Підсумкові тести з теми " Участь медсестри в лабораторних методах дослідження "

Додано: 24 квітня
Предмет:
Тест виконано: 122 рази
50 запитань
Запитання 1

1. Збираючи матеріал для лабораторних досліджень, медсестрі необхідно дотримуватися вимог до досліджуваного матеріалу. Зазначте ці вимоги:

варіанти відповідей

збирати достатню кількість матеріалу, він повинен відповідати інфекційному процесу

використовувати стерильні інструменти та посуд і суворо дотримуватись правил асептики

доставлять у лабораторію і досліджують у максимально короткі терміни

правильна відповідь 1,2

правильна відповідь 1,2,3

Запитання 2

2. В яких випадках проводять взяття мазка із зіва:

варіанти відповідей

при догляді за порожниною рота

при підозрі на інфекційне захворювання

для профілактики захворювання носа

для діагностики захворювань органів дихання

для діагностики захворювань шлунку

Запитання 3

3. Згідно алгоритму для взяття мазка із зіва і порожнини носа медсестра повинна приготувати:

варіанти відповідей

суху пробірку і шпатель

чисту пробірку і стерильний ватний тампон

стерильну пробірку і стерильний шпатель

стерильну пробірка і стерильний ватний тампон

стерильну пробірку з консервантом і стерильний шпатель

Запитання 4

4. Харкотиння протягом 1-3 діб збирають для дослідження на:

варіанти відповідей

атипові (ракові) клітини

мікобактерії туберкульозу

чутливість до антибіотиків

наявність домішок

наявність крові

Запитання 5

5. Палатна медична сестра терапевтичного відділення знає, що 3 - 5 мл харкотиння збирають для:

варіанти відповідей

загального клінічного дослідження

визначення добової кількості

дослідження на мікобактерії туберкульозу

бактеріологічне дослідження

визначення на чутливість до антибіотиків

Запитання 6

6. Для визначення на чутливість до антибіотиків харкотиння збирають:

варіанти відповідей

у слоїчок з широким горлом зі щільною кришкою

в стерильну чашку Петрі

в суху чисту плювальницю з дезрозчином

в суху чисту плювальницю без дезрозчину

в одноразову плювальницю

Запитання 7

7. Харкотиння для бактеріологічного дослідження збирають:

варіанти відповідей

у стерильну пробірку

у стерильну пробірку з консервантом

у чистий сухий слоїчок

у стерильну чашку Петрі

у плювальницю

Запитання 8

8. Для збирання харкотиння для загального клінічного аналізу медсестрі необхідно підготувати:

варіанти відповідей

 стерильну пробірку

  стерильну пробірку з консервантом

 чистий сухий слоїчок з широким горлом

 стерильну чашку Петрі

чисту суху пробірку

Запитання 9

9. Перед збиранням харкотиння на бактеріологічне дослідження пацієнт повинен:

варіанти відповідей

обробити губи розчином фурациліну 1:5 000

прийняти гігієнічний душ

промити носову порожнину

промити ротову порожнину 70% розчином етилового спирту

почистити зуби і прополоскати ротову порожнину

Запитання 10

10. Діагностичне значення лабораторного дослідження калу дозволяє не лише дати характеристику функціональної здатності органів, але також є об'єктивним тестом для визначення захворювань:

варіанти відповідей

органів дихання

серцево-судинної системи

травної системи

ендокринної системи

нервової системи

Запитання 11

11. Класичне копрологічне дослідження калу має чотири групи методів.Назвіть їх:

варіанти відповідей

макро- і мікроскопічний

бактеріологічний

хімічний

правильні відповіді 1,2

правильні відповіді 1,2, 3

Запитання 12

12. Макроскопічно при копрологічному дослідженні калу визначають:

варіанти відповідей

колір, форму

щільність, запах

домішки (слиз,гній,кров, кишкові паразити тощо)

правильні відповіді 1, 2

правильні відповіді 1,2, 3

Запитання 13

13. Мікроскопічно при копрологічному дослідженні калу виявляють:

варіанти відповідей

м'язові волокна, рослинну клітковину

жирні кислоти, мило, лейкоцити , еритроцити

слиз, кишковий епітелій, яйця гельмінтів

 правильні відповіді 1, 2

правильні відповіді 1,2, 3

Запитання 14

14. Бактеріологічне дослідження калу відіграє важливу роль у визначенні:

варіанти відповідей

збудників кишкових інфекційних захворювань

захворювань травної системи

захворювань  серцево-судинної системи

захворювань  ендокринної системи

захворювань  органів дихання

Запитання 15

15. При збиранні калу для копрологічного дослідження треба взяти калу:

варіанти відповідей

всю порцію калу 

1-2 г

5-10 г

30-50 г

100 г

Запитання 16

16. При збиранні калу для дослідження на яйця гельмінтів беруть:

варіанти відповідей

всю порцію калу

1-2 г

5-10 г   

30-50 г

100 г

Запитання 17

17. Для бактеріологічного дослідження калу його беруть:

варіанти відповідей

у стерильну пробірку

у стерильну пробірку з консервантом

у чистий сухий слоїчок

у сірникову коробку

у плювальницю

Запитання 18

18. Копрологічне дослідження калу проводять для визначення:

варіанти відповідей

моторної функції кишок

перетравлюючих властивостей кишок

якості і кількості мікробної флори

наявність в кишках паталогічного процесу

всі перелічені

Запитання 19

19. Виберіть необхідний інструментарій для взяття мазка із зіва:

варіанти відповідей

стерильний шпатель, стерильний пінцет

чиста суха пробірка, стерильний шпатель

стерильні серветки, стерильна пробірка зі стерильним тампоном

стерильний шпатель, стерильна пробірка зі стерильним тампоном

стерильна пробірка зі стерильним тампоном дезінфікуючий розчин

Запитання 20

20. Кал для лабораторного дослідження на яйця гельмінтів потрібно відбирати після ранкового випорожнення кишечнику:

варіанти відповідей

із середньої порції

із початкових порцій

із різних порцій

із кінцевої порції

із будь-якої порції

Запитання 21

21. Преред збиранням калу для аналізу на приховану кров пацієнту призначають протягом трьох днів:

варіанти відповідей

безсольову дієту

безшлакову дієту

калійумісну дієту

безгемоглобінову дієту

натрійумісну дієту

Запитання 22

22. Стерильну пробірку з консервантом і ректальною петлею медична сестра готує для збирання калу на:

варіанти відповідей

загальний аналіз

копрологічне дослідження

наявність прихованої крові

дослідження на яйця гельмінтів

бактеріологічне дослідження

Запитання 23

23. Ранком після туалету зовнішніх статевих органів збирають 100 - 150 мл середньої порції сечі в чисту, суху ємкість для дослідження:

варіанти відповідей

сечі на амілазу

сечі на цукор

загального дослідження

за методом Амбурже

за методом Каковського-Аддіса

Запитання 24

24. Для бактеріологічного дослідження сечу збирають у:

варіанти відповідей

стерильний скляний флакон

градуйований флакон

стерильну чашку Петрі

ниркоподібний флакон

скляний циліндр

Запитання 25

25. Для дослідження сечі на діастазу сечу в лабораторію доставляють:

варіанти відповідей

не пізніше чим через 1 год після того, як вона зібрана

через 10 год

теплу свіжевипущену

через 3 год

через 30 хв

Запитання 26

26. На загальний клінічний аналіз відбирають сечу із першої порції після сну в кількості:

варіанти відповідей

25 мл

50 мл

75 мл

150 мл

250 мл

Запитання 27

27. Для визначення в сечі діастази в лабораторію відправляють: 

варіанти відповідей

10 мл з середньої порції

50 мл теплої свіжої сечі

100 мл сечі з денного діурезу

200 мл сечі з добового діурезу

150 мл сечі з нічного діурезу

Запитання 28

28. Для дослідження сечі на цукор сечу збирають:

варіанти відповідей

вранці відразу після сну

середню порцію сечі при сечовипусканні

протягом доби

однократно за 3 год

протягом 10 год

Запитання 29

29. Для визначення наявності цукру сечу відбирають:

варіанти відповідей

 250 мл сечі 10-годинної порції

 50 мл сечі з 3-годинної порції

150 мл сечі з нічного діурезу

 200 мл сечі з добового діурезу

100 мл сечі з нічного діурезу

Запитання 30

30. Для бактеріологічного дослідження сечі її необхідно зібрати:

варіанти відповідей

10 мл в стерильну пробірку

50 мл в чистий флакон

100 мл в чистий, сухий флакон

200 мл в градуйований флакон

250 мл в скляний циліндр

Запитання 31

31. Для дослідження сечі за методом Нечипоренка її необхідно зібрати в кількості:

варіанти відповідей

3- 5 мл із середньої порції

10 мл із середньої порції

30-50 мл із середньої порції

100-150 мл із середньої порції   

200 мл із середньої порції

Запитання 32

32. При дослідженні сечі за методом Нечипоренка визначають кількість форменних елементів:

варіанти відповідей

в сечі, що виділилась за добу 

в 100 мл осаду сечі

в 10 мл осаду сечі

в 1 мл осаду сечі  

в сечі, виділеній за 1 хв

Запитання 33

33. Для лабораторного дослідження сечі за методом Амбурже збирають:

варіанти відповідей

3-годинну порцію

денний діурез

нічний діурез

добовий діурез

10-годинну порцію

Запитання 34

34. При дослідженні сечі за методом Амбурже визначають кількість форменних елементів:

варіанти відповідей

в 1 мл сечі 

в 10 мл сечі

в сечі, виділеній за 1 хв

 в 100 мл сечі

в сечі, що виділилась за добу

Запитання 35

35. Для лабораторного дослідження сечі за методом Аддіса - Каковського збирають:

варіанти відповідей

денний діурез

 нічний діурез


 добовий діурез


 10-годинну порцію

3-годинну порцію

Запитання 36

36. При дослідженні сечі за методом Аддіса-Каковського визначають кількість форменних елементів:

варіанти відповідей

в 1 мл сечі

в 100 мл сечі

в 100 мл сечі

в сечі, що виділилась за добу

в сечі, виділеній за 1 хв

Запитання 37

37. Для експрес-діагностики сечі на фенілкетонурію використовують реактив:

варіанти відповідей

10% розчин натрію хлориду

10% розчин хлориду заліза

10% розчин новокаїну

5% розчин глюкози

0,9% розчин натрію хлориду

Запитання 38

38. Для дослідження сечі на 17-кетостероїди її збирають:

варіанти відповідей

ранком зразу після сну

протягом доби

однократно за 3 години

однократно за 10 годин

середню порцію сечі при сечовипусканні

 


Запитання 39

39. Для визначення ацетону в сечі її збирають:

варіанти відповідей

протягом доби

середню порцію сечі при сечовипусканні

любу разову порцію

протягом ночі

однократно за 3 години

Запитання 40

40. Для визначення добової кількості сечі її збирають:

варіанти відповідей

протягом доби з 6.00 ранку до 6.00 ранку слідуючого дня

протягом доби з 8.00 ранку до 8.00 ранку слідуючого дня

протягом 12 годин

протягом ночі

протягом 10 годин

Запитання 41

41. Функціональну здатність нирок визначають за допомогою:

варіанти відповідей

Амбурже

Аддіса-Каковського

Зимницького

Нечипоренко

Визначення добового діурезу

Запитання 42

42. За методом Зимницького сечу збирають:

варіанти відповідей

вранці зразу після сну

однократно за 3 години

однократно за 10 годин

середню порцію сечі при сечовипусканні

протягом доби за кожні 3 години

Запитання 43

43. Скільки порцій збирають протягом доби за методом Зимницького?

варіанти відповідей

2

3

4

6

8

Запитання 44

44. Відносна густина сечі в 8 ємкостях для нормальної функції нирок при проведенні проби за Зимницьким коливається:

варіанти відповідей

від 1001 до 1003 

від 1003 до 1030 

від 1012 до 1025

від 1003 до 1010

від 1010 до 1012


Запитання 45

45. За методом Зимницького збирають сечу протягом доб кожні:

варіанти відповідей

2 год.

3год.

4 год.

6 год.

8 год.

Запитання 46

46. Назвіть показники, за якими оцінюється проба за Зимницьким:

варіанти відповідей

денний діурез

нічний діурез

добовий діурез

відносна густина

всі перелічені

Запитання 47

47. Сімейна медсестра пояснює пацієнту за який проміжок часу він повинен зібрати сечу для визначення наявності цукру:

варіанти відповідей

першу порцію після сну

за 3 год.

10 год.

12 год.

за добу

Запитання 48

48. Пробірки та флакони із біоматеріалом доставляють для лабораторного дослідження:

варіанти відповідей

у промаркованій каструлі

у промаркованому емальованому відрі з кришкою

у промаркованому біксі або спеціальному контейнері

на промаркованому кюветі

у клейончатому мішку

Запитання 49

49. Медична сестра знає, що характеризує концентраційну здатність нирок,- це дослідження сечі за методом:

варіанти відповідей

визначення добового діурезу

Нечипоренка

Зимницького

Аддіса-Каковського

Амбурже

Запитання 50

50. Для бактеріологічного дослідження кал беруть з прямої кишки стерильною дротяною петлею або ватним тампоном в стерильну пробірку з консервантом і відправляють у лабораторію:

варіанти відповідей

клінічну

клініко-біохімічну

вірусологічну

бактеріологічну

цитологічну

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест