Цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті, це
Невеликий твір повчального характеру – це
Короткий твір, написаний ритмізованою мовою, має рими – це
Чи може казка бути віршованою?
Чи може бути байка написана прозовою мовою?
Твори якого жанру мають повчання як окремий елемент своєї структури?
Які твори з перелічених мають зазвичай маленький обсяг (менше однієї сторінки)?
До якого жанру належить наступний уривок?
Де-не-десь, у якімсь царстві, жив собі цар та цариця, а в них — три сини, як соколи. От дійшли вже ті сини до зросту, — такі парубки стали, що ні задумати, ні згадати, хіба в казці сказати! Дійшли літ, — час їм женитися. Цар, порадившись гарненько з царицею, покликав синів та й каже:
— Сини мої, соколи мої! Дійшли ви літ — час уже вам подружжя шукати.
— Час, — кажуть, — таточку, час!
— Забирайте ж, — каже, — діти, сагайдаки срібні, накладайте стрілочки мідяні й пускайте в чужі землі далекі: хто до кого влучить у двір, там тому й молоду брати.
От вони повиходили, понатягували луки, — та й нум стріляти. Старший стрельнув — загула стріла попід небесами та й упала аж у іншому царстві, у царя в садочку.
До якого жанру належить наступний уривок?
Чи вірте, чи не вірте –
найкраще на санчатах
зимовим днем
із гірки удвох із другом мчати.
Це – здорово! Повірте!..
Свистить у вухах вітер,
і сонце вам сміється,
і всім навкруг здається,
що ви удвох –
всесильні, єдині,
цільні, спільні.
Та що там говорити,
візьміть – і перевірте!..
До якого жанру належить наступний уривок?
Раз тягнули чотири волики тяженький плуг вечором з поля додому. Тягнуть вони, тягнуть; аж надлітає уперта муха, сідає собі поважно на ріг одного вола і їде з ним помаленьку. Надлітає тим часом друга муха і питає тую, що сидить на розі вола:
— А ти звідки їдеш, сестро?
— 3 поля, — відповідає вона,— цілий день орала з волами, аби люди мали хліба досить!
Що вартий чоловік, котрий чужою працею хвалиться?
До якого жанру належить наступний уривок?
Розізливсь тоді Плаксій –
Цар країни Сльозолий.
Гнівно він гукнув із трону:
“Гей, ледачі сльозівці!
Хто впіймає Лоскотона,
Буде муж моїй дочці!
Хто його посадить в льох –
Вибирай одну із трьох!
Бо уже цей Лоскотон
Скоро нам розвалить трон:
Що тоді ми будем пити,
Як не будуть плакать діти!”
І завзяті сльозівці
Понеслись у всі кінці,
Щоб скарати по закону
Баламута Лоскотона.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома