Чим було зумовлене таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У: «З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом…»?
У якому році відбулася подія, відображена в уривку з історичного джерела:
«У теперішній ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній перемозі Радянського Союзу всі українські землі з’єдналися разом…собор постановляє скасувати постанови Берестейського Собору 1596 р., ліквідувати унію… і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви…»?
Ухвалені рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сімї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від кордону…» започаткувало реалізацію :
На фото зображено
Операція «Захід» 1947 року передбачала
Яку подію висвітлює наведена карикатура?
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1907-1950. Український військовий і громадсько-політичний діяч. Член УВО-ОУН, в’язень польських тюрем. Головний командир УПА з 1943 р. Загинув у бою під Львовом».
Як називається явище післявоєнного розвитку, описане в уривку з історичного джерела?
«Зворотним боком буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму...»
Укажіть основні заходи повоєнної радянізації західних областей України.
1 Посилення процесу русифікації
2 українізація системи освіти, преси, державних установ
3 розгортання боротьби з УПА та оунівським підпіллям
4 визнання УГКЦ і створення сприятливих умов для її діяльності
5 відмова від колективізації сільського господарства
6 пріоритетний розвиток легкої та харчової промисловості
7 запровадження безкоштовної освіти та медичного обслуговування
Виділи Хрущовську епоху візуальними джерелами. ( 3 відповіді)
Дисидент, громадський діяч, засновник Української робітничо-селянської спілки (1959). У 1961-1976 рр. перебував у мордовських таборах. 1977-1988 рр. - повторне ув’язнення за участь у правозахисному русі, пізніше - на засланні. Член-засновник Української Гельсінської групи (УГГ) (1976), у 1988 р. обраний головою Української Гельсінської спілки. Один з авторів тексту Акта проголошення незалежності України (1991). Народний депутат України I, II, IV і V скликань. Ці факти біографії стосуються?
Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
1. Десталінізація
2. Реабілітація
3. Асиміляція
4. Лібералізація
А – процес зростання кількості населення міст і посилення їхньої ролі в економічному й культурному житті суспільства.
Б – злиття одного народу з іншим (як правило, більш численним) шляхом засвоєння його мови, звичаїв тощо.
В – політика відходу від негативних рис сталінізму як крайньої форми більшовизму
Г – послаблення державного контролю над різними видами діяльності.
Д – виправдання, поновлення доброго імені чи репутації несправедливо обвинуваченої, обмовленої або засудженої особи.
Про кого мова?
Учасник дисидентського руху з середини 1960-х. У 1967 р. випустив у самвидаві книгу «Лихо без розуму», у якій йдеться про події 1965 р., Коли за «антирадянську» діяльність було заарештовано та засуджено 20 українських інтелігентів, книжка стала першою грунтовною працею про ситуацію в Україні, яка потрапила на Захід після Другої світової війни й привернула увагу світової громадськості до українського питання.»
Дисиденти — це діячи:
Що таке сепаратизм?
Які заходи із залученням збройних сил України були запроваджені у 2014 р. для протидії агресії Російської Федерації
Які випробування має на увазі учасник Євромайдану:
"І ось 22 лютого повідомили, що Янукович утік. Усі, хто брав участь у Євромайдані полегшено зітхнули, але мало хто сильно цьому радів, адже розуміли, якою великою ціною нам далася ця перемога. Ми тоді думали, що це кінець, але це був лише початок усіх випробувань, які українці повинні пережити, щоб зберегти свою свободу і незалежність"
Чий політичний курс відображено в тексті:
"Ми нарешті вибралися із лабіринтів багатовекторності. І від чотирнадцятого року твердо прямуємо своїм шляхом і цей шлях до Євросоюзу і НАТО. Ми з вами зміцнили наш міжнародний авторитет і організували трансатлантичну коаліцію на підтримку України з режимом санкцій проти країни-агресора... . Ми виграли у Кремля дипломатичний бій за ратифікацію Угоди про асоціацію і поглиблену та всеохопну зону вільної торгівлі з Європейським союзом та почали отримувати від неї перші вагомі результати"
Війна з поєднанням в застосуванні конвенційної зброї, партизанської війни, тероризму та злочинної поведінки з метою досягнення певних політичних цілей, основним інструментом якої є створення державою-агресором в державі, обраній для агресії, внутрішніх протиріч та конфліктів з подальшим їх використанням для досягнення політичних цілей агресії, які звичайно досягаються звичайною війною, це -
Які вимоги висунув Євромайдан під час мітингу 24 листопада 2013 року? (три правильні відповіді)
Коли в Україні відбувалися події, що отримали назву "Революція Гідності"?
Підписання Томосу про автокефалію Православної церкви України відбулося у...
Встановіть відповідності.
1. О. Сумська, А. Роговцева,
2. О. Пономарьов, Джамала, "Океан Ельзи", "ВВ"
3 В. Семеренко, В. Ломаченко, О,Шевченко, Я.Клочко
4. Ю. Андрухович, В. Шкляр, С.Жадан
А. спорт
Б. кіно, театр
В. наука
Г. література
Д. музика
Конституція України була прийнята
24 серпня 1991 р. Верховна Рада УРСР ухвалила:
Першим Президентом України було обрано ...
Які події відбулись в Україні за часів президентства Л. Кучми?
Споруда, зображена на світлині, є частиною міської архітектури:
Події зображені на світлині ввійшли в історію під назвою:
Про яке явище йдеться в цитованому документі?
«Найбільшим негативом 1990-х рр. було “вимивання” активної, продуктивної частини населення — людей молодого та середнього віку — за межі держави. За офіційними даними, Україна втратила близько 3,5 млн осіб, третина з яких — кваліфіковані фахівці».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома