Центром якого племінного союзу був Київ?
Щорічний похід князя з метою збирання данини з підвладних племен називався:
Кого з названих осіб Русі-України вважали родоначальником династії, що зберігала свою єдність упродовж кінця IX—XI ст., після чого розкололась на ряд гілок?
Хто із зазначених осіб був охрещений за візантійською традицією?
Визначте послідовність князювання київських князів:
А) Володимир Мономах
Б) Ігор
В) Ярослав Мудрий
Г) Володимир Великий
Коли відбулася описана в літописі подія: «“Якщо не з’явиться хто завтра на ріці – багатий, чи убогий, чи старець, чи раб, – то мені той противником буде”... А на завтра вийшов Володимир зі священниками цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду, і стояли – ті до шиї, а другі – до грудей. Діти ж не відходили од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили у воді, а священники, стоячи, молитви творили»?
Які племінні союзи слов'ян розселилися на території України в результаті великого розселення слов'ян?
Об'єднайте ім'я князя/княгині із характеристикою її/його діяльності. Оберіть правильну послідовність серед запропонованих варіантів:
1. Володимир Великий
2. Ольга
3. Ярослав Мудрий
4. Святослав
А) упорядкувала систему збору данини, провадила зовнішню політику дипломатичним шляхом
Б) здійснив походи на Хозарський каганат, Волзьку Булгарію, Візантію
В) здійснив грошову, військову, адміністративну реформи, побудував Десятинну церкву; запровадив християнство
Г) здійснював "шлюбну дипломатію", побудував Софіївський собор, створив звіт законів "Руська правда"
Д) здійснював військові походи на Візантію, прибив щит на воротах Константинополя, побудував систему укріплень навколо Києва
варіанти відповідей.
Яка реформа Володимира Великого стала однією з найзначніших?
Що таке "Повчання дітям" і хто його написав?
Перші спроби регламентації адміністративної системи та впровадження нового порядку стягнення данини в Київській Русі належать:
Сутність поняття «варяги»:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома