасної жінки у суспільстві

 роздуми про призначення поета і поезії

 слово - могутня зброя в руках людини

Запитання 18

Слово у вірші символізує

варіанти відповідей

творчу спадщину поетеси

початок боротьби зі злом

гостру й іскристу зброю

усвідомлення своєї неповторності

Запитання 19

Головна ідея твору "Мріє, не зрадь!..":

варіанти відповідей

любов до життя, віра у беззаперечне здійснення мрій

віра людини у власні сили, впевненість, що все у житті буде добре

настав час, коли за свободу мусиш усе віддати

Запитання 20

Ключові мотиви вірша "Мріє, не зрадь":

варіанти відповідей

Мрії заважають у реальному житті

Недоречність мрії у житті, сповненому боротьби

Мрія - це те, заради чого варто жити

За мрію можна навіть віддати життя

Запитання 21

Назвіть художні засоби поезії "Мріє, не зрадь!..", наявні в рядках:

Мріє, не зрадь! Ти ж так довго лила свої чари

В серце жадібне моє, сповнилось серце ущерть...

Мріє, колись ти літала орлом надо мною...

варіанти відповідей

епітет

паралелізм

персоніфікація

метафора

гіпербола

 порівняння

Запитання 22

Темою драми-феєрії "Лісова пісня" є:

варіанти відповідей

фантастичні пригоди у поліському лісі 

історія кохання Мавки і Лукаша 

зіставлення світу людини та світу природи в їхніх гармонійних і дисгармонійних взаєминах 

розповідь про світ міфічних істот, який ворогує зі світом людей. 

Запитання 23

Події в драмі-феєрії «Лісова пісня» розгортаються в такій послідовності:

варіанти відповідей

Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Лукаш одружується – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Мавка перетворюється на вербу 

Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези

Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Лукаш одружується

Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку

Запитання 24

Композиційна особливість драми-феєрії «Лісова пісня»:

варіанти відповідей

перехід із світу людей у світ природи через сни дійових осіб

пісенний початок кожної дії сумний, а кінець — оптимістичний

 розгортання подій упродовж трьох років, кожен з яких різний за настроєм

поділ на три дії, кожна з яких починається пейзажем відповідної пори року

порушення хронологічної послідовності в розгортанні подій

Запитання 25

Хто з персонажів "Лісової пісні" Лесі Українки не вірить у можливість зникнення волі:

Ну, як таки, щоб воля - та пропала?

Се так колись і вітер пропаде! ?

варіанти відповідей

Русалка

 Той, що греблі рве;

Лукаш

Мавка

Дядько Лев

Запитання 26

Установіть відповідність між персонажем і цитатою з твору:

а - Мавка, б - Лукаш, в - дядько Лев, г - Лісовик.


1. „Не всі вінки погинули для тебе,

оглянься, подивись, яке тут свято!

Вдяг ясень-князь кирею золоту,

а дика рожа буйнії корали.”


2. „Так, от же слухай: якщо я тут маю

тебе питати, хто для мене сміє

ходити, а хто ні, то ліпше сам я

знов з лісу заберусь на село.”


3. „Сестрице, мушу я! Твоя краса

на той рік ще буйніше запишає,

а в мене щастя як тепер зов’яне,

то вже не буде!”


4. „..відьом із лісу!” – де ж є відьма в лісі?

Відьми живуть по селах…”


5. „А ти, братуню, вже б не відзивався,

коли не зачіпають! Ти б іще

зібрав сюди усіх відьом із лісу.”

варіанти відповідей

 а-3, б-2, в-4, г-1

а-5, б-1, в-3, г-4

 а-1, б-3, в-2, г-5

 а-4, б-5, в-1, г-3

Запитання 27

Хто з героїв-людей "Лісової пісні" знає ціну краси й гармонійного співіснування людини з природою?

варіанти відповідей

Лукаш

мати Лукаша

дядько Лев

Килина

Запитання 28

Хто з героїв "Лісової пісні" говорить про себе:

"З гір на долину біжу, стрибаю, рину! Місточки збиваю, всі гребельки зриваю, всі гатки, всі запруди, що загатили люди, - бо весняна вода, як воля молода!"?

варіанти відповідей

Водяник

 Перелесник

Русалка

Той, що греблі рве

Запитання 29

Кому з персонажів "Лісової пісні" належать слова:

"...усякі скарби з лісу йдуть..."?

варіанти відповідей

Мавці

Лукашу

Лісовику

дядьку Леву

Запитання 30

Хто докоряє Мавці в зраді себе самої:

Покинула високе верховіття

і низько на дрібні стежки спустилась.

До кого ти подібна? До служебки,

зарібниці, що працею гіркою

окрайчик щастя хтіла заробити

і не змогла... ?

варіанти відповідей

дядько Лев

Той, що в скалі сидить

Перелесник

Водяник

Лісовик

Запитання 31

Кому належать слова: "Від часу Шевченківського "Поховайте та вставайте, кайдани порвіте" Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як з уст сеї слабосилої, хорої дівчини"?

варіанти відповідей

 Леоніду Глібову

Миколі Лисенку

Іванові Франку

Михайлу Коцюбинському

Запитання 32

"Чи не одиноким мужчиною на новочасну соборну Україну" Лесю Українку назвав

варіанти відповідей

 Іван Карпенко-Карий

Михайло Коцюбинський

 Іван Франко

Михайло Драгоманов

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест