1. Який документ, ухвалений у 1932 р., називали «законом про п'ять колосків»?
А постанову ЦК ВКП(б) «Про темп колективізації і заходи допомоги держави колгоспному будівництву»
Б постанову ВЦВК і РНК СРСР «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів та кооперації і зміцнення громадської (соціалістичної) власності»
В постанову ЦК ВКП(б) «Про заходи у справі ліквідації куркульських господарств у районах суцільної колективізації»
Г постанови РНК УСРР і ЦК КП(б)У про занесення на «чорну дошку» сіл, які «злісно саботують хлібозаготівлі»
2. Який із храмів Києва зруйнували більшовики протягом 1934-1936 рр., у добу другої п'ятирічки, яку характеризують як «безбожну п'ятирічку»?
А Михайлівський Золотоверхий собор Б Софійський собор
В Успенський собор Печерського монастиря Г Кирилівську церкву
3. Які терміни характеризують соціально-економічний та культурний розвиток радянської України в 1929-1938 рр.?
1 тоталітарний режим
2 госпрозрахункові трести
3 «розстріляне відродження»
4 соцреалізм
5 непмани
6 ревкоми
4. Визначте причини голодомору 1932—1933 рр. в Україні:
а) масове вилучення продовольства у селян;
б) загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови;
в) відсутність інформації у московського керівництва про початок голоду;
г) небажання селян працювати на колгоспних полях задарма;
д) штучне підтримування стану голоду щодо українських селян;
е) криза перенаселення в Україні.
5. Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації:
а) настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів;
б) прагнення покращити життєвий рівень населення;
в) намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері;
г) потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації;
д) необхідність подолання наслідків голодомору 1933 р.;
е) дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва.
6. Який міжнародно-правовий акт надавав Польщі юридичних прав на володіння Східною Галичиною?
А рішення Ради послів Антанти (Париж, 14 березня 1923 р.)
Б Сен-Жерменський договір (передмістя Парижа, 10 вересня 1919 р.)
В Тріанонський договір (Версаль, 4 червня 1920 р.)
Г Брестський мир (27 січня (9 лютого) 1918 р.)
7. Навіщо польський уряд у міжвоєнний період передав частину українських земель польським військовим і цивільним осадникам?
А для розвитку сільського господарства Галичини та Західної Волині
Б для поліпшення українсько-польських стосунків
В для розвитку ринкових відносин у західноукраїнських землях
Г для асиміляції українського населення і приборкання національного руху
8. Вкажіть основоположника «інтегрального націоналізму»:
а) Є. Коновалець; б) Д. Донцов; в) С. Бандєра; г) Р. Шухевич.
9. Вкажіть українські землі, що входили до складу Румунії в 1919— 1940 рр.:
а) Бессарабія; б) Північна Буковина; в) Підляшшя; г) Прящівщина; д) Марамарощина; е) Лемківщина.
10. Укажіть поняття й терміни, які стосуються історії західноукраїнських земель у 1921-1938 рр.
1 «Шахтинська справа»
2 «Східні креси»
3 «безбожна п'ятирічка»
4 «утраквістичні» школи
5 Ліське повстання
6 «Великий терор»
11. Укажіть особливості соціально-економічного та політичного життя Закарпатської України в 1921-1937 рр.
1 закарпатські українці мали свій крайовий сейм, який самостійно розв'язував питання мови, освіти, релігії
2 уряд стримував економічний (особливо промисловий) розвиток регіону
3 відбувалася спланована колонізація українських земель військовими й цивільними осадниками
4 можливість вільної діяльності політичних і громадських організацій, якщо вона не суперечила загальнодержавній конституції
5 створення концтабору в Березі Картузькій для утримання політв'язнів
А 1, 2 Б 2, 4 В 3, 5 Г 4, 5
12. Визначте, які програмні вимоги належали ОУН:
а) створення самостійної соборної Української держави;
б) знищення всіх неукраїнських народів, передусім поляків, росіян і євреїв;
в) культурний, політичний та економічний розвиток української нації;
г) приєднання Західної України до СРСР;
д) визнання незалежної України рівноправним членом міжнародної спільноти;
е) ліквідація приватної власності.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома